تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816428331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1 ( صفحه اول )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 1 ( صفحه اول )
توليد عسل در خراسان شمالي 30 درصد كاهش يافت

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: توليد عسل اين استان در سال جاري 30 درصد كاهش يافت.مهندس عليرضا توسلي نيا اظهار داشت: ميزان توليد عسل در اين خطه در سال جاري 289 تن بوده كه از 37 هزار كلوني زنبور عسل برداشت شد.وي علت اصلي كاهش عسل را پديده خشكسالي و تنش دمايي ذكر و خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه ارزش اقتصادي توليدات ناشي از گردافشاني زنبور عسل 90 برابر ارزش اقتصادي توليد خود كلوني هاست، باغداران بايد از اين قابليت براي تقويت توليدات باغي خود استفاده كنند.وي بيان داشت: در بسياري از كشورها باغداران براي استقرار كلوني هاي زنبور عسل در باغها به زنبورداران هزينه مي دهند تا بتوانند از مزاياي گردافشاني اين حشره استفاده كنند.گفتني است، شهرستانهاي اسفراين، شيروان، بجنورد، راز و جرگلان، فاروج و مانه و سملقان به ترتيب بيشترين توليد كننده عسل استان خراسان شمالي هستند.
* افزايش طرح هاي تحقيقاتي در بخش كشاورزي
خبر ديگري حاكي است، رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي خراسان شمالي گفت: اجراي طرحهاي تحقيقاتي در بخش كشاورزي خراسان شمالي افزايش يافته است.دكتر هاشم كمالي اظهار داشت: اين افزايش تحقيقاتي ناشي از شناخت اثرات اين مهم در توسعه بخش كشاورزي بوده است.وي خاطرنشان كرد: براساس نظريه اثبات شده كارشناسان، تحقيقات جزو جدا نشدني توسعه كشاورزي بوده و بايد به اين مهم توجه داشت.وي تصريح كرد: امسال اجراي طرحهاي تحقيقاتي جهاد كشاورزي خراسان شمالي 5/8 درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش يافته است.
وي افزود: امسال تاكنون 60 طرح تحقيقاتي در بخش كشاورزي اجرا شده است و هشت طرح ديگر نيز آماده اجراست.

بهترين زيستگاه پلنگ ايراني در خطر نابودي

پارك ملي «تندوره» درگز با 73 هزار هكتار مساحت در سال 1348 به عنوان منطقه حفاظت شده مشخص شد و امروز مساحت آن 37 هزار و 800 هكتار است!
افزايش تعداد دام و تعرض دامداران، افزايش تخلفات، ناباوري تصميم گيران ذيربط به لزوم حفاظت از منابع طبيعي و بي توجهي ساير ارگانهاي دولتي به ارزشهاي غيرقابل جايگزين اين پارك، مرزهاي اين بهشت بكر را سال به سال محدودتر و كوچكتر كرد و اين در حالي است كه پاركهاي ملي در تمام دنيا رو به توسعه و گسترش هستند.
چندي پيش، به دليل ملاحظات اجتماعي، 28 هكتار از اراضي پارك با حكم دادگاه به مردم واگذار شده است، در حالي كه بنا بر قانون، واگذاري اراضي ملي به سايرين غيرقانوني است. اين 28 هكتار با پيشروي مردم به سمت مرزهاي پارك «تندوره» عملاً بيش از اين ميزان است.
اما «تندوره» بهترين زيستگاه پلنگ ايراني است. آيا بايد پلنگ را هم مثل ببر و شير ايراني از دست بدهيم تا متوجه اشتباه هاي خودمان بشويم؟
جالب تر اين كه سازماني كه مسؤول حفاظت از محيط زيست و حيات وحش است، اكنون با جديت و افتخار، كمر همت به ساخت تفرجگاه در «تندوره» بسته است. كارشناسان، صاحب نظران و فعالان محيط زيست از هم اكنون نابودي «تندوره» را به دنبال ساخت تفرجگاه محتمل مي دانند. به راستي آيا مسؤولان سازمان حفاظت محيط زيست توجهي به اين ديدگاه ها خواهند داشت؟
*احداث تفرجگاه در پارك ملي «تندوره» خيانت است
مهندس مهدي چلاني، يكي از كارشناسان و متخصصان محيط زيست در اين باره به ايسنا، گفت: احداث تفرجگاه در پارك ملي «تندوره» بزرگ ترين خيانتي است كه سازمان حفاظت محيط زيست در حق طبيعت اين منطقه انجام مي دهد.
وي با اشاره به اهميت «تندوره» به عنوان تنها پارك ملي خراسان و تنها منطقه پلنگ خيز ايران، ادامه داد: مهمترين مشكل ايجاد تفرجگاه در «تندوره» اين است كه خيلي راحت راه ها براي حضور شكارچي در منطقه بازخواهد شد.
اين صاحب نظر و فعال زيست محيطي توضيح داد: متخلف تا قلب تفرجگاه با ماشين مي آيد و از آنجا تا بهترين زيستگاه هاي كل و بز منطقه راهي نيست و اين، يعني نابودي حيات وحش منطقه.وي «چهلمير» را از بهترين زيستگاه هاي گربه وحشي، گربه جنگلي، گربه پالاس، روباه و گراز عنوان كرد و گفت: آب چشمه «چهلمير» كه نيازمنديهاي حيات وحش منطقه و مردم روستاهاي پايين دست را تأمين مي كرد و بهترين آب منطقه بود، اكنون به سمت سرويسهاي بهداشتي تفرجگاه هدايت مي شود.
وي افزود: جاده دسترسي به تفرجگاه «چهلمير» بدون در نظر گرفتن مسايل زيست محيطي با بولدوزر عريض شده است كه نابودي پوشش گياهي، گل و لاي شدن منطقه و نابودي حيات وحش بر اثر تصادف با ماشينها را به دنبال دارد.
اين فعال زيست محيطي افزود: احداث جاده، ايجاد امكانات رفاهي، سرويس بهداشتي و ايجاد منابع آب مناسب به دنبال ساخت تفرجگاه، اجتناب ناپذير است و همه اين اقدامات به طبيعت آسيب مي زند. وي خاطرنشان كرد: نبود فرهنگ طبيعت گردي و احترام به طبيعت در بين بازديدكننده ها، خود معضلي بزرگ براي حيات وحش منطقه محسوب مي شود.
چلاني با بيان اين كه ادارات محيط زيست شهرستانها عموماً اختياري ندارند و دستورات از سوي سازمان به آنها ديكته مي شود، گفت: پارك ملي امانتي است كه بايد براي نسلهاي آينده حفظ شود، ضوابط و قوانيني بر آن حاكم است و كسي حق ندارد با سليقه شخصي خود شرايط آن را تغيير دهد.
اين فعال زيست محيطي افزود: مديريت محيط زيست يك مديريت سنتي است و پژوهشها و پايان نامه هاي علمي و كاربردي در گوشه اي از ادارات محيط زيست خاك مي خورند.
*هدف از ايجاد تفرجگاه «چهلمير»، فقط كسب درآمد بوده است
حميد جوان، يكي از محيط بانهاي پارك ملي «تندوره» نيز گفت: تفرجگاه «چهلمير» به يك شركت خصوصي واگذار شده كه هيچ نگاه زيست محيطي و حفاظتي ندارد و ما عملاً ديده ايم كه هدفشان از ايجاد تفرجگاه «چهلمير»، فقط كسب درآمد بوده است.وي با بيان اين كه 50 درصد درآمد حاصل از تفرجگاه به سازمان محيط زيست و 50 درصد به اين شركت خصوصي مي رسد، افزود: قبلاً سالي يك يا دو مورد آتش سوزي در منطقه رخ مي داد، اما تنها در سه ماه تابستان امسال، چهار مورد آتش سوزي در منطقه داشتيم كه دو مورد آن در گستره وسيعي از «چهلمير» بود و قسمت وسيعي از درختان و پوشش گياهي منطقه را نابود كرد.وي افزود: ما گزارش آتش سوزي را به اداره كل داديم، ولي هيچ برخورد درست و قانوني با عاملان آتش سوزي نكردند.وي ادامه داد: از لحاظ قانوني، شركتي كه متولي تفرجگاه «چهلمير» است، بايد خسارت آتش سوزي و نابودي درختان را متقبل شود؛ همان طور كه يك متخلف كه يك درخت ارس را قطع مي كند، 500 هزار تومان جريمه مي شود.
اين محيط بان افزود: در مجموع، طي اين چهار آتش سوزي يك هكتار از جنگلها سوخت و درختان 30 ساله به راحتي نابود شدند. وي، احداث سه تفرجگاه در پارك ملي «تندوره» را زمينه ساز نابودي آن دانست و گفت: طبق قوانين و ضوابط، تا حدود 7 كيلومتري پاركهاي ملي نبايد جاده آسفالت وجود داشته باشد، اما تا ابتداي «چهلمير» جاده آسفالت بوده و باعث افزايش آسيب به منطقه و افزايش تخلفات در پارك ملي «تندوره» شده است. وي خاطرنشان كرد: 28 هكتار از زمينهاي «تندوره» كه مدت 30 سال به عنوان بخشي از پارك در اختيار سازمان بود، با رأي و تصميم اداره منابع طبيعي و با كوتاهي محيط زيست، دو سال پيش به مردم واگذار شد.همچنين دكتر حميد طراوتي، دبير تشكل زيست محيطي «طراوت بهار» با بيان اين كه به دليل رفت و آمد بيش از حد مردم، ساخت تفرجگاه و وقوع سيل چيزي از پارك ملي گلستان باقي نمانده است، افزود: «تندوره» يك پارك ملي بكر و دست نخورده، منحصر به فرد و از داراييهاي ملي و موهبتهاي طبيعي كشور به شمار مي آيد و شايسته نيست با ساخت تفرجگاه آن را تخريب كنيم.
*ساخت تفرجگاه در پارك ملي «تندوره» بي معناست
يكي از كارشناسان و فعالان محيط زيست كه نخواست نامش فاش شود، گفت: با توجه به سوابق طرحهاي تحقيقاتي سازمان، بعضي از پروژه هاي ارزيابي غيرواقعي است.
اين كارشناس و صاحب نظر مسائل زيست محيطي افزود: با ادامه اين روند، چيزي از حيات وحش و طبيعت ايران باقي نخواهد ماند.وي با اشاره به آلودگي صوتي ناشي از تردد خودروها در جاده گفت: به شعاع حداقل يك كيلومتر از هر طرف جاده، عوارض نامطلوب آن بر محيط زيست كاملاً مشهود است. بسياري از پرنده ها به محض ايجاد آلودگي صوتي نمي توانند در محيط زادآوري كنند.
*محل تفرجگاه در حاشيه پارك ملي قرار دارد
اما سيد حسين آقاميري، مديركل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي در اين باره گفت: در ارتباط با پاركهاي ملي هميشه اين نگاه متوجه سازمان است كه ما اين عرصه ها را به طور غيرانتفاعي براي خود يا براي افراد يا سازمان خاص نگهداري مي كنيم، در حالي كه هدف سازمان محيط زيست حفاظت از اين عرصه ها به عنوان ذخيره گاه ژنتيكي براي نسل آينده است.وي افزود: براي جلوگيري از بروز چنين ديدگاه هايي در رابطه با كار سازمان، مطالعات طرح جامع و تفصيلي براي ايجاد تفرجگاه را در دستور كار خود قرار داده ايم.
وي ادامه داد: محل تفرجگاه در حاشيه پارك ملي قرار داشته و بر اساس نظر مشاور زيست محيطي معتبر تعيين مي شود.وي، آتش سوزي، احداث راه و جاده، ساخت سكو، سرويس بهداشتي، آبرساني و مسائل دفن زباله را از معضلات حاصل از احداث تفرجگاه در طبيعت و حضور انسان در اين عرصه ها برشمرد.وي، عدم شناخت اهميت «تندوره» به عنوان يك پارك ملي و جايگاهي براي حفظ ذخاير ژنتيكي را از چالشهاي حفاظتي اين منطقه برشمرد و گفت: اين ناآگاهي به چراي غيرمجاز دام در عرصه هاي تحت حفاظت «تندوره» و يا شكار غيرمجاز توسط مجاوران منطقه منجر مي شود كه سعي مي كنيم با استقرار واحدهاي سازمان در پيرامون پارك اين نوع تجاوزات را كنترل نماييم.آقاميري با بيان اين كه پارك ملي «تندوره» از ضريب حفاظت خوبي برخوردار است، افزود: طي 6 ماه گذشته، 28 شكارچي غيرمجاز در «تندوره» دستگير شده اند كه به معناي افزايش شكار غيرمجاز نيست، بلكه ناشي از تغيير مديريت، سازماندهي و افزايش ارتباطات بي سيم در 5 پاسگاه مستقر در «تندوره» است.

هواشناسي خراسان رضوي پيش بيني كرد؛ بارش برف و باران از فردا

خراسان امروز: هواشناسي خراسان رضوي از بارش برف و باران در اواخر هفته جاري خبر داد.بررسي آخرين نقشه هاي پيش يابي و تصاوير ماهواره هواشناسي بيانگر استقرار سامانه بارش زا همراه با كاهش دما از فردا تا شنبه هفته آتي در استان مي باشد.بر اين اساس عمده بارشها از پنجشنبه بعد از ظهر تا روز جمعه و در اغلب نقاط ابتدا بصورت باران و سپس بصورت برف خواهد بود.همچنين به علت بارش، تشكيل مه و كاهش ديد، اختلال در تردد جاده اي مناطق كوهستاني دور از انتظار نخواهد بود.براساس گزارش اين سازمان هواي فردا در ناحيه جنوبي خراسان رضوي نيمه ابري تا تمام ابري، همراه با بارش باران(در اتفاعات بارش بصورت برف) و مه رقيق، گاهي وزش باد و در مشهد نيمه ابري تا تمام ابري، همراه با بارش برف و باران و مه رقيق، گاهي وزش باد پيش بيني مي شود.
بنا بر اعلام هواشناسي خراسان رضوي در 24 ساعت گذشته شهرستان فريمان با حداقل دماي 4 درجه سانتيگراد زير صفر سردترين شهر و شهرستان سرخس با حداكثر دماي 17+ در جه سانتيگراد گرمترين شهر در استان خراسان رضوي بوده اند.
طي همين مدت حداقل و حداكثر دماي مشهد يك درجه سانتيگراد زير صفر و 10+ درجه سانتيگراد ثبت شده است .

نرخ ارز و زعفران در بازار ديروز مشهد

هر دلار آمريكا در بازار ديروز مشهد، 9 هزار و 961 ريال خريداري و 9 هزار 996 ريال به فروش رسيده است.
قيمت خريد و فروش هر يورو به ترتيب 12 هزار و 928 ريال و 12 هزار و 977 ريال و قيمت خريد و فروش هر پوند نيز 14 هزار و 84 ريال و 14 هزار و 164 ريال بوده است.
قيمت خريد و فروش هر درهم امارات نيز 2 هزار و 710 ريال و 2 هزار و 740 ريال بوده است.
قيمت خريد و فروش هر ريال عربستان نيز به ترتيب 2 هزار و 654 ريال و 2 هزار و 674 ريال و هر دينار كويت 34 هزار و 706 ريال و 34 هزار و 801 ريال اعلام شده است.
بنا بر اين گزارش، هر كيلوگرم زعفران سرگل در بازار ديروز، 4 ميليون و 100 هزار تومان تا 4 ميليون و 300 هزار تومان به فروش رسيد.
در اين بين، هر كيلوگرم زعفران پوشال 3 ميليون و 850 هزار تومان تا 4 ميليون و 400 هزار تومان و نيز زعفران دسته 2 ميليون و 950 هزار تومان تا 3 ميليون و 200 هزار تومان خريد و فروش شده است.

افزايش ميزان مرگ و مير در نهبندان به دليل نبود پزشك متخصص

نهبندان- خبرنگار قدس: مسؤول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان نهبندان به خبرنگار ما گفت: شاخصهاي بهداشتي و درماني اين شهر در بسياري از زمينه ها به بركت پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ارتقا يافته است.عباسي افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي تعداد خانه هاي بهداشت روستايي از رقم «صفر» در قبل از انقلاب به 34 خانه بهداشت، تعداد مراكز بهداشتي درماني شهري و روستايي با 75 درصد افزايش و اورژانسهاي جاده اي و روستايي با صد در صد رشد با ارائه خدمات درماني اوليه پيش بيمارستاني در شهرستان محروم نهبندان افزايش يافته است.شايان ذكر است، اگر چه به گفته كارشناس روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان نهبندان، بعضي شاخصهاي بهداشتي و درماني به يمن پيروزي انقلاب اسلامي در شهرستان نهبندان بهبود پيدا نموده، اما اين در حالي است كه گفته مي شود شاخص ميزان مرگ و مير مادران در اين شهرستان به سبب نبود پزشك متخصص، در برخي مقاطع، از وضعيت خوبي برخوردار نيست.

مديركل تعاون خراسان شمالي: با افراد متخلف در پالايش مسكن مهربرخورد قانوني مي شود

بجنورد- خبرنگار قدس: مديركل تعاون خراسان شمالي گفت: با پايان يافتن مرحله اول پالايش اعضاي تعاونيهاي مسكن مهر، افرادي كه واجد شرايط شناخته نشدند، از عضويت اين تعاونيها حذف مي گردند.بصيري اظهار داشت: مديران تعاونيهاي مسكن مهر كه كار پالايش اوليه اعضا را انجام مي دهند، بايد دقت لازم را در اين زمينه به عمل آورند و با مديران متخلف در اين زمينه برخورد قانوني به عمل خواهد آمد.وي افزود: كساني كه به نتايج پالايش مرحله اول اعتراض داشتند به اين اداره كل مراجعه نموده و پس از ارائه مدارك مثبت و بررسيهاي لازم نسبت به اصلاح نتيجه پالايش اقدام گرديد.وي يادآور شد: مرحله دوم پالايش اعضاي اين تعاونيها در حال اجرا مي باشد و كساني كه مداركي مبني بر واجد شرايط بودن ارائه ننمايند، عضويت آنها در تعاوني لغو مي گردد و كساني كه مدارك جعلي و خلاف واقعيت ارائه نموده باشند، علاوه بر لغو عضويت آنان در هر مرحله از پيشرفت كار برخورد قانوني نيز با آنان به عمل خواهد آمد و فرد يا افراد مذكور ملزم به پرداخت خسارت بوده و اداره كل تعاون استان در قبال وجوه واريزي هيچگونه مسؤوليتي را برعهده نخواهد گرفت.
 چهارشنبه 2 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن