تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816722886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خباز در گفتگو با مهر:قوه قضائيه با متخلفان تبصره 13 برخورد كند / مجلس در تخلفات شريك است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خباز در گفتگو با مهر:قوه قضائيه با متخلفان تبصره 13 برخورد كند / مجلس در تخلفات شريك است
يك نماينده مجلس با ابراز تاسف شديد از وجود تخلفات در عملكرد ستاد تبصره 13 و درخواست از قوه قضائيه براي برخورد با متخلفان گفت: مجلس هم در برخي از بي انضباطيهاي دولت مقصر است چرا كه قوانيني را تصويب كرد كه دست دولت براي خرج كردن بودجه به هر شيوه و سليقه اي را باز گذاشت.

محمدرضا خباز با بيان اين مطلب و ضمن اشاره به اين كه مديران متخلف بايد پاسخي براي افكار عمومي پيدا كنند به خبرنگار اجتماعي مهر گفت: گزارش ديوان محاسبات از تخلفات در اجراي تبصره 13 جاي تاسف دارد. با چه توجيهي بايد به مردم بگوييم بودجه اي كه به سختي براي كشور تامين مي شود اين طور هزينه شده و در حالي كه ترافيك مردم را كلافه كرده تنها 30 درصد اين تبصره اجرايي شده است.

بر اساس گزارشاتي كه اين روزها از مجلس شوراي اسلامي منتشر مي شود كميسيونهاي مرتبط با حمل و نقل عمومي در مجلس در حال پيگيري گزارش ديوان محاسبات از عملكرد تبصره 13 هستند و ديروز يك نماينده مجلس به مهر خبر داد كه بزودي اين پرونده به دادسراي ديوان محاسبات ارسال مي شود.

ديوان محاسبات كل كشور در گزارشي به رئيس مجلس و همچنين كميسيون برنامه و بودجه مجلس به اعلام تخلفات صورت گرفته در اجراي تبصره 13 قانون بودجه سال 85 پرداخته است. در اين گزارش ديوان محاسبات به بيان تخلفات صورت گرفته در اجراي هر يك از بندهاي اين تبصره پرداخته است.

تبصره 13 در بودجه سالهاي 85 و 86 مورد تصويب نمايندگان مجلس قرار گرفت تا دولت با اجراي آن سهم حمل ونقل عمومي كل كشور را به مرز 75 درصد برساند. طبق اين گزارش كه بنا بر اخبار منتشره به امضاي رحماني فضلي رئيس اين ديوان هم رسيده تنها 30 درصد از اين تبصره در سال 85 اجرايي شده است.

نماينده كاشمر با بيان اين كه مردم انتظار دارند كه قوه قضائيه به تخلفات مطرح شده در گزارش ديوان محاسبات رسيدگي كند خاطرنشان كرد: دادسراي ديوان محاسبات به عنوان بخشي از قوه قضائيه بررسي اين تخلفات را آغاز خواهد كرد و با صدور حكم به اين تخلفات رسيدگي خواهد كرد.

محمدرضا خباز افزود: " قوه قضاييه علاوه بر اينكه در برخورد قضايي با تخلفات ستاد تبصره 13 حكم به برگشت پولها خواهد داد ، بلكه با مديراني كه سبب شدند به كشور ضرر وارد شود با احكام قضايي برخور خواهد كرد."

پيش از اين موسي الرضا ثروتي گفته بود در حالي كه مجلس اجازه استفاده از مبلغ يك ميليارد و 13 ميليون دلار از حساب ذخيره ارزي در سال 85 را به دولت داد و به همين دليل 942 ميليارد تومان به حساب نمايندگان ويژه رئيس‌‏جمهور داده شده تا بين شهرها توزيع كنند، اما گزارش ديوان محاسبات حاكي است كه از اين مبلغ " نمايندگان ويژه رئيس جمهور 889 ميليارد تومان را بين دستگاهها توزيع كردند. اما سرنوشت 52 ميليارد تومان در اين جا مشخص نيست."

مخبر كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي افزود: " زماني كه مقام معظم رهبري بارها بر مقيد بودن مسئولان در مصرف بيت المال تاكيد مي كنند، عملكرد هيئت ويژه رئيس جمهور در تبصره 13 با كدام الگوي اسلامي مطابقت دارد؟ "

نماينده مردم كاشمر در ادامه گفت: "مجلس هم در برخي از بي انضباطيهاي دولت مقصر است. چرا كه قوانيني را تصويب مي كند كه دست دولت براي خرج كردن بودجه به هر شيوه و سليقه اي را باز مي گذارد و به همين دليل تخلفات اين چنيني در خرج كردن بيت المال كشور به وجود مي آيد."

محمدرضا خباز تصريح كرد: اگر مجلس هفتم در دو سال گذشته بيشتر بر عملكرد دولت نظارت مي كرد و پيگير اعتراض شهرداران كلانشهرها در مورد پرداخت نشدن اعتبارات حمل و نقل از سوي دولت مي شد بسيار قبلتر از اين توجه برخي تخلفات در اجراي اين تبصره از سوي دولت مي شديم.

به گفته اين نماينده ، مجلس قبلي در سالهاي 85 و 86 به وظيفه قانون گذاري اش خوب عمل نكرد و تبصره 13 را در دو سال پياپي به نحوي تنظيم كرد كه اين فرصت را به دولت داد تا اعتبارات حمل و نقل كشور سليقه اي خرج شود.

مخبر كميسيون اقتصادي مجلس تاكيد كرد: " با ارائه گزارش اخير ديوان محاسبات از عملكرد ستاد تبصره 13 سال 85 اين سئوال بي پاسخ مي ماند كه چرا اين تخلفات در زمان رئيس سابق ديوان محاسبات گزارش نشد و به خفا رفت."

نماينده مردم كاشمر با اظهار تاسف از اين كه ديوان محاسبات در زمان رئيس قبلي به وظيفه اش نه تنها عمل نكرد، بلكه رئيس سابق ديوان در ديدار با رئيس جمهور به صورت سئوال برانگيزي از احتمال زياد صفر بودن خطا در دولت صحبت كرد، افزود: "دستگاه نظارتي حتي به عبارتي در خصوص چگونگي هزينه بيت المال بايد بدبين باشد كه در دوره مديريتي قبل اين اتفاق نيفتاد."

محمدرضا خباز در پاسخ به برخي از افراد كه گزارش تخلفات تبصره 13 را مبهم دانسته اند گفت: " گزارش تفريغ بودجه سالانه از كارشناسي ترين گزارشهاي مالي كشور است و گزارش تخلفات تبصره 13 هم بخشي از گزارش تفريغ بودجه سال 85 بوده است."

خباز تاكيد كرد: "وظيفه ديوان محاسبات بررسي عملكرد دولت درباره نحوه هزينه كردن اعتبارات و بودجه سالانه است و با شناسايي دستگاهها و مديران متخلف آنها را به دادسراي اين ديوان معرفي مي كنند."

اين نماينده با اشاره به اين كه مردم انتظار دارند تا به تخلفات هر يك از بخش ها كه با نامربوط هزينه كردن بودجه به كشور لطمه وارد مي كنند رسيدگي شود اظهار كرد: "هر سال ديوان محاسبات گزارشي را تحت عنوان تفريغ بودجه سالانه ارائه مي كند كه در اين گزارش مشخص مي شود كه دولت بودجه آن سال را به چه نحوي هزينه كرده است."

خباز هم چنين افزود : " در قانون اساسي نهادي به عنوان ديوان محاسبات تعريف شده كه رئيس آن را تمام نمايندگان مجلس و هم چنين رئيس دادسراي اين ديوان و مستشاران آن را كميسيون برنامه و بودجه مجلس به مدت 4 سال انتخاب مي كنند و خوشبختانه مجلس هشتم در انتخاب رئيس ديوان محاسبات وسواس به خرج داده است."

مخبر كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: "متاسفانه مجلس به بهانه ايجاد تعامل با قوه مجريه، دولت را رها كرد و اجازه داد تا ميلياردها دلار اعتبارات بي حساب و كتاب هزينه شود، چرا كه اگر مجلس محدوديتهايي در نحوه هزينه كرد اعتبارات تبصره 13 قائل مي شد امروز از سرنوشت مبهم ميلياردها تومان صحبت نمي شد.

نماينده مردم كاشمر با بيان اين كه اعتبارات دو سال تبصره 13 اگرچه تمام مشكل ترافيك را رفع نمي كرد، اما مي توانست به تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي كمك كند خاطرنشان كرد: عمر و سرمايه مردم در ترافيك هدر مي رود و تبصره 13 جدا از اعتبارات مناسبش در بخش غير نقدي هم فرصت بزرگي بود كه به گزارش ديوان محاسبات با اجراي تنها 30 درصد از آن فرصت بزرگ خدمت به مردم از دست رفت.
 يکشنبه 6 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن