تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820769014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش وام دانشجويي در سال 88/ 173دانشگاه چين مورد تاييد وزارت علوم است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: افزايش وام دانشجويي در سال 88/ 173دانشگاه چين مورد تاييد وزارت علوم است
معاون دانشجويي وزارت علوم از افزايش وام دانشجويي در سال 88 خبر داد و گفت: وام شهريه بنابر وعده مجلس قرار است از 120 ميليارد تومان به 240 ميليارد در سال 88 افزايش يابد كه دانشجويان كارشناسي ارشد در اولويت دريافت وام قرار دارند.


به گزارش خبرنگار سرويس دانشگاه برنا، محمود ملاباشي صبح امروز (يكشنبه) در جمع خبرنگاران در رابطه با وام هاي دانشجويي گفت : حدود 17 نوع وام دانشجويي وجود دارد كه در اين زمينه سقف وام‌هاي دانشجويي به غير از وام شهريه امسال با تصويب هيات امنا حدود 25 درصد افزايش داشته است اما وام شهريه با وجود افزايش تعداد دانشجويان شهريه بگير همانند سال گذشته 120 ميليارد تومان است.

وي ادامه داد : در زمينه وام شهريه نيز بنابر وعده مجلس قرار است مبلغ وام شهريه از 120 ميليارد تومان به 240 ميليارد تومان در سال 88 افزايش يابد كه دانشجويان كارشناسي ارشد در اولويت قرار دارند.

معاون دانشجويي وزارت علوم در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در رابطه با تبديل وضعيت معاونت دانشجويي به سازمان امور دانشجويان گفت: در حال حاضر اين موضوع در معاونت مديريت و برنامه ريزي رياست جمهوري در حال بررسي نهايي است كه اميدواريم با تصويب شوراي عالي اداري ديگر نيازي نباشد كه اين طرح به مجلس برود.

وي اضافه كرد : با تبديل معاونت دانشجويي وزارت علوم به سازمان امور دانشجويان تمامي مباحث دانشجويي در يك سازمان انجام مي‌شود.

ملاباشي با اشاره به برنامه هاي اداره كل دانشجويان شاهد و ايثارگر گفت : در اين حوزه آيين‌نامه انتقال دانشجويان شاهد و ايثارگر به شهر بومي خود، دو سال به صورت آزمايشي انجام شد و امروز جلسه نهايي براي تصويب آن در بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار مي‌شود.

معاون دانشجويي وزير علوم با اشاره به برنامه هاي اجرايي شده در دفتر امور دانش آموختگان وزارت علوم، گفت: در اين زمينه حدود 173 دانشگاه از دانشگاه‌هاي كشور چين به عنوان دانشگاه‌هاي معتبر از سوي وزارت علوم انتخاب شدند و به جمع دانشگاه‌هاي معتبر از سوي وزارت علوم اضافه شدند.

اعلام نتايج آزمون بورسيه هفته آينده

وي با اشاره به ديگر برنامه هاي دفتر امور دانش آموختگان وزارت علوم تصريح كرد : آزمون اعزام بورسيه براي سال 87 به پايان رسيده و نتايج آن حداكثر تا هفته آينده اعلام مي‌شود و اعزام‌ها در رشته‌هاي اولويت‌دار انجام مي‌شود.

ملاباشي ادامه داد : همچنين توسط اداره كل بورس، فراخوان آزمون اعزام بورس سال 88 به زودي اعلام مي‌شود كه اين آزمون اسفند87 و يا فروردين 88 برگزار مي‌شود.

وي تصريح كرد : در حال حاضر پذيرفته شدگان بورس 86 در حال اخذ ويزا و اعزام هستند و تعداد بورسيه‌ها در سالهاي 84 تا 86 بين 100 تا 150 نفر است.

معاون دانشجويي وزير علوم با اشاره به افزايش تعداد رايزن‌هاي علمي خاطرنشان كرد : در حال حاضر داراي 9 رايزن علمي در خارج از كشور هستيم كه به زودي دو رايزن براي كشورهاي چين و آلمان نيز به اين افراد اضافه مي‌شوند.

وي ادامه داد: هر ساله حدود هزار نفر از دانشجويان دكتري بورس داخل مي‌شوند كه اميدواريم اين عدد در سال 88 افزايش يابد چرا كه ورودي دكتراي امسال 25 درصد رشد داشته است.

70 درصد دانشجويان از رشته تحصيلي خود راضي‌اند

ملاباشي همچنين با اشاره به اطلاعات منتشر شده از سوي دفتر مشاوره وزارت علوم گفت: ‌در اين زمينه بر اساس كاوشي كه از 40 هزار دانشجوي ورودي سال 86 انجام گرفته بيش از 70 درصد از دانشجويان ورودي به آموزش عالي به رشته خود علاقمند هستند.

وي با اشاره به دانشجوياني كه داراي مشكلات آموزشي هستند، عنوان كرد: در اين زمينه چنانچه دانشجويي سه ترم متوالي و يا چهار ترم غير متوالي مشروط شده باشد طبق آيين نامه آموزشي بايد از دانشگاه اخراج شود اما با تمهيداتي كه در كميسيون موارد خاص دانشگاه‌ها ايجاد شده اين كميسيون‌ها بنابر سابقه تحصيلي دانشجو مي‌توانند يك ترم تحصيلي به دانشجو فرصت دهند.

معاون دانشجويي وزارت علوم خاطر نشان كرد: همچنين از اول بهمن ماه ارزيابي مدارك دانشجويان فارغ‌التحصيل از موسسات غيرانتفاعي و غير دولتي به غير از دانشگاه آزاد به دانشگاه‌هاي منتخب دولتي استان واگذار شد كه پيش از اين مدارك اين دانش‌آموختگان، بايد به امضاي وزير مي‌رسيد كه با دستور وزير اين مسئله به روساي دانشگاه‌هاي منتخب دولتي استان واگذار شده است.

180 هزار دانشجوي خوابگاهي داريم

ملاباشي با اشاره به مسائل رفاهي دانشجويان نيز گفت: پوشش خوابگاهي دانشگاه‌ها طبق قانون برنامه چهارم بايد 40 درصد باشد كه اين رقم در حال حاضر بيش از اين است و در حال حاضر 180 هزار دانشجو در خوابگاه‌هاي دولتي دانشگاه‌ها ساكن هستند.

وي با بيان اينكه امسال 100ميليارد تومان براي توسعه ظرفيت‌ خوابگاه‌ها به وزارت علوم تخصيص يافته است، اظهار كرد: در اين زمينه 63 خوابگاه جديد اضافه بر خوابگاه‌هاي موجود در 52 دانشگاه كشور ايجاد مي‌شود كه اين مسئله پوشش خوابگاهي را به بيش از 65 درصد افزايش خواهد داد.

معاون دانشجويي وزيرعلوم افزود: همچنين به منظور گسترش خوابگاه‌هاي خودگردان در راستاي رفع نيازهاي دانشجويان متقاضي خوابگاه، علاوه بر اعطاي وام مي‌توان با استفاده از طرح خيرين، اعطاي زمين از دانشگاه و ساخت خوابگاه از سوي خيرين، نيز بخشي از مشكلات خوابگاهي دانشگاه‌ها را رفع كرد.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن