تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجموعه نيايش‌نامه/ 6جلد ششم نيايش‌نامه با عنوان «نيايش، ضرورت زندگي» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مجموعه نيايش‌نامه/ 6جلد ششم نيايش‌نامه با عنوان «نيايش، ضرورت زندگي» منتشر شد
گروه انديشه: جلد ششم مجموعه نيايش‌نامه با عنوان «نيايش، ضرورت زندگي: برگزيده مقالات همايش نيايش، ضرورت زندگي» به كوشش «علي باقري‌فر» از سوي مؤسسه فرهنگي دين‌پژوهي بشرا چاپ و منتشر شده است.
به گزارش خبر‌گزاري قرآني ايران (ايكنا)، كتاب حاضر برگزيده‌ مقالاتي است كه به دبير خانه‌ همايش «نيايش، ضرورت زندگي» رسيده است، تمام مقالات رسيده توسط كارشناسان مورد ارزيابي قرار گرفته و تعدادي از مقالات جهت چاپ در مجموعه‌ي حاضر انتخاب شده است.

مطالب اين كتاب در 6 فصل طبقه‌بندي شده است كه عناوين فصل اول اين كتاب عبارتند از: معناشناسي نيايش در قرآن و حديث شامل اين بخش‌هاست: معناشناسي «دعا» و «اجابت» در قرآن كريم، نيايش، ضرورت زندگي و جايگاه آن در قرآن، شرايط استجابت دعا در قرآن كريم و آموزه‌هاي وحياني، مفهوم‌شناسي دعا از نظر قرآن و حديث، نيايش‌هاي قرآن، دعا در قرآن و حديث، دعا از ديدگاه علامه طباطبايي و بررسي آماري و ادعيه در مسانيد اهل بيت(ع).

فصل دوم شامل معارف صحيفه‌ سجاديه است كه داراي بخش‌هايي هم‌چون: صحيفه و معرفت حقيقي انسان، سبك‌شناسي صحيفه سجاديه، رونمايي از كتاب فرهنگ‌نامه‌ موضوعي صحيفه‌ سجاديه و ضرورت ترجمه صحيفه‌ سجاديه به زبان‌هاي بيگانه است.

فصل سوم عبارت است از: نگرش فلسفي ـ اجتماعي به نيايش شامل مباحثي مانند: دعا، ترجمان نياز به معنا در حيات انساني، نگرش اجتماعي و كاربردي به دعا، قضا و تقاضا؛ بررسي جايگاه دعا و نيايش در نسبت با قضا و قدر الهي و درآمدي بر نيايش‌پژوهي.

فصل چهارم نيايش و سلامت جسم و روح نام دارد و شامل اين مقالات است: تأثيرت روان‌شناختي مذهب بر بهداشت با رويكردي مبتني بر دين اسلام، نقش دعا و نيايش در سلامت جسم و بهداشت رواني، نيايش و سلامت بهداشت روان، پزشكان هم ايمان را برتر از درمان مي‌دانند و رابطه‌ نيايش و اخلاق.

فصل پنجم نيايش و مولانا را در بر دارد و داراي 2 بخش است: ميزگرد مولانا و نيايش و آشنايي با بهاء ولد (پدر مولوي) و مناجات‌‌هاي او و فصل ششم اين كتاب نيز شامل 2 بخش است: هنر در مقام نيايش حق و فاتحةالكتاب؛ الگوي نيايش و محور هنر اسلامي.

نويسنده در بخشي از پيشگفتار اين كتاب آورده است: دعا و نيايش در همه‌ اديان و مذاهب، بس قدر ديده و هميشه بر صدر نشسته است. نيايش، ضرورتي براي زندگي است؛ زيرا انسان اگر چه پاي‌بست زمين است، اما دل در آسمان دارد و هميشه در آرزوي وصال است. نيايش انسان را كمال‌گرا و آرمان‌خواه مي‌كند و او را از اندك‌خواهي و راضي بودن به لذات و شادي‌هاي حقير مي‌رهاند.

كتاب «نيايش، ضرورت زندگي» به همت مؤسسه فرهنگي دين‌پژوهي بشرا با قطع رقعي در 544 صفحه و با قيمت 76000 ريال در شمارگان 2000 نسخه به چاپ اول رسيده و در سال جاري روانه بازار نشر شده است.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن