تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812182203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف غذاهاي حاوي سير و پياز، بوي بد دهان را تشديد مي‌كند يك متخصص گوش،حلق و بيني: مسواك زدن سطح پشتي زبان، 70 درصد بوي بد دهان را كاهش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مصرف غذاهاي حاوي سير و پياز، بوي بد دهان را تشديد مي‌كند يك متخصص گوش،حلق و بيني: مسواك زدن سطح پشتي زبان، 70 درصد بوي بد دهان را كاهش مي‌دهد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

يك متخصص گوش و حلق و بيني عدم رعايت بهداشت را مهمترين علت بوي بد دهان دانست و گفت: عدم رعايت بهداشت مناسب دهان، استفاده از بعضي غذاهاي خاص، دخانيات، نوشابه‌هاي الكي و مصرف برخي داروها از ديگر علل موثر در ايجاد بوي بد دهان است.

دكتر ابراهيم رزم پا در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه‌ي دانشگاه علوم پزشكي تهران، داشتن نفس بدبو را يك عارضه‌ي ناخوشايند توصيف كرد و افزود: نفس بدبو يك عارض‍ه ناخوشايند است كه تاثير مستقيمي بر روابط اجتماعي و شغلي افراد دارد به طوري كه در اغلب موارد افراد از اطلاع آن اظهار شرمندگي مي‌كنند.

وي در ادامه عدم رعايت بهداشت مناسب دهان را از مهم ترين علت بوي بد دهان دانست و تصريح كرد: استفاده از بعضي از غذاهاي خاص، دخانيات، نوشابه‌هاي الكي و مصرف برخي از داروها نيز در ايجاد بوي دهان نقش اصلي دارند.

دكتر رزم پا همچنين يادآور شد: در پاره‌اي از موارد نادر،‌ ممكن است بوي بد دهان به علت عوامل سيستمي باشد كه البته در بين عوامل ذكر شده مهمترين نقش در ايجاد بوي بد دهان بر عهده حفره دهان به خصوص سطح پشتي زبان است.

اين متخصص گوش و حلق و بيني با بيان اينكه مسواك زدن سطح پشتي زبان باعث كاهش 70 درصد بوي بد دهان مي‌شود، گفت: پرزهاي زبان محل مناسبي جهت تجمع ميكروارگانيسم ها و باقيمانده ذرات غذايي است كه اغلب به بهداشت آن كمتر توجه مي‌شود. مسواك زدن منظم 70 درصد مشكل بوي بد دهان را كاهش مي‌دهد.

وي در دامه تاكيد كرد: عدم رعايت بهداشت و باقيماندن ذرات غذايي در بين دندانها و اطراف لثه،‌ علاوه بر تاثير مستقيم در ايجاد بوي ناخوشايند، باعث پوسيدگي در دندانها و يا تشكيل آبسه و عفونت‌ها مي‌شوند كه نتيجه آن تشديد شرايط نامطبوع در دهان است.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به اينكه بيماري‌هاي لثه‌اي و دندانهاي ترك خورده و يا شكسته نيز در ايجاد بوي بد دهان نقش دارد، اظهار كرد: دندانهايي كه پر كردگي‌هاي قديمي آنها دچار ترك يا شكستگي در لبه‌ها شده اند و در زير آنها عود پوسيدگي وجود دارد به همراه بيماري‌هاي پريودنتال با التهاب گسترده در لثه مي‌تواند در ايجاد نفس بدبو نقش اساسي داشته باشد.

دكتر رزم پا در ادامه با تاكيد بر اينكه مصرف غذاهاي حاوي سير و پياز عارضه بد بويي دهان را تشديد مي‌كند، افزود: اين مواد پس از جذب و ورود به گردش خون به ريه‌ها منتقل شده و تا ساعتها آثار خود را در هنگام عمل بازدم نشان مي‌دهند. مصرف بعضي از دهان شويه‌ها در اين مورد ممكن است كمك كننده باشد.

وي ادامه داد: مصرف بعضي از داروها، ‌ايجاد اختلال در عملكرد غدد بزاقي، راديوتراپي‌هاي گسترده و تنفس هميشگي دهاني از عوامل ايجاد خشكي دهان و بوي بد ناشي از آن است.

رزم پا با تاكيد بر اينكه در صورتي كه علت بوي بد دهان با بررسي و درمان‌هاي دندانپزشكي برطرف نشد ‌بايد علت‌هاي سيستمي آن را برطرف كرد، خاطرنشان كرد: عفونت‌هاي موضعي در بيني، ‌لوزه ها و ريه، سينوزيت مزمن، برنشيت، ديابت، بيماري‌هاي سيستم گوارشي و اختلال در عملكرد كليه و كبد از مهمترين عوامل سيستمي در ايجاد بوي بد دهان است.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي، داشتن بهداشت مناسب دهاني را اولين قدم در برطرف كردن بوي بد دهان دانست و تصريح كرد: استفاده مرتب از مسواك و نخ دندان و البته ‌با روش صحيح آن و همچنين مسواك زدن قسمت پشتي، ملاقات‌هاي دوره اي با دندانپزشك، درمان مراحل اوليه بيماري‌هاي لثه، پوسيدگي هاي مخفي دنداني و تعويض پر كردگي‌ها و پوسيدگي‌هاي دندان از مهمترين راههاي جلوگيري از بوي بد دهان و تنفس است.

وي ادامه داد: افرادي كه از دندان‌هاي مصنوعي متحرك استفاده مي‌كنند بهتر است بعد از هر وعد غذايي و قبل از خواب، آنها را در آورده و كاملاً شستشو دهد بطوري كه استفاده از محلول‌هاي ضدعفوني كننده در بعضي از موارد ضروري خواهد بود.

دكتر رزم پا در پايان با اشاره به اينكه مصرف آدامس‌هاي بدون قند و مايعات جايگزين بزاق در رفع بوي بد دهان موثر است، گفت: بعضي از دهان شويه‌ها فقط در صورت مشورت با دندانپزشكان در برطرف كردن بوي بد دهان موثرند.

انتهاي پيام

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 409]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن