تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821128228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسلام آباد درجهت ارتقاي سطح روابط با تهران تلاش مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اسلام آباد درجهت ارتقاي سطح روابط با تهران تلاش مي كند
اسلام آباد - سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان با اشارہ به اينكه ھيچ تغييري در سياست ھاي پاكستان نسبت به جمھوري اسلامي ايران بوجود نيامده، تاكيد كرد: اسلام آباد روابط ديرينه اي با تهران داشته و در جهت ارتقاي آن در زمينه هاي مختلف تلاش مي كند.


به گزارش ايرنا، "عبدالباسط" سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان در اسلام آباد روابط دوجانبه پاكستان و ايران را بسيار ويژہ خواند و خاطر نشان كرد: روابط دو كشور در بخش ھاي مختلف ارتقا پيدا كرده است.

وي درباره فشارهاي غرب بر برنامه هسته اي ايران افزود: پاكستان معتقد است كه موضوع برنامه ھسته اي ايران بايد از راہ ھاي مسالمت آميز حل شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان تصريح كرد: تشديد در حل موضوع هسته اي ايران در اين وضعيت به نفع ھيچ كس نيست.

وي ابراز داشت: اسلام آباد ھمواره از حق كشورھايي كه با استفادہ از تعھدات بين المللي خواستار دستيابي به فناوري صلح آميز ھسته اي ھستند، حمايت مي كند.

وي در خصوص پروژہ احداث خط لوله انتقال گاز ايران به پاكستان، گفت: پاكستان با توجه به اينكه با مشكلات و چالش ھاي كمبود انرژي مواجه است ، تمايل زيادي به سرعت بخشيدن در اجرا و تكميل اين پروژہ دارد.

عبدالباسط اضافه كرد: وزارتخانه ھاي مربوطه در پاكستان از اينكه راه اندازي اين پروژه نسبت به رفع كمبود انرژي كمك شاياني مي كند, آگاہ ھستند.

وي تصريح كرد: دولت پاكستان تصميم به سرعت بخشيدن در فعاليت و تكميل پروژہ چند ميليارد دلاري انتقال گاز ايران به پاكستان دارد.

وي اظھار داشت: پاكستان با توجه به توافقنامه ھاي امضاء شدہ با ايران در زمينه اين پروژہ، نسبت به تكميل آن متعھد است.

سخنگوي دستگاہ ديپلماسي پاكستان در پاسخ به پرسشي مبني بر نقض حريم ھوايي ايران توسط پرندہ جاسوسي امريكا و سياست ھاي پاكستان در اين رابطه، ابراز داشت: اسلام آباد بر حل مسالمت آميز موضوعات مورد مناقشه ايران و غرب مانند پروندہ ھسته اي ايران تاكيد دارد.

اين اظهارات سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان دربارہ پروژہ انتقال گاز ايران ھمزمان با اظھارات عاصم حسين وزير نفت و منابع طبيعي پاكستان ھمراہ بود، كه به گفته وي به دليل كمبود بيش از حد گاز در پاكستان در ماہ ژانويه ممكن است تمام ايستگاہ ھاي سوخت سي ان جي در اين كشور تعطيل شوند.

عاصم حسين با حضور در كميسيون نفت در پارلمان ملي پاكستان افزود: در صورتي كه ماہ آيندہ ايستگاہ ھاي سي ان جي تعطيل نشوند ممكن است با كمبود فشار گاز و تعليق در عرضه گاز مصرفي به مردم مواجه شويم.

آساق ** 1095**1392

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30740553

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن