تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بستر لازم براي فعاليت شركت هاي ايراني در كردستان عراق فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بستر لازم براي فعاليت شركت هاي ايراني در كردستان عراق فراهم است
سنندج - معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار كردستان، بستر لازم براي حضور و فعاليت شركت هاي توليدي و صنعتي اين استان در بازار عراق را كاملا مهيا دانست و گفت: دولت تمام بسترهاي لازم براي حضور شركت هاي ايراني بخصوص استان كردستان جهت ورود به بازار كشور عراق را مهيا كرده است.


به گزارش خبرنگار ايرنا، "ارسلان ازهاري" روز پنجشنبه در جلسه ستاد نمايشگاه عراق در سنندج با اشاره به تمايل بالاي طرف عراقي براي حضور شركت هاي ايراني در اين كشور افزود: اكنون بهترين فرصت براي معرفي اين شركت ها در بازار عراق است كه بايد نهايت بهره را از آن ببريم.

وي به ارتباطات و مراودات بسيار خوب استان كردستان با اقليم كردستان عراق به عنوان يكي ديگر از پتانسيل ها و ظرفت هاي بسيار خوب براي توسعه ارتباطات بازرگاني و تجاري اشاره كرد و گفت: تفاهم نامه هاي زيادي با مسوولان كردستان عراق منعقد شده كه مي تواند به توسعه ارتباطات دو طرف كمك شاياني كند.

ازهاري به وجود مرز رسمي باشماق مريوان به عنوان ديگر ظرفيت خوب در بحث صادرات اشاره كرد و اظهار داشت: وجود اين مرز، صادرات كالاي شركت هاي توليدي استان به كردستان عراق را سهل كرده, از اين رو مي توان از اين پتانسيل نيز به خوبي استفاده كرد.

وي برپايي نمايشگاه هاي توانمندي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي خارجي را از ديگر ظرفيت ها و فرصت هاي بسيار خوب براي معرفي توليدات شركت هاي داخلي دانست و گفت: بايد از اين گونه نمايشگاه ها به بهترين نحو در جهت معرفي توليدات كشور استفاده كرد.

وي به برپايي نمايشگاه توانمندي هاي جمهوري اسلامي در 26 بهمن ماه امسال در شهر سليمانيه عراق اشاره كرد و گفت: اين نمايشگاه از 26 تا 30 بهمن ماه در فضايي به وسعت چهار هزار و 500 متر مربع برگزار مي شود.

به گفته وي اين سومين نمايشگاه با محوريت استان كردستان در شهر سليمانيه عراق است.

وي نمايشگاه هاي قبلي در زمينه معرفي توليدات شركتهاي حاضر در نمايشگاه را بسيار مثمر ثمر دانست و گفت: از شركت هاي داخلي براي حضور در اين نمايشگاه دعوت مي كنيم توليدات خود را در معرض ديد عموم بگذارند.

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار كردستان در ادامه خواستار ارايه محصولات با كيفيت از سوي شركت هايي كه تمايل به حضور در اين نمايشگاه دارند, شد و گفت: شركت هاي داخلي بايد با كيفيت ترين محصولات خود را در اين نمايشگاه ارايه كنند تا توان رقابت با شركت هاي خارجي را داشته باشند.

ازهاري اين نمايشگاه را چشم و پيشاني جمهوري اسلامي ايران توصيف كرد و افزود: بايد نمايشگاهي در حد شان و جايگاه كشورمان در سليمانيه عراق برپا كنيم.

وي بر ارتقاي سطح كيفي محصولات داخلي نيز تاكيد كرد و گفت: دوام و بقاي يك واحد توليدي در صادرات و توسعه آن است و شركتي در اين راستا موفق مي شود كه كيفيت كالاهاي خود را ارتقا دهد.

ازهاري بر نظارت كامل اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي كردستان بر كالاهاي توليدي در استان تاكيد كرد و گفت: شركت هايي كه قرار است در نمايشگاه عراق حضور يابند بايد كيفيت كالاهايشان را به تاييد استاندارد برسانند.

وي از مسوولان شركت نمايشگاه هاي استان كردستان خواست واحدهاي توليدي و صنعتي كشور را جهت حضور در اين نمايشگاه ترغيب و تشويق نمايند.

533/7346/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30739147

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن