تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812100910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايسكانيوز از نشست خبري سمفوني انقلاب اسلامي: مجيد انتظامي: سمفوني انقلاب پيام آور صلح و سازندگي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش ايسكانيوز از نشست خبري سمفوني انقلاب اسلامي: مجيد انتظامي: سمفوني انقلاب پيام آور صلح و سازندگي است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مجيد انتظامي سازنده سمفوني انقلاب گفت: پيام سمفوني انقلاب صلح و سازندگي است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار موسيقي گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، نشست خبري سمفوني انقلاب اسلامي با حضور اميرنيا مدير عامل بنياد رودكي، بابك رضايي مدير عامل انجمن موسيقي، مجيد انتظامي آهنگساز، صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.
بابك رضايي مدير عامل انجمن موسيقي با اشاره به اينكه سمفوني انقلاب با همكاري دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنياد فرهنگي هنري رودكي، انجمن موسيقي و موسسه توسعه معاصر اجرا مي شود، گفت: اين سمفوني به مناسبت سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي از 16 تا 19 بهمن ماه ساعت 20 در تالار وحدت اجرا مي شود.
وي همچنين از اجراي اين سمفوني با حضور مسوولان و مديران ارشد نظام در چهاردهم بهمن خبر داد و گفت: اين اجرا نوعي افتتاح و پرده برداري از اين اثر هنري انقلابي است.
وي گفت: اجراي اين سمفوني جزو برنامه هاي ستاد دهه فجر است و اجراي 16 تا 19 مختص عموم مردم است.
وي افزود: پيش فروش بليت ها از فردا يكم بهمن در گيشه تالار وحدت آغاز مي شود، همچنين در نظر داريم چند گيشه ديگر را براي فروش بليت هاي اين سمفوني تعيين كنيم.
رضايي با اشاره به نقش موسيقي در جريان پيروزي انقلاب اسلامي گفت: موسيقي پس از انقلاب در تحولات اجتماعي نقش بسيار مهمي داشته و هنرمندان موسيقي نقش مهمي در تهييج احساسات مردم داشته اند.
وي در ادامه گفت: حضور موسيقي در دوران دفاع مقدس و روند پيروزي رزمندگان اسلام نيز نقشي تاثير گذار داشته است.
وي با اشاره به مجيد انتظامي و توانايي او در ساخت آثار موسيقي انقلابي گفت: مجيد انتظامي يكي از نفرات خاص در حوزه موسيقي بوده است كه به اين مضامين پرداختند و سمفوني ايثار و خرمشهر و موسيقي فيلم هاي به ياد ماندني در عرصه دفاع مقدس بيانگر حضور و فعاليت اين آهنگساز كشورمان است.
وي افزود: كارنامه موفق مجيد انتظامي موجب شد تا درخواست ساخت سمفوني انقلاب به ايشان داده شود تا فضاي انقلاب و تحولات اين عرصه را در طي اين سال ها در هنر موسيقي به تصوير بكشد.
وي افزود: آثاري كه توسط معاونت هنري در مناسبت هاي مختلف اجرا شد همچون سمفوني رسول عشق و اميد و سمفوني اين فصل را با من بخوان تلاش شد تا اين اجراها چند رسانه اي باشد، در اين راستا كه مخاطبان را به فضاي مورد نظر نزديك كند، در سمفوني انقلاب نيز فضاسازي هاي تصويري با استفاده از افكت كه نوعي كار موسيقيايي قلمداد مي شود ايجاد خواهد شد.
رضايي با اشاره به مقاومت مردم غزه نيز گفت: مقاومت مردم غزه شور اوايل انقلاب را براي ما يادآوري مي كند و اجراي اين سمفوني را در اين روزها غنيمت مي شماريم.
به گزارش ايسكانيوز، مجيد انتظامي آهنگساز در خصوص چگونگي پيشنهاد ساخت اين سمفوني گفت: آقاي ايماني خوشخو معاون هنري وزير ارشاد در حاشيه اجراي سمفوني اين فصل را با من بخوان گفت: شما سمفوني انقلاب را بسازيد و همان جا جرقه ساخت اين سمفوني برايم ايجاد شد.
وي با اشاره به اينكه الگوهاي مختلفي براي ساخت اين اثر پيشنهاد شد، گفت: ابتدا در نظر داشتم اين سمفوني را در قالب يك پوئم سمفوني بسازم اما دلم راضي نشد زيرا اين روند ساخت نوعي نخ نما شده است به همين دليل بر آن شدم پيامي را از انقلاب برداشت كنم و بر اساس آن اين سمفوني را بسازم كه به نظر من بهترين پيام صلح و سازندگي بود و من بر اساس اين پيام سمفوني انقلاب را ساختم.
وي افزود: قسمت اول اين سمفوني با شعري از سعدي و با موضوع صلح توسط يك خواننده پاپ به گروه كر خوانده مي شود كه هنوز خواننده بخش پاپ را انتخاب نكرده ام.
وي همچنين از حضور علي مينوسپهر خواننده بخش سنتي اين سمفوني خبر داد و گفت: اين سمفوني در چهار فصل اجرا مي شود.
انتظامي گفت: در نظر دارم بالكن اول تالار وحدت 40 نوازنده دف بايستند و در يك قسمت ما را همراهي كنند.
وي همچنين در خصوص سازهايي كه به اركستر اضافه خواهد شد، گفت: درام، گيتار و سازهاي مضرابي همچون سه تار در بخش هايي از اين سمفوني ما را همراهي مي كنند.
انتظامي گفت: شايد خيلي ها فكر كنند چون قرار است موسيقي انقلاب ارائه شود پر سر و صدا باشد اما اين سمفوني بسيار آرام است و قرار است يك پيام عاشقانه را به مخاطب منتقل كند.
وي با بيان اينكه بسياري مصر بودند از حضور خواننده هاي اين سمفوني مطلع شوند، گفت: من 30 سال در حوزه موسيقي تلاش كردم اين مرز را بردارم و موسيقي خود گوياي پيام مورد نظر باشد و حتما نيازي به حضور خواننده نيست اما از همه كساني كه علي مينوسپهر را به من معرفي كردند قدرداني مي كنم زيرا خواننده بسيار خوش صدايي است.
وي همچنين از ساخت سمفوني پايداري كه توسط بنياد ايثارگران پيشنهاد ساخت آن داده شده است، خبر داد و گفت: اين روزها مراحل پاياني اين سمفوني را انجام مي دهم.
مجيد انتظامي گفت: من هميشه دوست دارم اثري خلق كنم كه بيشترين ارتباط را با مخاطب برقرار كند و مخاطب با اثري كه مواجه مي شود گاهي احساس شور و هيجان داشته باشد گاهي غمگين شود، گاهي عاشق شود و گاهي به عشقش برسد و گاهي نرسد و فكر مي كنم سمفوني انقلاب جوابگوي نيازهاي مردم و 30 سال انقلاب است.
اميرنيا مديرعامل بنياد رودكي گفت: هميشه رسم بر اين است يك اثر هنري پختگي لازم را پيدا مي كند بعد براي مديران اجرا مي شود اما در اين جا اول اين سمفوني براي مديران اجرا خواهد شد بعد اين كار تكميل شده براي مردم به اجرا در مي آيد.
وي افزود: سمفوني انقلاب يادآور خاطراتي براي نسلي است كه انقلاب را به انجام رسانده اند و بيانگر شكوه انقلاب براي نسلي است كه در آن حضور نداشته اند.
وي همچنين از تكثير آثاري كه توسط اين بنياد اجرا شده است، خبر داد و گفت: در حال مذاكرات و بستن قراردادها هستيم و به زودي اين آثار توسط بنياد رودكي منتشر مي شود./06
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن