تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821092138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با فارس؛پرويز: انتشار كتاب پس از انقلاب 100 برابر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با فارس؛پرويز: انتشار كتاب پس از انقلاب 100 برابر شده است
خبرگزاري فارس: معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شمار كتاب‌هاي منتشر شده در سال گذشته نسبت به سال‌هاي 55 و 56 بيش از 100برابر افزايش يافته است.


محسن پرويز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهرود، افزود: كمبود نقدينگي در حوزه فرهنگ يكي از مشكلات مهم و اساسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
وي همچنين با تأكيد بر اينكه فرهنگ بايد از بنياد شكل گيرد، تصريح كرد: با توجه به اينكه سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي ابلاغ شده و رهبري بر توجه به فرهنگ تاكيد داشتند، برنامه‌هاي متعددي در اين حوزه تدوين شده است.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تأكيد رهبري مبني بر توجه و تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس گفت: مساجد و مدارس كانون‌هاي اصلي فرهنگ جامعه به شمار مي‌روند و ما از اين رو سعي مي‌كنيم با افزايش اعتبار، آنها را تجهيز كنيم.
پرويز ادامه داد: فعاليت‌هاي فرهنگي نبايد به دستگاه‌هاي اجرايي خاصي محدود شود و همه افراد و نهادهاي دولتي و غيردولتي در حوزه فرهنگ مسئول هستند.
وي گفت: شمار كتاب‌هاي منتشر شده در سال گذشته نسبت به سال‌هاي 55 و 56 بيش از 100برابر افزايش يافته است.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اين رشد 100برابري در شرايطي حاصل شده كه جمعيت كشور ما نسبت به آن سا‌ل‌ها تنها حدود دو برابر افزايش يافته است.
پرويز اظهار داشت: استقبال مردم از كتاب و كتابخواني در زمان برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب مشخص مي‌شود و استقبالي كه مردم از نمايشگاه‌هاي بين‌المللي كتاب در تهران مي‌كنند، در هيچ جاي دنيا سابقه ندارد.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سال گذشته، 60 نمايشگاه كتاب در سراسر كشور برگزار شد كه 22مورد از اين نمايشگاه‌ها در استان‌ها برگزار شده است.
وي اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سال گذشته 250 ميليارد ريال كتاب از ناشران خريداري و در بين كتابخانه‌هاي عمومي استان‌ها، مساجد و مدارس توزيع كرد.
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: 700 هزار كارت الكترونيكي خريد كتاب سال گذشته در اختيار طلاب و دانشجويان سراسر كشور قرار داده شد كه اميدواريم امسال بتوانيم اين كارت‌ها را با تخفيف در اختيار دانش‌آموزان و عموم قرار دهيم.
پرويز اظهار داشت: عزم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي توسعه و راه‌اندازي كتابخانه در اين دو مجموعه جزم شده است.
پرويز تصريح كرد: سياست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايت از اثر و كتاب مناسب است كه اين امر زمينه بهره‌مندي مؤلفان و ناشران كه در پديد آوردن اثر مناسب مؤثر بودند را فراهم مي‌كند.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي گفت: امسال حدود 180ميليارد ريال كتاب از ناشران خريداري شده كه بين استان‌هاي كشور توزيع مي‌شود.
پرويز افزود: كتاب‌هاي خريداري شده از 100 تا يك‌ هزار نسخه با توجه به نوع كتاب متغير بوده است.
وي افزود: بايد حركت به سمت مطالعه و كتابخواني از مدارس آغاز شود چرا كه مدرسه كانون فرهنگي بوده، با آموزش و فرهنگ پيوندي ناگسستني دارد.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: به علت ضعفي كه در سامانه توزيع كتاب در سطح كشور وجود دارد براي فراهم كردن زمينه دسترسي آسان مردم به تازه‌هاي كتاب برپايي نمايشگاه‌هاي استاني در دستور كار قرار دارد.
وي گفت: پارسال حدود 250 ميليارد ريال كتاب از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ناشران خريداري و در اختيار كتابخانه‌ها قرار گرفت.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: امسال نيز با وجود كاهش 43 درصدي بودجه فرهنگي اين معاونت اما تاكنون از 11 هزار عنوان كتاب منتشر شده چاپ نخست، 5 هزار و 800 عنوان به ارزش 180ميليارد ريال خريداري و به كتابخانه‌ها اهدا شده است.
پرويز گفت: در حوزه شعر نيز امسال از شعراي بعد از انقلاب تجليل مي‌شود.
وي افزود: در حوزه تاريخ و ادبيات داستاني مرتبط با انقلاب نيز قرار است بازنويسي كتاب‌هاي اين حوزه طي يك سال آينده انجام شود.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي برگزاري نشست‌هايي بين شعراي انقلاب اسلامي با شعراي كشورهاي مختلف جهان را از ديگر برنامه‌هاي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال آينده عنوان كرد.
انتهاي پيام/

دوشنبه |ا| 7 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن