تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821196319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امروز با حضور وزير نفت؛ قرارداد طرح‌هاي متانول مرجان و ESBR امضا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: امروز با حضور وزير نفت؛ قرارداد طرح‌هاي متانول مرجان و ESBR امضا شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

قرارداد طرح متانول مرجان در فاز دوم بندرعسلويه و قرارداد طرح ESBR (ماده اوليه توليد لاستيك اتومبيل)، صبح امروز با حضور وزير نفت در شركت ملي صنايع پتروشيمي به امضا رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاي دانشجويان ايران (ايسنا)، قرارداد ساخت واحد متانول مرجان در بندر عسلويه با ظرفيت توليد سالانه 1.65 ميليون تن متانول بين شركت پتروشيمي مرجان و شركت تالدور تاپسو دانمارك امضا شد. اين قرارداد شامل خريد ليسانس، انجام مهندسي اصولي و ارائه خدمات فني است كه در فاز دوم منطقه ويژه انرژي پارس در بندر عسلويه ساخته خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، خوراك اين طرح گاز طبيعي به ميزان 1.5 ميليارد متر مكعب در سال است و كليه سرويس‌هاي جانبي مورد نياز از جمله آب، برق، بخار و اكسيژن از پتروشيمي دماوند تامين خواهد شد. اجراي اين طرح حدود 500 ميليون يورو هزينه خواهد داشت كه در طول چهارسال به توليد خواهد رسيد.

اين قرارداد كه بخشي از آن شامل ليسانس و مهندسي اصولي طرح است، در راستاي توسعه صنايع كشور و همچنين استفاده از گازهاي استحصالي منطقه عسلويه و توليد محصولات با ارزش افزوده بيشتر و ايجاد اشتغال به اجرا درآمده و سهام آن شامل 51 درصد بخش خصوصي و 49 درصد شركت ملي صنايع پتروشيمي است.

در اين زمينه همچنين قرارداد تكنولوژي طرح ESBR با ظرفيت توليد 100هزار تن ماده اوليه لاستيك در سال بين شركت شيميايي صدف عسلويه واقع در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس و كنسرسيوم شركت ايراني نارگان، پليمر يوروپ و تكنيمونت ايتاليا به امضا رسيد. اين قرارداد شامل خريد تكنولوژي و ارائه PDP از شركت پليمر يوروپ به عنوان ليسانسور و انجام مهندسي پايه و تهيه ماشين‌آلات خارجي از شركت تكنيمونت ايتاليا و شركت نارگان به عنوان مجري قرارداد و انجام مهندسي تفصيلي ، تهيه ماشين آلات داخلي و نظارت فني بر اجراي طرح خواهد بود.

خوراك اوليه در فرآيند توليد لاستيك اتومبيل شامل استايرن و بوتادين است كه مقدار 20هزار تن استايرن مونومر از شركت پتروشيمي پارس و 60هزار تن بوتادين از شركت پتروشيمي نفت تامين خواهد شد.

ESBR ماده اوليه در توليد لاستيك اتومبيل، كفش، تسمه، نقاله، لوله‌هاي لاستيكي، وسايل ورزشي و اسباب‌بازي به شمار مي‌رود. اصل سرمايه‌گذاري مورد نياز طرح 2400 ميليارد ريال شامل هزار و176 ميليارد ريال و 94 ميليون يورو است و در طول سه سال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن