تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820742314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به مهمترين عنوان‌ها و گزارش‌هاي تحليلي مطبوعات عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به مهمترين عنوان‌ها و گزارش‌هاي تحليلي مطبوعات عربستان
سياسي. سياسي. سياسي. سياسي
رياض - رسانه‌ها ي همگاني عربستان سعودي روز دوشنبه مهمترين عنوان‌ها و گزارش‌هاي تحليلي خود را به اظهارات اخير تركي الفيصل سفير سابق عربستان در واشنگتن، آينده روابط ايران و امارات، تاكيد بر استمرار فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و ديگر تحولات منطقه‌اي اختصاص دادند.

روزنامه الجزيره در گزارشي با اشاره به اظهارات اخير تركي الفيصل سفير سابق عربستان در واشنگتن در مصاحبه با شبكه خبري سي ان ان آمريكا نوشته است: دولت جديد آمريكا ضمن اعمال فشار به رژيم صهيونيستي براي پذيرش طرح صلح عربي بايد در شيوه‌هاي پيشين خود تجديد نظر كند، در غير اين صورت روابطش با كشورهاي عربي منطقه به ويژه عربستان سعودي با چالش‌هايي جدي رو به رو خواهد شد .

به نوشته اين روزنامه، اين مقام سعودي در ادامه اظهارات خود ضمن تاكيد بر نقش رييس جمهوري سابق آمريكا در كشتار مردم بي‌دفاع غزه گفته است: رژيم صهيونيستي با چراغ سبز جورج بوش دست به قتل عام مردم بي‌دفاع اين منطقه زد .

اين روزنامه در گزارش ديگري با اشاره به اينكه گروه حاكم در اسراييل از سران گروه‌هاي مافيايي هستند، نوشته است: اين گروه آدمكش كه تاريخي مملو از جنايت ضد بشري دارند در ظاهر لباس سياستمداران را به تن كرده اند اين روزنامه در بخش ديگري از اين گزارش با تاكيد بر اين موضوع آورده است: اگر سران مافيا در جهان دست به اقدامي غير بشري بزنند از اعلام آن شرم دارند اما اين گروه جنايت پيشه به جناياتي كه در حق كودكان و زنان مرتكب مي‌شوند افتخار مي‌كنند و آن را دفاع از خود مي‌دانند.

تاكيد بر تجديد نظر در روابط ايران و امارات از سوي برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عنوان ديگري است كه روزنامه المدينه درگزارشي به آن پرداخته است .

به نوشته اين روزنامه، جواد جهانگير زاده از اعضاي كميسيون امينت ملي مجلس ايران اخيرا در اظهاراتي با اشاره به رفتار ناپسند مقامات امنيتي امارات با مسافران ايراني در فرودگاه‌هاي اين كشور، خواستار تجديد نظر در روابط سياسي و اقتصادي ايران و امارات شده است.

به نوشته اين روزنامه اين عضو كميسيون امنيت ملي در مجلس شوراي اسلامي خواستار احضار منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران براي ارايه گزارشي در خصوص روابط ايران - امارات و نيز بحث جزاير سه گانه ايراني مورد اختلاف دو كشور شده است .

بر اساس گزارش اين روزنامه، اين مقام ايراني در ادامه اظهارات خود تصريح كرده است: جمهوري اسلامي ايران بايد انتقال فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي خود را از بنادر امارات متحده عربي به بنادر تركيه مورد بررسي قرار دهد .

به نوشته اين روزنامه، جهانگير زاده تاكيد كرده است كه در صورت تداوم اعمال تحريك آميز دولت امارات، مجلس شوراي اسلامي، دولت ايران را مجبور به قطع روابط با اين كشور خواهد كرد .

روزنامه عكاظ نيز در گزارشي با اشاره به برنامه هسته‌اي ايران نوشته است : مقامات تهران بار ديگر هرگونه تعليق غني‌سازي را به عنوان پيش شرطي براي آغاز مذاكرات با دولت جديد آمريكا رد كردند .

اين روزنامه با اشاره به اينكه سياست خارجي آمريكا با جابجايي افراد و رهبران آمريكا تغيير نخواهد كرد، به نقل از حسين سبحاني عضو كميسيون امنيت ملي در مجلس شوراي اسلامي آورده است: اگر دولت باراك اوباما پيرو سياست‌هاي گذشته آمريكا به دنبال تعليق غني‌سازي باشد، بايد بداند كه اين موضوع خط قرمز جمهوري اسلامي ايران است.

اين روزنامه در بخش ديگري از اين گزارش نوشته است : وقتي اوباما رژيم صهيونيستي را همانند ديگر سران پيشين آمريكا مورد حمايت قرارمي دهد و از جنبش حماس مي‌خواهد اين رژيم را نيز به رسميت بشناسد، بايد گفت تصور اينكه با روي كار آمدن اين فرد مي‌توانيم شاهد فصل بهاري در روابط دو كشور باشيم، خيالي باطل است .

دوشنبه |ا| 7 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن