تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821128603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شركت‌كنندگان در ششمين مجمع استادان زبان و ادبيات فارسي:جهانيان با ادبيات انقلاب اسلامي بيشتر آشنا شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: شركت‌كنندگان در ششمين مجمع استادان زبان و ادبيات فارسي:جهانيان با ادبيات انقلاب اسلامي بيشتر آشنا شوند
گرووه ادب: شركت‌كنندگان در ششمين مجمع استادان زبان و ادبيات فارسي در بيانيه پاياني اين مجمع خواستار ايجاد برنامه‌هاي آموزشي راديويي و تلويزيوني براي غير ايرانيان در جهت آشنايي با ادبيات انقلاب اسلامي‌ و به‌وجود آوردن مقدمات ترجمه‌ آثار ادبي انقلاب اسلامي شدند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، ششمين مجمع استادان زبان و ادبيات فارسي شب گذشته 26 دي‌ماه با حضور جمعي از استادان، دانشجويان زبان و ادبيات فارسي و با سخنراني «غلامعلي حداد عادل» رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي در تالار علامه اميني دانشگاه تهران به پايان رسيد.

حداد عادل در اين مراسم با بيان اينكه ايران همواره در طول تاريخ از لحاظ قدرت سخت‌افزاري و نرم‌افزاري سرآمد بوده است، گفت: تلاش ما براي گسترش زبان فارسي در جهان در حقيقت تلاش براي گسترش نرم‌افزاري اين تمدن است.

حداد عادل افزود: قدرت و توان زبان فارسي امري نيست كه تنها متعلق به زمان گذشته باشد و امروز نيز اين زبان زنده و پوياست و ما نيز نگهباني از آن را وظيفه بزرگ و مهم خود مي‌دانيم.

او هم‌چنين از تشكيل بنياد سعدي در سال آينده با هدف ترويج امر آموزش زبان فارسي در جهان خبر داد و گفت: اساس‌نامه اين بنياد تهيه شده است و در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي به منظور تصويب قرار گرفته است.

در پايان اين مراسم منشور ششمين مجمع استادان زبان و ادبيات فارسي توسط «غلامحسين غلام حسين‌زاده» قرائت شد.

در اين بيانيه كه به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سي بند تنظيم شده بود، شركت‌كنندگان حاضر در اين نشست ضمن تأكيد بر تقويت و گسترش آموزش و پژوهش زبان فارسي در دنيا، خواستار اعزام بيشتر اساتيد زبان فارسي براي امر آموزش اين زبان به سراسر دنيا و ايجاد امكان فرصت مطالعاتي براي استادان و محققان زبان و ادبيات فارسي و ايران‌شناسي غير ايراني در دانشگاه‌ها و مراكز علمي و تحقيقاتي ايران شدند.

شركت‌كنندگان در اين مجمع همچنين خواستار توسعه دوره‌هاي آموزشي دانشگاهي و مجازي آموزش زبان فارسي و نيز ايجاد مركزي مستقل براي ساماندهي دانش‌آموختگان ايراني و غير ايراني زبان فارسي شدند.

تدارك برنامه‌هاي آموزشي راديويي و تلويزيوني براي غير ايرانيان به ويژه براي آشنايي با ادبيات انقلاب اسلامي، به‌وجود آوردن مقدمات ترجمه‌ آثار ادبي به‌ويژه پس از انقلاب اسلامي، ترجمه و انتشار گزيده شاهكارهاي ادبي فارسي با نقد و توضيح به زبان‌هاي مختلف دنيا، تقويت زبان فارسي در ساير رشته‌هاي درسي از ديگر خواسته‌هاي شركت‌كنندگان در اين مجمع بود.

حاضران همچنين خواستار ايجاد سازوكاري به منظور اعطاي جايزه خادم گسترش زبان و ادبيات فارسي در هر مجمع به يك استاد داخلي و يك استاد خارجي و تقدير از اساتيد فعال در حوزه گسترش نشر زبان فارسي شدند.

ششمين مجمع استادان زبان و ادبيات فارسي در روزهاي 25 و 26 دي‌ماه در تالار علامه اميني تهران با سخنراني رئيس جمهور افتتاح و پس از ارائه بيش از 210 مقاله در شش نشست تخصصي شب گذشته به كار خود پايان داد.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن