تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821183990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تركيه يا امارات؛ كدام چرب تر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تركيه يا امارات؛ كدام چرب تر است؟
آيا با توجه به اقدامات امنيتي و سياسي اماراتي ها در گذشته همان مشكل امنيتي كه در مورد شركت تركيه اي ترك سل مطرح شده بود درباره اتصالات مطرح نيست؟هر چند شايعات بسياري از پشت پرده امضاي چنين قرار داد خفت باري به گوش مي رسد اما بايد منتظر بود تا واكنش نهادهاي امنيتي و سياسي مسئول را در اين باره مشاهده كرد.
پس از مدت ها شايعه و تاييد و تكذيب بالاخره اپراتور سوم تلفن همراه معرفي شد.

به گزارش خبرنگار تابناك؛ پس از آنكه طبق اعلام مجري مزايده اپراتور سوم تلفن همراه كشور پنج كنسرسيوم تامين اتصالات شامل شركت تامين تله كام و شركت اتصالات، زين ايران شامل صندوق بازنشستگي صدا و سيما، صندوق ذخيره فرهنگيان و شركت زين، عمران تل شامل شركت مبين ايران و شركت عمان تل، فن‌آوري موج شامل شركت فن‌آوري موج، سرمايه‌گذاري صبا و شركت ايندوسل و كنسرسيوم آبي- ايراتل شامل شركت پارس ايراتل، سرمايه گذاري ايرانيان و شركت بهاراتيا شركت‌هاي واجد صلاحيت حضور در اين مزايده بودند اعلام شد كه كنسرسيوم تامين اتصالات، متشكل از شركت تامين تله كام (وابسته به شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي ) و شركت اتصالات امارات برنده اپراتور سوم تلفن همراه ايران شدند.

اپراتور اول تلفن همراه ايراني و اپراتور دوم شركت هاي ايراني با مشاركت شركت "ام تي ان" آفريقاي جنوبي كه در قالب شركت ايرانسل فعاليت مي كنند هستند.

قرار داد اپراتور سوم كه به مدت پانزده سال منعقد شده و قرار است 17 ميليون مشترك جذب كند در حالي نهايي شد كه طبق قانون، شركت اتصالات امارات بيش از 49 درصد از سهام اپراتور سوم را نمي تواند در اختيار داشته باشد.

بنا بر اين گزارش؛ با توجه به اينكه در اپراتور دوم تلفن همراه كه در ابتدا قرار بود علاوه بر شركت هاي ايراني شركت تركيه اي ترك سل حضور داشته باشد، با وجود نهايي شدن اين همكاري به دلايل امنيتي شركت ترك سل كنار گذاشته شد و بعدها شركت ام تي ان آفريقايي جايگزين آن شد مشخص نيست كه چه تدابيري سبب شده كه يك شركت اماراتي برنده مزايده اپراتور سوم شود در حالي كه مشكلاتي به مراتب بيشتر از يك شركت تركيه اي مي تواند براي كشور داشته باشد.

هر چند قيمت اعلام شده نقش اساسي را در تعيين برنده مزايده ها بازي مي كند اما شرايط و خصوصيات سياسي و امنيتي نيز بايستي در چنين قرار دادهاي مهمي لحاظ شود. در وضعيتي كه كشور امارات توهين به مسافران ايراني را سرلوحه كار خود قرار داده و با جعل نام خليج فارس و نيز ادعاي بي پايه مالكيت جزاير سه گانه تماميت ارضي و عرضي ايران را مورد تهديد قرار داده است چگونه با اتكا به اينكه مبلغ پيشنهادي بيش از سايرين بوده چنين قرار داد مهمي به امارات واگذار شده است؟

مضاف بر آن مشخص نيست، سازمان تامين اجتماعي به عنوان يك سازمان بزرگ دولتي چگونه به شركت سرمايه گذاري خود اجازه شراكت با اين شركت اماراتي را داده است.

از سوي ديگر علاوه بر موانع سياسي، آيا با توجه به اقدامات اماراتي ها در گذشته همان مشكل امنيتي كه در مورد شركت تركيه اي ترك سل مطرح شده بود درباره اتصالات مطرح نيست؟ مسئولان امر با چه ضمانتي يكي از حساس ترين بخش هاي كشور را در اختيار كشور بيگانه اي كه موضعش كمتر از موضع يك دشمن در برابر ايران و مردم آن نيست قرار داده اند؟

هر چند شايعات بسياري از پشت پرده امضاي چنين قرار داد خفت باري به گوش مي رسد اما بايد منتظر بود تا واكنش نهادهاي امنيتي و سياسي مسئول را در اين باره مشاهده كرد.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن