تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820993501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئال مادريد با خوان ده راموس فاصله با بارسلونا را به حداقل رساند؛ توطئه بعدي؛ مسي در برنابئو!


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: رئال مادريد با خوان ده راموس فاصله با بارسلونا را به حداقل رساند؛ توطئه بعدي؛ مسي در برنابئو!
* دانيال صدقي

شايد رئال مادريد هرگز نتواند مثل بارسلوناي گوارديولا در ميادين ظاهر شود و زيباترين و تماشايي ترين فوتبال ممكن را در اروپا ارائه

دهد، ولي تيم خوان ده راموس مي تواند با شكست دادن تدريجي حريفانش، نتايج ضعيف ابتداي فصل را جبران كند و فاصله زياد با رقيب ديرينه را كاهش دهد. براي همين مقابل دپورتيوولاكرونيا مربي سابق تاتنهام پنجمين پيروزي پياپي خود را دررقابتهاي اين فصل لاليگا به دست آورد.
شكست يك برصفري كه كهكشاني ها به حريف خود تحميل كردند بي گمان با جشنواره گلي كه آبي اناري ها در بازي اين هفته خود هم راه انداختند قابل قياس نبود، ولي سه امتياز ديگر براي تيم پايتخت نشين به همراه داشت و به رئال مادريد اين اجازه را داد تا با 12 امتياز كمتر نسبت به بارسلونا در رتبه دوم جدول رده بندي بايستد. طبيعي است كه براي ايجاد حس ترس در اردوي آبي اناري ها، قهرمان فصل پيش لاليگا چاره اي ندارد جزاينكه به توقف روند رو به پيشرفت بارسلونا در ادامه بازيها اميدوار باشد، اما با رويه اي كه شاگردان پپ گوارديولا درپيش گرفته اند، چنين چيزي تقريبا بعيد به نظر مي رسد، ولي رئال مادريد مي تواند به معجزه ها هم اميدوار باشد.
بعد از شكست در نوكمپ، در اولين ديداري كه خوان ده راموس روي نيمكت تيم نشسته بود، رئال همه بازيهاي بعدي خود در لاليگا را با پيروزي پشت سرگذاشت. در برابر تيم لوتينا، حريف ترسناكي كه هميشه رئال را نگران كرده، مادريدي ها سيصد و ششمين گل رائول را جشن گرفتند. كاپيتان افسانه اي سفيد پوشان حالا فقط يك گل با شكستن ركورد آلفردو دي استفانو فاصله دارد، اما اگر گل به نام رائول ثبت شد، چهره شاخص ديدار رئال مادريد و دپورتيوو يك نفر ديگر يعني آرين روبن بود. نمايش مهاجم هلندي مقابل بازيكنان دپورتيوو را به سختي مي توان با يك عبارت مشخص توصيف كرد، ولي بدون ترديد عملكرد او در خط حمله رئال براي مدافعان حريف «ويران كننده» بود. روبن حتي يك دقيقه از حركت نايستاد و از سمت چپ به راست زمين دوندگي كرد و با شوتهاي به موقع، پاسهاي دقيق و مانورهاي مارپيچي شب سختي را براي دپورتيوو رقم زد.
اگر مصدوميتها روبن را راحت بگذارند، مهاجم كناري هلندي به يكي از بهترين هاي دنيا در پست تخصصي خود تبديل مي شود. رئال حالا كه تك و تنها در تعقيب بارسلونا قرار گرفته، از بلندپروازيهاي هميشگي و جاه طلبيهاي منحصر به فرد خود دست بر نمي دارد. آخرين اقدام كهكشاني ها بعد از قرار گرفتن در رتبه دوم لاليگا براي تحت فشار گذاشتن كاتالونيايي ها پروژه انتقال مسي به برنابئو است. شايعه اي كه طي روزهاي اخير همهمه هاي زيادي را در مطبوعات اسپانيايي و البته اردوي آبي اناري ها در پي داشت. مقامهاي باشگاه بارسلونا در اين ارتباط گفتند كه اين ايده رئال مادريد صرفا براي ايجاد بي ثباتي در باشگاه تيم رقيب است. لاپورتا اعتقاد دارد اين شايعات در راستاي تبليغات وسيع كهكشاني ها براي تضعيف حريف صورت مي گيرد.مسي كه عامل اصلي درخشش كم نظير تيم گوارديولا در رقابتهاي اين فصل به شمار مي رود و يكي از بهترين دوران فوتبال خود را پشت سر مي گذارد، به تازگي در گفتگويي با تلويزيون اسپانيا در مورد آينده اش حرف زده و از وفاداري خود به كاتالونيايي ها گفته است. با اين حال مهاجم آرژانتيني آبي اناري پوش درها را براي انتقال احتمالي به تيمهاي ديگر كه البته رئال مادريد در صدر آنها قرار مي گيرد، بازگذاشته است. مسي گفته كه قصد تغيير آب و هوا ندارد، ولي غيرممكن هم وجود ندارد و همه چيز امكان دارد. رونالدينيو هم با همه زحماتي كه براي بارسا كشيده بود، در نهايت با بد رفتاري مسؤولان باشگاه مواجه شد و بعد هم كه در فهرست فروش قرار گرفت.
با اين حال مسي اميدوار است سرنوشت او در نوكمپ با راهي كه مهاجم برزيلي رفت متفاوت باشد. البته مسي قراردادي با بارسلونا دارد كه به سختي مي توان آن را فسخ كرد. او تا سال 2014 با اين باشگاه قرارداد بسته و كمترين مبلغ پيشنهادي براي لغو اين قرارداد هم 150 ميليون يورو عنوان شده است. اگرچه اين ارقام براي باشگاهي همچون رئال مادريد دست نيافتني و غيرممكن نيستند. باشگاه مادريدي كه تابستان گذشته تا يك قدمي عقد قرارداد با كريستيانورونالدو پيش رفت و براي رسيدن به اين مقصود يك پيشنهاد نجومي به بهترين بازيكن حال حاضر جهان ارائه داده بود، بي گمان براي دراختيار گرفتن مسي كه سمبل اصلي بارسلونا رقيب ديرينه اش به شمار مي رود، انگيزه هاي بيشتري خواهد داشت. مسي با اينكه چه در رقابت برسر توپ طلايي و چه در رده بندي بهترين بازيكن سال فيفا، پايين تر از هافبك پرتغالي منچستريونايتد قرار گرفت، ولي با درخشش خيره كننده در المپيك چين باعث شد تا حرف و حديثهاي زيادي در مورد بهتر بودن بازي او از رونالدو مطرح شود.
درحقيقت با اينكه رونالدو همه جوايز فردي امسال را به خود اختصاص داد، اما نظر عمومي اين بود كه اگر قهرماني منچستريونايتد در ليگ برتر و بخصوص ليگ قهرمانان اروپا نبود، بدون ترديد همه اين جوايز به مهاجم ريزنقش آرژانتيني تعلق مي يافتند كه به اعتقاد خيليها از كريستيانو رونالدو كاملتر است. مسي در آخرين گفتگوي خود با نشريه «آس» از اينكه در بارسلونا راحت است حرف زده، ولي زيركانه به ممكن بودن هراتفاقي در آينده اشاره داشته است. خيليها حدس مي زنند ماجرايي كه براي لوئيس فيگو رخ داد، در مورد مسي هم صدق كند. بخصوص اينكه مسي در اين گفتگو به صراحت از اينكه مسؤولان بارسلونا با رونالدينيو رفتار زشت و ناپسندانه اي داشته اند و خداحافظي او از اين تيم به بدترين شكل ممكن اتفاق افتاده، تاكيد كرده كه حتي ممكن است كاتالونيايي ها او را هم در فهرست فروش خود بگذارند. بهرحال استراتژيهاي بازار نقل و انتقالات مي توانند تا جايي پيش بروند كه مسي را هم روزي به برنابئو بكشانند، زيرا بدون ترديد اگر مسؤولان تيم مادريدي امكان اين را داشته باشند كه بين رونالدو و مسي يك نفررا انتخاب كنند، گزينه اول آنها براي مذاكره مهاجم آرژانتيني است، زيرا با خريدن مسي نه تنها مهمترين ضربه ممكن براي تضعيف رقيب هميشگي به آبي اناري ها وارد خواهد شد، بلكه رئال مادريد يك انتقال نجومي ديگر را هم در تاريخ نقل و انتقالات فوتبال جهاني به نام خود ثبت خواهد كرد.

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن