تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821039947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس فراكسيون حمايت ازمردم فلسطين دربازديد ازدفترحماس: ايستادگي مردم غزه نشان داد مقاومتي كه از خاستگاه اسلامي آغاز شود، پيروز است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس فراكسيون حمايت ازمردم فلسطين دربازديد ازدفترحماس: ايستادگي مردم غزه نشان داد مقاومتي كه از خاستگاه اسلامي آغاز شود، پيروز است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس و اعضاي فراكسيون حمايت از مردم فلسطين و لبنان با نماينده دفتر حماس در تهران ديدار كرده و پيروزي مقاومت مردم غزه را به وي و مسئولان حماس تبريك گفتند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس و اعضاي فراكسيون حمايت از مردم فلسطين و لبنان بعدازظهر روز گذشته با حضور در دفتر نمايندگي حماس در تهران ضمن اعلام همبستگي و اظهار همدردي با مظلومان غزه، تبريك رييس مجلس و ساير نمايندگان مجلس به مردم غزه، مجاهدان حماس و سران آن را تقديم كردند.

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام محمدرضا ميرتاج‌الديني رييس فراكسيون حمايت از مردم فلسطين و لبنان با تبريك پيروزي‌هاي اخير مقاومت و مردم فلسطين در غزه، از پايمردي آن‌ها تجليل كرد و ياد و خاطره شهداي غزه را گرامي داشت.

وي خطاب به ابواسامه خاطر نشان كرد: سلام و پيام ما را به مردم مظلوم غزه و مجاهدان في‌سبيل‌الله آن كه راه مجاهدان صدر اسلام را پيش گرفتند، برسانيد.

رييس فراكسيون حمايت از مردم فلسطين با اشاره به اين كه همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور در اين جهات و حمايت از مردم غزه همانند شهادت در جهاد صدر اسلام است، تصريح كرد: امروز آمديم سلام خالصانه نمايندگان ملت ايران را به مردم غزه، مجاهدان و شهدايي كه راه شهداي صدر اسلام و كربلاي حسيني رفتند، برسانيم.

وي جنگ رژيم صهيونيستي در غزه را جنگ نابرابر عنوان كرد و گفت: همه دنيا اذعان داشتند كه يك ارتش تا بن دندان مسلح هجوم وحشيانه داشتند و بمباران‌هاي شديدي را در حالي كه مردم غزه در محاصره بودند انجام دادند و 22 روزه تمام قوانين بين‌المللي را زير پا گذاشتند، اما در اين ميان مقاومت و پايداري و مظلوميت مردم غزه براي همگان به اثبات رسيد.

ميرتاج‌الديني با تاكيد بر اين كه حركت مردم غزه و مقاومت يك پيام روشني به جهان اسلام و عرب داشت، گفت: اين ايستادگي نشان داد كه مقاومتي كه از خاستگاه اسلامي آغاز شود، پيروز است و همانند پيامي كه امام خميني (ره) در فتح خرمشهر بيان داشتند كه خرمشهر را خدا آزاد كرد، امروز نخست وزير حكومت قانوني فلسطين نيز اعلام مي‌كند كه اين پيروزي هديه‌ي الهي بود.

رييس فراكسيون حمايت از مردم فلسطين در عين حال يادآور شد: در كنار برخي از اين كشورها، كشورهاي ديگري نيز بودند كه محكم ايستادند و حركت مقاومت را تاييد كردند و پرچم حمايت از غزه را بر دوش گرفتند كه در صف اول اين حركت رهبر معظم انقلاب بود كه با آن بيانيه‌اي كه دادند تمام آزادي‌خواهان را براي حمايت از مردم غزه دعوت كردند و پس از آن رهبر آزاده حزب‌الله لبنان نيز اين كار را انجام دادند.

وي درپايان با بيان اين‌كه افكار عمومي جهان نيز حمايت خود را از مظلوميت مردم فلسطين اعلام كردند، خاطر نشان كرد: امروز مظلوميت مردم فلسطين و منفوريت رژيم صهيونيستي براي دنيا آشكار شد و از آثار مقاومت مردم غزه و مقاومت اسلامي اين بود كه دنيا بيش از پيش چهره‌ي منحوس و منفور رژيم صهيونيستي را شناخت.

در ادامه اين ديدار ناصر سوداني سخنگوي فراكسيون حمايت از مردم فلسطين نيز با تبريك پيروزي مردم غزه و مقاومت اسلامي در برابر وحشي‌گري‌هاي رژيم صهيونيستي گفت: امشب به نيابت از كليه‌ي نمايندگان مجلس به اين‌جا آمديم تا اين پيروزي را تبريك گفته و با ملت فلسطين با تمام وجود تجديد عهد كنيم.

وي با بيان اين‌كه نمايندگان مجلس و اعضاي فراكسيون از روزهاي اول هجوم ناجوانمردانه‌ي رژيم اسراييل به غزه، تجمع‌ها و موضع‌گيري‌هاي اعتراض‌آميز خود را انجام دادند، افزود: تدوين نامه و امضاي آن توسط 231 نفر از نمايندگان به دبيركل سازمان ملل، تجمع اعتراض‌آميز در ميدان فلسطين، اهداي خون نمايندگان و اهداي حقوقشان به مردم غزه و در كنار آن حضور رييس مجلس در تروئيكاي مجالس آسيايي و سفرهاي مختلف و راهپيمايي‌هاي باشكوهي كه در شهرهاي مختلف انجام گرفت از جمله‌ي اين اقدامات بود.

سخنگوي فراكسيون حمايت از مردم فلسطين و لبنان در ادامه از برگزاري كنفرانس فلسطين در 12 اسفندماه از سوي مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: به دستور رييس مجلس شوراي اسلامي، اين كنفرانس كه قرار بود سال آينده برگزار شود به علت فجايع غزه جلو افتاد و قرار است 12 اسفندماه برگزار شود.

سوداني خاطرنشان كرد: رويكرد اين كنفرانس محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي با استنادات حقوقي و ارايه‌ي فيلم و تشكيل يك دادگاه نمادين براي محكوم كردن آنها و هم‌چنين به‌كارگيري ساز و كارهاي ديگر توسط كشورهاي اسلامي و كشورهاي غيرمتعهد براي جلوگيري از حملات مجدد و هم‌چنين حمايت از مقاومت با تمام وجود به‌ويژه در بازسازي غزه كه مجلس شوراي اسلامي نيز پيشنهاد بازسازي پارلمان غزه را داده، خواهد بود.

وي هم‌چنين با اشاره به سفر پنج تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به غزه طي هفته‌هاي آينده، اظهارداشت: به دنبال حركت‌ها و همايش‌ها و راهپيمايي‌ها، كشتي حامل مواد غذايي و دارويي را به غزه اعزام كرديم و پس از آن نمايندگان براي حضور خود در غزه اعلام آمادگي كردند كه با نظر رييس مجلس، پنج نفر از آنان براي سفر به غزه انتخاب شدند، اما هنوز كشور مصر همكاري‌هاي لازم را در اين خصوص نكرده است كه اميدواريم اين اتفاق هرچه سريع‌تر بيافتد.

وي در پايان خطاب به ابو اسامه، برگزاري نماز جمعه باشكوهي در قدس شريف به امامت امام خامنه‌اي را آرزو كرد كه در صف اول آن تمام آزادي‌خواهان به‌ويژه سيد حسن نصرالله و اسماعيل هنيه قرار گيرند.

پس از آن نايب رييس فراكسيون حمايت از مردم فلسطين نيز طي سخناني، با بيان اين‌كه بي‌شك ملائك الهي در جنگ 22 روزه به كمك مردم غزه آمدند، گفت: با ايستادگي و مقاومت مردم فلسطين مطمئنا روز به روز شكست جنايتكاران بيشتر شده و پيروزي بيشتري نصيب مردم فلسطين خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوروزي با تبريك اين پيروزي به نماينده‌ي دفتر حماس در تهران و مردم عزيز غزه، تصريح كرد: انسجامي كه بين همه‌ي مبارزين عالم پيش آمده موجب خوشحالي است و اميدواريم همه‌ي ملل آزاده راه پيروزي امام خميني (ره) را كه راه پيروزي همه‌ي ملل آزاده و مظلوم است دنبال كنند.

وي خاطرنشان كرد: آن‌چه در غزه شاهد بوديم ادامه‌ي همين راه پيروزي امام خميني (ره) بود و غزه با تكيه بر ايمان و اراده‌ي خود به پيروزي رسيد.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي ديدار اعضاي فراكسيون حمايت از مردم فلسطين با ابو اسامه، سيد سلمان ذاكر نماينده‌ي مردم اروميه در مجلس نيز با بيان اين‌كه در جنگ 22 روزه ثابت شد كه خون بر شمشير پيروز است، چرا كه اين شعار برگرفته از قيام امام حسين (ع) بوده و اين راه خوبي براي ماست، گفت: اين شكست نشان داد كه آمريكا در سياست‌هاي خود در خاورميانه شكست خورده و نتيجه‌ي شكست آن در اواخر دولت بوش و در جنگ غزه خود را نشان داد.

وي يادآور شد: هم‌چنين اسطوره‌ي شكست‌ناپذيري رژيم صهيونيستي توسط حزب‌الله لبنان و نيروهاي مومن غزه تبديل به شكست شد.

اين عضو فراكسيون حمايت از مردم فلسطين و لبنان معتقد است: رژيم صهيونيستي با اين عمل به باتلاقي فرو رفت كه آب آن از خون كودكان و زنان مظلوم غزه و خاك آن نيز از گوشت و پوست آنهاست كه به زودي نخواهند توانست از آن بيرون بيايند.

ذاكردر ادامه با بيان اين‌كه امروز فرموده‌ي امام راحل مبني بر اين‌كه اسراييل بايد محو شود در افكار عمومي دنيا محقق شده است، گفت: امروز اسراييل از اذهان و افكار عمومي پاك و محو مي‌شود و مورد نفرت همه‌ي جهانيان قرار مي‌گيرد و ديگر جايگاهي در بين آنان ندارد.

وي در پايان تاكيد كرد: يكي ديگر از ويژگي‌هاي جنگ 22 روزه اين بود كه مسلمانان، دوستان و دشمنان خود را شناختند و به اين نكته پي بردند كه چه كساني حامي آنان هستند و به اين نتيجه رسيدند كه راه پيروزي مسلمين، مقاومت است.

نماينده‌ي مردم پاكدشت در خانه ملت نيز در اين ديدار طي سخناني ابراز اميدواري كرد كه با انسجام و وحدت تمامي آزادي‌خواهان در دنيا شرايطي فراهم شود كه ظالمين به سزاي اعمال خود برسند.

بشيري خاطرنشان كرد: از زماني كه مبارزين به دين و راه پايداري برگشته‌اند، توانستند فريادهاي مستانه‌ي اسراييلي‌ها را در هم شكنند و سر آنها را به سنگ بزنند.

به گزارش ايسنا، پس از سخنان اعضاي فراكسيون حمايت از مردم فلسطين، ابو اسامه نماينده‌ي دفتر حماس در تهران نيز طي سخناني اظهارداشت: بنده نيز به نمايندگي از مردم فلسطين و به‌ويژه مردم غزه، سلام آنها و سلام اسماعيل هنيه، كفيل رياست پارلمان فلسطين و اعضاي مجلس قانون‌گذاري را تقديم شما نمايندگان عزيز و رييس مجلس شوراي اسلامي مي‌كنم.

وي با بيان اين‌كه ما به موضع‌گيري‌هاي دلسوزانه و خالصانه‌ي مجلس شوراي اسلامي كه پيشگام حمايت از آرمان فلسطين است عادت كرده‌ايم، گفت: در دوره‌ي قبل نيز مجلس شوراي اسلامي همواره حمايت خود را از مردم فلسطين و حكومت قانوني اسماعيل هنيه ابراز داشت.

ابو اسامه هم‌چنين از فعاليت‌ها، حمايت‌ها، موضع‌گيري‌ها و اقداماتي چون اهداي خون و حقوق و حضور مستمر نمايندگان مجلس در صحنه‌هاي حمايت از مردم فلسطين و محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي قدرداني كرد.

وي با اشاره به اين‌كه آن‌چه در غزه بود پيروزي بزرگ الهي بوده و در محاسبات مادي نمي‌شد تصور چنين پيروزي‌اي را داشت، تصريح كرد: ايمان و اراده‌ي مجاهدان مومن فلسطيني سبب پيروزي آنان شد و دعاي ميليون‌ها مسلمان در سرتاسر جهان كه دست به سوي آسمان براي پيروزي مردم غزه برده بودند، اجابت شد.

نماينده‌ي دفتر حماس در تهران همچنين گفت: رژيم صهيونيستي در اين جنگ با حمايت هم‌پيمانانش و با همه‌ي امكانات و تجهيزات وارد جنگ شد، اما ديديم كه چنان وضعيت براي آنها سخت شد و بعد از 22 روز ابرهاي نااميدي كنار رفت و مجاهدان غزه توانستند با ايستادگي و مقاومت، پيروز از اين ميدان بيرون بيايند.

وي متذكر شد: دشمنان ما در اين جنگ از سلاح‌هاي ممنوعه فسفري و اورانيوم استفاده كردند و ما يك هفته به آنها مهلت داديم تا نيروهاي خود را از غزه خارج كنند كه به كمك خدا آنها قبل از اين مهلت تا آخرين سرباز خود را نيز از آن‌جا خارج كردند.

ابو اسامه خاطرنشان كرد: به كمك خدا غزه در يك جنگ نابرابر پايدار ماند و پيروز از اين جنگ بيرون آمد و دشمنان بشريت به خاطر جنايت‌هايي كه انجام دادند رسوا شدند و اين از خوي تجاوزگري آنها نشأت مي‌گيرد كه به حمدالله متحمل شكست‌هاي سنگيني شدند.

نماينده‌ي دفتر حماس در تهران، شكست اسراييلي‌ها در اين جنگ را به لحاظ امنيتي، اطلاعاتي، نظامي و اخلاقي، قابل توجه دانست و گفت: آنها شش دهه اساس شكل‌گيري رژيم خود را مظلوم‌نمايي مي‌كردند و هولوكاست را مطرح مي‌كردند، اما امروز همه معتقدند كه صهيونيست‌ها نازيسم و فاشيست هستند و بويي از انسانيت نبرده‌اند و اين دگرگوني در مفاهيم صورت گرفت.

وي در ادامه، جمهوري اسلامي ايران را يك هم‌پيمان باصداقت، دلسوز و يار و ياور هميشگي مردم فلسطين دانست و گفت: در طول ساليان گذشته و اين بار جمهوري اسلامي ايران با صداقتش در همه‌ي سطوح از مردم مظلوم غزه و فلسطين حمايت كرد و ما از موضع‌گيري‌ها و حمايت‌هاي مردم معظم رهبري، سران قوا و رياست جمهوري و موضع‌گيري‌هاي آحاد ملت ايران عزيز كه باحضور پرشور خود در سرتاسر ايران اسلامي حامي ما و مردم فلسطين بودند قدرداني مي‌كنيم.

ابو اسامه در پايان تاكيد كرد: به لطف خدا و با ايستادگي و مقاومت مردم فلسطين، پيروزي نزديك و زوال اسراييل حتمي است.

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن