تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820967228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت وگو با اعضاي فراكسيون خط امام(ره) مجلس صورت گرفت: استقبال از كانديداتوري خاتمي يا ميرحسين موسوي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: در گفت وگو با اعضاي فراكسيون خط امام(ره) مجلس صورت گرفت: استقبال از كانديداتوري خاتمي يا ميرحسين موسوي
گروه مجلس: خبر حضور يكي از دو چهره مطرح و رايآور اصلاحات، يعني سيدمحمد خاتمي و ميرحسين موسوي، فضاي سياسي كشور را تغيير داده است. قرار است يكي از اين دو نفر در نهايت به عنوان كانديدا وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري شوند.
فراكسيون خط امام(ره) مجلس، نيز از اين خبر استقبال كرده اند. اين فراكسيون قرار است ديداري نيز با مهندس موسوي طي هفته آتي صورت دهد.
حسين هاشميان رئيس فراكسيون خط امام(ره)، در مورد ديدگاه فراكسيون خط امام(ره) مجلس درباره كانديداتوري خاتمي يا ميرحسين موسوي در انتخابات گفت: فراكسيون اقليت با آمدن هر دو نفر اين كانديداها موافقند و هر كدام كه ثبت نام كنند از كانديداتوري آنها حمايت خواهند كرد.
رييس فراكسيون خط امام (ره) گفت: ما هر دو نفر را تاييد مي كنيم و با هر كدام به جاي خود موافق هستيم.
اين عضو فراكسيون خط امام(ره) مجلس درباره اين كه گفته مي شود فضا براي آمدن خاتمي و كاركردنش سخت است، اظهار داشت: من چنين چيزي را قبول ندارم و فضا سخت تر از دو دوره اي كه آقاي خاتمي خودشان كار كردند، نيست.
وي گفت: البته دوره كنوني هم سخت است، اما به سختي دوره هاي قبلي است و ايشان قبلا هم كار كردند و مشكلي وجود ندارد.
وي درباره اين كه فراكسيون خط امام (ره) با چه شخصيت هاي ديگري ديدار خواهد كرد، اظهارداشت: با آقاي ميرحسين موسوي و آقاي كروبي و هم چنين برخي ديگر از شخصيت ها نيز ديدار خواهيم داشت تا حركتي كنيم كه انتخابات سالم برگزار شود و مردم اعتماد به رايشان داشته باشند.
دبيركل فراكسيون خط امام(ره) مجلس نيز گفت: ديدار با مهندس ميرحسين موسوي جزو برنامه هاي ماست و طي هفته هاي آينده با ايشان ديدار خواهيم داشت.
محمدرضا تابش در حاشيه همايش «دهه چهارم; ضرورت تعامل و تحول» در جمع خبرنگاران درباره آخرين فعاليت هاي انتخاباتي فراكسيون اقليت مجلس افزود: فعلا در حال تعامل و رايزني با شخصيت هاي سياسي هستيم و قطعا با توجه به مسائل داخلي كشور و فضاي بين المللي و نيازها و تقاضاهاي مردم، هم چنين برنامه هايي را كه كانديداها ارائه مي كنند، رصد و حمايتمان را از يك كانديداي واحد اعلام مي كنيم.
تابش با تاكيد بر اين كه هنوز زمان زيادي تا انتخابات مانده و فعلا مهم اين است كه در اين مقطع برنامه ها ارائه شود، اظهار كرد: با بررسي اين برنامه ها قطعا در نهايت به اجماعي خواهيم رسيد تا بتوانيم به خواسته ها و مطالبات مردم جامه عمل بپوشانيم.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد «آيا زمان اعلام كانديداي نهايي اصلاح طلبان طبق برخي اخبار دهه فجر خواهد بود؟» نيز گفت: چنين چيزي درست نيست و ما براي كانديدايمان هنوز زماني مشخص نكرده ايم.
دبيركل فراكسيون اقليت مجلس به برخي ديدارهاي سيدمحمد خاتمي و ميرحسين موسوي نيز اشاره كرد و افزود: در ديدار اخيري كه اين دو شخصيت داشتند توافق و تفاهم كردند نهايتا يكي از اين دو كانديدا شود. ما معتقديم فعلا برنامه ها مطرح شود، مطلوب تر است تا مردم با عقلانيت و در يك فرصت زماني مناسب بتوانند برنامه ها را رصد كنند تا در نهايت به تصميم برسند.
تابش در بخش ديگري از سخنانش به برگزاري مطلوب و عادلانه انتخابات و مساله صيانت از آرا تاكيد كرد.
وي هم چنين با بيان اين كه هم ميرحسين موسوي و هم سيدمحمد خاتمي از حداكثر حمايت مردمي برخوردارند، گفت: زمان نشان مي دهد در نهايت راي حداكثري با كدام يك از اين شخصيت هاست.
دبيركل فراكسيون اقليت مجلس هم چنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه «گفته مي شود در جلسه اي كه اين فراكسيون با سيد محمد خاتمي داشته عنوان شده كانديداي مورد حمايت اين فراكسيون، خاتمي است و نه ميرحسين موسوي» گفت: چنين چيزي صحت ندارد. نمايندگان فراكسيون اقليت از حضور سيدمحمد خاتمي و ميرحسين موسوي در صحنه انتخابات استقبال كرده اند; اما موضع اصلي خود را در حمايت از كانديداي واحد بعدا اعلام مي كنند.
تابش با بيان اين كه اصلاح طلبان به سمت فضاي عقلانيت پيش مي روند، گفت: مردم نيز مي توانند بر اين اساس برنامه ها را رصد كنند و به برنامه راي دهند.
وي در پايان در پاسخ به پرسش ديگري درباره آن چه ديدار اخير سيدمحمد خاتمي با مقام معظم رهبري خوانده شد، گفت: اين ديدار يك ديدار فوق العاده محسوب نمي شود، آقاي خاتمي همواره ديدارهاي مرتب و برنامه ريزي شده اي با مقام معظم رهبري دارند; البته نتيجه اين ديدار را بايد از خود آقاي خاتمي جويا شد.
دبير كميته سياسي فراكسيون خط امام(ره) نيز با اشاره به جلسه اخير نمايندگان مجلس با سيد محمد خاتمي، به نقل از رئيس جمهور پيشين كشورمان اظهار داشت: ممكن است رئيس جمهور آتي اختياراتي براي بهتر كردن فضاي اداري و اجرايي كشور نداشته باشد، اما مي تواند با همين اختيارات موجود از ادامه روند زيان ده به كشور جلوگيري كند.
جمشيد انصاري نماينده زنجان، در گفت وگو با ايلنا ادامه داد: آقاي خاتمي در اين ديدار تاكيد كرد: ادامه روند موجود در اداره كشور، به زيان مملكت است و اصلاح آن در گرو آن است كه يا دولت رويكرد خود را در اداره كشور تغيير دهد و يا اين كه كساني وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري شوند كه بتوانند اين روند را تغيير دهند.
وي با بيان اين كه خاتمي با گفتن اين كه «يا من مي آيم يا موسوي» فضاي انتخابات را روشن كرده است، افزود: ايشان به اين ترتيب تكليف حاميان خود و طرف مقابل را روشن كرده است و صراحتا اعلام كرده كه يكي از اين دو نفر، حتما براي انتخابات رياست جمهوري دهم كانديدا خواهند شد.
انصاري رويكرد خاتمي براي حضور در انتخابات آتي را مثبت دانست و گفت: آقاي خاتمي در ديدار با نمايندگان مجلس، از مردم خواست تا وارد عرصه انتخابات شوند.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن