تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821165751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛ اول حلالم كنيد بعد قصاص


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛ اول حلالم كنيد بعد قصاص
شكري- پسري كه دوستش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، روز گذشته در جلسه محاكمه خطاب به خانواده مقتول گفت: اول مرا حلال كنيد و بعد قصاصم كنيد.

به گزارش خبرنگار ما، قاضي تردست و هيئت قضايي شعبه ٧٤ دادگاه كيفري استان تهران به پرونده قتلي رسيدگي كردند كه در پي نزاع بين ٢ جوان بر سر يك دختر روي داد و طي آن يكي از ٢ جوان با ضربات چاقو ديگري را كشت.

در ابتداي جلسه دادگاه، نماينده دادستان در دفاع از كيفرخواست گفت: در اين پرونده ميلاد ٢٠ ساله متهم به قتل عمدي امير ٢٢ ساله با استفاده از ضربات چاقو است با اين توضيح كه دختري كه مورد علاقه متهم بود در جريان جشني كتك مي خورد اين دختر موضوع را به ميلاد گفت صبح روز بعد يعني روز ١٧ فروردين ماه سال ٨٦ متهم همراه دختر جوان به پارك هاي منطقه نظام آباد تهران رفت تا افرادي را كه در جريان جشن او را زده بودند پيدا كند و گوشمالي بدهد و وقتي كسي را پيدا نكرد و در حال بازگشت بودند، امير (مقتول) او را ديد و از پشت سر، دست بر شانه اش زد متهم كه به شدت عصباني بود بدون اين كه حرفي بين آن ها رد و بدل شود، او را به داخل كوچه كشاند و شروع به كتك زدن او كرد. در حين دعوا نيز چند ضربه چاقو به كتف، پشت و سر امير زد كه وي مصدوم شد و حين انتقال به بيمارستان جان باخت.

از سوي ديگر متهم به قتل كه فرار كرده بود ١٠ روز بعد از سوي ماموران كلانتري ١٤٠ باغ فيض شناسايي و دستگير شد. متهم در جريان بازجويي ها ارتكاب قتل را پذيرفت.

نماينده دادستان اضافه كرد: با توجه به اقارير صريح متهم به قتل، نظريه پزشكي قانوني و درخواست اولياي دم مقتول تقاضاي مجازات متهم را دارم.

سپس اولياي دم مقتول با حضور در جايگاه خواهان صدور حكم قصاص شدند و در ادامه قاضي نوبت را به متهم به قتل داد تا از خود دفاع كند. وقتي قاضي اتهام قتل را به وي تفهيم كرد متهم گفت: قتل را قبول ندارم چون قصد كشتن او را نداشتم.

قاضي: چطور شد كه با هم درگير شديد؟

متهم: من مشروبات الكلي مصرف كرده بودم و حالت عادي نداشتم. وقتي به پشتم زد عصباني شدم و درگير شديم.

قاضي: چند ضربه با چاقو به او زديد؟

متهم: يادم نيست. شايد يكي يا ٢ ضربه زده باشم. ضربات را به كتف و سرش زدم.

قاضي: اما جاي اصابت چند ضربه ديگر به پشت هم مشهود است، چه توجيهي داريد؟

متهم: نمي دانم، حالت عادي نداشتم.

قاضي: كس ديگري غير از شما در آن جا بود كه چاقو داشته باشد؟

متهم: دو تا از دوستانمان بودند ولي نديدم كه آن ها نزديك شوند يا چاقو داشته باشند.

قاضي: پس ضربات را فقط شما وارد كرديد چاقو را از كجا آورديد؟

متهم: قبل از اين كه به پارك برويم چاقو را از خانه برداشتم و لاي كمربند لباسم پنهان كرده بودم.

قاضي: چرا فرار كرديد؟

متهم: حالت عادي نداشتم و ترسيده بودم.

قاضي: شاهدان عيني صحنه درگيري شهادت دادند و اظهارات آن ها در پرونده موجود است كه گفتند، ديدند كه تو مدام با چاقو به بدن مقتول ضربه مي زني حتي يكي از شاهدان گفت كه يك لگد به مرحوم در حين درگيري زدي، قبول داري؟

متهم: گفتم كه من حالت عادي نداشتم وقتي آن ها گفتند، حتما درست است.

در ادامه وكيل مدافع متهم به دفاع از موكلش پرداخت سپس متهم براي بيان آخرين دفاع به جايگاه آمد و در مقام آخرين دفاع خطاب به خانواده مقتول گفت: من قصد كشتن نداشتم اما اگر شما اصرار بر قصاص من داشتيد اول مرا حلال كنيد بعد قصاص كنيد.

اميدوارم خدا هم مرا ببخشد. اين گزارش حاكي است كه قاضي تردست پس از اعلام ختم رسيدگي با مستشاران دادگاه به مشورت پرداخت و با توجه به مجرم شناخته شدن متهم به قتل با نظر اكثريت هيئت قضايي راي به قصاص متهم به قتل داد.
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن