تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۹ ماه مادري براي۴ ميليون تومان پول!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: ۹ ماه مادري براي۴ ميليون تومان پول!
سلامت - "هم آنها خوشحال مي‌شوند، هم زندگي ما يك تكاني مي‌خورد." اين سخنان مادري است كه تصميم گرفته رحمش را اجاره دهد.


چه كار مي توانم انجام دهم كه در 9 ماه 4 ميليون تومان بگيرم. قول مي‌دهم به هيچ چيزش وابسته نشوم. به دنيا كه آمد، نگاهش هم نمي‌كنم. مي‌سپارمش به آنها كه 10 سال منتظر آمدنش بودند. 9 ماه كه چيزي نيست. هم آنها خوشحال مي‌شوند، هم زندگي ما بهتر مي‌شود. معامله‌اي كه هر دو طرفش راضي باشند چه اشكالي دارد؟
اين سخنان مادري است كه تصميم گرفته رحمش را اجاره دهد.
مطابق آمار، سالانه در كشور بيش 100 هزار نفر به جمعيت خانواده‌هايي كه دچار ناباروري هستند اضافه مي‌شود و سازمان بهداشت جهاني هم سهم نازايي را در ميان جمعيت بارور ايران 12 درصد اعلام كرده است.
ناباروري در آمارهاي طلاق و فروپاشي خانواده‌ها هم جايگاه ويژه‌اي دارد و سومين دليل طلاق در خانواده‌هاي ايراني است. به همين دليل است كه تلاش براي يافتن راه‌حل‌هايي براي ناباروري جدا از جنبه‌هاي علمي و پژوهشي‌اش، خالي از اثرات اجتماعي و رواني نيست.
انسانيت، نه تجارت!
يك طرف اين ماجرا گشودن گره از زندگي زوج‌هايي است كه سال‌ها در حسرت فرزند بوده‌اند، يك طرف ديگر، زني است كه به عنوان حامل جنين، 9 ماه مسووليت كودك آنها را برعهده دارد. شايد اين كه عنوان اين روش را اجاره جنين گذاشته‌اند، در ماجراهاي پس از رواج اين شيوه بي‌تاثير نبوده است. تلقي رايجي كه از اين مفهوم در جامعه وجود دارد، اين است كه اين مساله به يك كار تجاري در جامعه تبديل شده و گروهي از زنان كه عمدتا از اقشار محروم و نيازمند هستند، به عنوان مادران اجاره‌اي از اين كار براي تامين زندگي‌شان استفاده مي‌كنند.
ميان زوج‌هايي كه از روش رحم اجاره‌اي استفاده ميكنند و زناني‌ كه رحم خود را اجاره مي‌دهند قراردادي بسته مي‌شود و هزينه آن مطابق توافق دو طرف مشخص مي‌شود.
مادران اجاره‌اي، هر چقدر هم كه به اين كار به عنوان يك شغل نگاه كنند، بازهم از نظر روحي با اين مساله درگير مي‌شوند. حقيقت اين است كه پروراندن يك جنين در شكم، ارتباط 9 ماهه‌اي بين او و جنين ايجاد مي‌كند كه از نظر عاطفي مادر را زير فشار مي‌گذارد. درگيري ذهني مادر اجاره‌اي با تولد فرزند تمام نمي‌شود و مي‌تواند آنقدر عميق شود كه ادعاهايي درباره رابطه مادر و فرزندي ايجاد كند. به اين عوارض روحي مي‌شود چيزهاي ديگري هم اضافه كرد؛ مادران اجاره‌اي احساس مي‌كنند كه از وجودشان سوءاستفاده شده و هرچند در مقابل اين كار پول مي‌گيرند، خلا عاطفي ناشي از در اختيار گذاشتن بخشي از جسم، آزارشان مي‌دهد.
اجاره 9 ماهه، ماهي چند؟

معمولا از 4 ميليون تا 7 ميليون تومان قيمت رحم اجاره اي در نوسان است و بسيتگي به واسطه دارد.
دكتر مريم قاضي‌زاده متخصص زنان و زايمان نيز درباره اين زنان مي‌گويد: زنان زير 35 سال كه تجربه مادر شدن را ندارند بهترين گزينه‌ها براي رحم اجاره‌اي هستند. اين افردا مورد آزمايش‌هاي زيادي قرار مي‌گيرند تا سلامت همه جانبه آن‌ها از نظر انواع بيماري‌ها اعم از جسمي و روحي تاييد شود.
البته مجوز اين عمل بعد از تاييد ناتواني مادر در بارداري توسط يك تيم مجرب پزشكي صادر مي‌شود. ناتواني‌هايي مانند نبود مادرزادي رحم، ساختمان غير طبيعي رحم، بروز بيماريهاي حاد در صورت بارداري براي مادر و.... دلايلي است كه مجوز اجاره رحم را صادر مي‌كند.
آمار زوج‌هايي كه براي استفاده از روش رحم جايگزين اقدام مي كنند، روز به روز در حال افزايش است و اين ارقام گوياي تغيير تفكر مردم نسبت به اين روش است اما هنوز هم بسياري از زوج‌ها به طور مخفيانه از اين روش استفاده مي‌كنند. التبه تلاش‌هاي زيادي از طريق انواع رسانه‌ها براي تغيير اين نگرش در مردم شده است، سريال هال تلويزيوني، ميزگرد‌ها و برنامه‌هاي آموزشي تاثير گذار بوده اما كم است. و غم انگيز‌تر آنكه در صورت علني و فراگير نشدن، اين امر نيز توسط برخي از سودجويان به انحراف كشيده مي شود.

4545

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن