تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815974316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/شوراها از ضرورت تا انكار/‌٣/ رييس خانه مطبوعات كرمانشاه: شوراها زمينه سهيم شدن مردم در تعيين سرنوشت‌شان را فراهم مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /شوراها از ضرورت تا انكار/‌٣/ رييس خانه مطبوعات كرمانشاه: شوراها زمينه سهيم شدن مردم در تعيين سرنوشت‌شان را فراهم مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: شهرستان‌ها

سومين شوراي اسلامي شهر كرمانشاه عاقبت خوشي نيافت و پس از گذشت چندي از فعاليتش، از سوي هيات مركزي حل اختلاف شوراهاي اسلامي كشور، راي به انحلال اين نهاد اجتماعي داده شد. پس از انحلال شوراي سوم شهر كرمانشاه، استاندار در مقام قائم‌ مقام شورا، بخشي از وظايف اين نهاد را بر عهده گرفت و با تشكيل جلساتي در مناطق شهرداري، ديدارهايي چهره به چهره با مردم داشت تا از مشكلات شهر و مردم مطلع شود و دستور پيگيري‌هاي لازم را بدهد. هم‌چنين با تشكيل شورايي به نام "شوراي معتمدين"، سعي شد، خلاء وجود شورا در كرمانشاه پر شود و مقرر شد اين شورا با تشكيل جلسات و ارائه مشاوره به شهردار، در جهت توسعه كرمانشاه گام بردارد، اما آنچه مسلم است، اينكه، استاندار كرمانشاه به‌علت مسووليت سنگين و مشغله فراوان و شوراي معتمدين نيز به‌علت عدم ضمانت اجرايي تصميماتشان، كارآيي شورايي كارآمد را ندارند و مطمئناً اگر شورايي كارا در شهر كرمانشاه فعاليت كند، بهتر و سريع‌تر مسير توسعه شهر كرمانشاه پيموده مي‌شود.

سوالي كه اين روزها براي اغلب شهروندان كرمانشاهي پيش آمده، اين است كه، "كرمانشاه تا كي بايد از وجود نهادي اجتماعي به نام شورا محروم باشد؟" و اينكه اگر به‌واسطه عملكرد نامناسب شوراي سوم، حكم به انحلال آن داده شده است، آيا بايد صورت مسأله را پاك كرد يا به طور ريشه‌يي و اساسي اين مشكل را حل كرد؟

در همين رابطه رييس خانه مطبوعات استان كرمانشاه گفت: شوراها بايد وجود داشته باشند، زيرا باعث دخيل شدن مردم در تعيين سرنوشت‌شان مي‌شوند.

فريدون معتمديان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه كرمانشاه، اظهار داشت: اهميت تشكيل شوراها به خاطر واگذاري نقش به مردم و مشاركت هرچه بيشتر آنان در ادامه امور است كه در اصل 100 قانون اساسي نيز بر آن تاكيد شده است.

معتمديان افزود: در اكثر كشورها حيطه عملكرد شوراها بسيار وسيع‌تر از حيطه عملكردي است كه در كشور ما براي شوراها تعريف شده و دستگاه‌هايي نظير متوليان بخش‌هاي آب، برق و حتي پليس نيز تحت هدايت و راهبري شوراها قرار دارند.

مدير مسوول نشريه محلي بيستون با اشاره به نوپا بودن اين نهاد در كشور ما، تصريح كرد: دوره اول و دوم فعاليت شوراها را بايد دوران نهادينه شدن شوراها و شناسايي نقاط ضعف و قوت آنها دانست، اما دوره سوم دوران استفاده از تجربيات گذشته و كمك به توسعه منطقه فعاليت شوراست.

وي محدوديت منابع و امكانات را از محدوديت‌هاي شوراها دانست و گفت: بايد ابزار و امكانات لازم در اختيار شوراها قرار بگيرد تا بر اساس آن بتوانند برنامه ريزي و برنامه‌ها را به مرحله اجرا درآورند.

وي با اشاره به وضعيت شوراي شهر كرمانشاه كه سال گذشته منحل شد، عنوان كرد: شوراي كرمانشاه مشكلاتي داشت و منحل شد، اما اين دليل نمي‌شود كه ديگر شورا را حذف كنيم.

دبير هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي استان كرمانشاه در دوره‌هاي دوم و سوم به نقشي كه شوراها مي‌توانند در توسعه منطقه جغرافيايي فعاليت خود داشته باشند، اشاره كرد و گفت: مطمئناً اگر در اين مدت شورايي كارآمد در كرمانشاه وجود داشت خصوصاً شورايي كه از كميته‌هاي مختلف تخصصي بهره مند بود و از نظرات كارشناسي استفاده مي‌كرد، مي توانست در توسعه كرمانشاه تسريع ايجاد كند.

معتمديان درخصوص پيش بيني قانون درخصوص شوراهايي به مانند شوراي كرمانشاه كه منحل شده‌اند نيز گفت: اين موضوع را ماده 83 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور به صراحت مشخص كرده است.

وي ادامه داد: بر اساس اين ماده قانوني، در حوزه‌هايي كه انتخابات آنها بر اساس ماده 84 متوقف يا طبق مواد 57 و 58 باطل و يا بر اساس ماده 81 شوراي آن منحل شده است، انتخابات براي تشكيل شورا بايد حداكثر ظرف مدت دو ماه برگزار شود، يعني قانونگذار همانگونه كه تعيين كرده شوراي ناكارآمد بايد منحل شود، همانگونه نيز تعيين نموده كه بايد ظرف يك مدت معين شوراي جديد روي كار بيايد تا تداخلي بين وظايف دولتي و مردمي پيش نيايد.

معتمديان مصداق شوراي شهر كرمانشاه را ماده 81 قانون شوراها دانست و گفت: بايد ماده 83 درخصوص شوراي شهر كرمانشاه اعمال و بسترهاي لازم از طريق استانداري و فرمانداري با تعامل با وزارت كشور فراهم تا انتخابات ميان دوره‌يي شوراها در اسرع وقت و يا با اولين انتخابات برگزار شود.

وي ادامه داد: درست است كه طبق ماده 85، استاندار جانشين شورا مي شود، ولي با توجه به مشغله‌هاي فراواني كه استاندار دارد و اينكه كار وي كاري دولتي و كار شورا كاري مردمي است اگر اين تداخل خيلي طول بكشد مي‌تواند به وظايف هر دو لطمه وارد كند.

رييس خانه مطبوعات استان كرمانشاه با بيان اينكه بايد لزوم وجود شوراها را قطعي بدانيم، گفت: شايد در كوتاه مدت شاهد ايجاد تحولاتي در كرمانشاه نيز باشيم، ولي در دراز مدت نمي‌توان نافي نقش شوراها شد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن