تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821211609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابداع نرم افزار جديد براي افزايش كنترل ترافيك


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: ابداع نرم افزار جديد براي افزايش كنترل ترافيك
توسط محققان مريلند صورت گرفت؛تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: محققان دانشگاه مريلند نرم افزاري را ابداع كرده اند كه با جمع آوري كلي اطلاعات ترافيك محلي مي تواند ديدگاهي جديد را از ميزان و موقعيت ترافيك به مقامات محلي ارائه كرده و در حل معضل ترافيك تاثير قابل توجهي داشته باشد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، دانشگاه مريلند به منظور افزايش كنترل بر روي ترافيك و مركزيت دادن به اطلاعات ترافيكي نرم افزاري را توليد كرده كه قادر است اين اطلاعات را در سطح محلي و بر روي يك نمايشگر ارائه كند.

سيستم اطلاعات حمل و نقل يكپارچه محلي يا RITIS مي تواند اطلاعات ترافيكي را در سطحي گسترده و به صورت مستقيم به اطلاع مقامات محلي برساند.

اين سيستم ميزان گسترده اي از اطلاعات را كه از مراكز مختلف و متفاوت در منطقه به منظور ايجاد ديدگاه كلي و مستقيم از شرايط ترافيكي و يا ايجاد نقشه هاي گرافيكي از ترافيك و موقعيت آن در شبكه حمل و نقل محلي به دست مي آيد را تركيب، ترجمه، آزمايش و توزيع مجدد كرده و اطلاعات نهايي را بر روي نمايشگر نمايش خواهد داد.

در عين حال اين سيستم مي تواند اطلاعات را در قالبهاي گرافيكي دو بعدي و سه بعدي به نمايش گذاشته و تصويري نزديك به واقعيت را به فرد ارائه كند.

اين سيستم از ابتدا تنها به منظور كنترل و تعيين اطلاعات مرتبط با ترافيك توليد شده بود اما در حال حاضر محققان در تلاشند منابع اطلاعاتي مراكز محلي، گروه هاي ترانزيتي و اطلاعات جوي را نيز به منظور افزايش امكانات و تسهيل در استفاده در اين سيستم قرار دهند.

بر اساس گزارش ساينس ديلي، هدف اصلي از توليد سيستم RITIS نمايش جهان واقعي و ايجاد هشياري موقعيتي براي مقامات محلي اعلام شده است. در واقع با استفاده از اين سيستم مي توان توانايي مقامات محلي را رديابي و كنترل ترافيكهاي جاده اي و شرايط ناگهاني و غير قابل منتظره را افزايش داد.

انتهاي پيام//
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن