تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821151735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عجيب ترين ويروس هاي رايانه يي در سال 2008 ويروس ها در كمين


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: عجيب ترين ويروس هاي رايانه يي در سال 2008 ويروس ها در كمين
اسماعيل ذبيحي

بر اساس يك گزارش امنيتي، فهرست عجيب ترين ويروس هاي رايانه يي در سال 2008 ميلادي منتشر شد. بنابر اعلام شركت امنيتي Panda Security، تمامي اين كدهاي مخرب داراي نوع ساختار، روش انتشار يا عملكردهاي خاصي بوده اند كه به نحوي موجب افزايش وسعت و ريسك تخريب يا ايجاد جذابيت در روش عملياتي آنها شده است. علاوه بر اين، روش هاي عجيب و نامتعارف در طراحي، توليد و انتشار كدهاي مخرب همواره مورد توجه خرابكاران اينترنتي قرار داشته است چرا كه استفاده از اين روش ها، علاوه بر افزايش محبوبيت و شهرت آنها در ميان همكاران زيرزميني شان، كاربران اينترنت را نيز به انجام فعاليت هاي پرخطر و غيرايمن در وب ترغيب مي كند. كارشناسان امنيتي پاندا بر اين عقيده اند كه خلاقيت مجرمان اينترنتي در طراحي روش هاي عجيب تخريب بي تاثير نيست.

* P2Pshared.U يك كرم در منوي غذا

با انتشار اين كرم در اوايل دسامبر 2008، شركت امريكايي مك دونالد، بزرگ ترين رستوران زنجيره يي غذاهاي آماده، مورد استفاده ابزاري در طراحي حملات وسيع اينترنتي قرار گرفت. اين كرم به صورت ضميمه يك نامه با موضوع تبريك سال نو ميلادي به كاربران ارسال مي شود. در اين نامه به شما گفته مي شود يك بن تخفيف برايتان در نظر گرفته شده كه مي توانيد هنگام مراجعه به هر كدام از رستوران هاي مك دونالد از آنها استفاده كنيد . اما اين بن تخفيف، چيزي نيست به جز يك كرم رايانه يي كه با كليك روي آن، رايانه شما با آلودگي نسبتاً شديدي مواجه خواهد شد.

* Agent.JEN يك پستچي قلابي

تصور كنيد يك پستچي به در منزل شما مراجعه مي كند تا يك بسته پستي را به شما تحويل دهد اما به محض اينكه شما در خانه را باز كرديد، لشكري از مجرمان و جنايتكاران مسلح آماده اند تا به خانه شما سرازير شوند و تا جايي كه قدرت دارند آن را زير و رو و حتي به طور كامل ويران كنند. اين تروژان و به دنبال آن دسته يي از كدهاي مخرب ريز و درشت در پس نامه يي مخفي شده اند كه شايد شما هم آن را در صندوق پست الكترونيك خود پيدا كنيد. به هر حال اين نامه از يكي از ادارات محلي يا مركزي پست به شما ارسال شده اند كه اگر به هر دليل فايل ضميمه آن را اجرا كنيد، شاهد يك فاجعه ديجيتال خواهيد بود.

* Banbrd.FXT شما يك بي گناه نيستيد

اين كرم خطرناك هم در نامه هاي الكترونيك مخفي مي شود، اما براي انتشار از روش بسيار جالبي استفاده مي كند. در اين نامه ها كه به ظاهر از طرف اداره محلي پليس يا يك مركز امنيتي به كاربر ارسال مي شوند، وي متهم به مشاركت در جرم هاي رايانه يي و اينترنتي شده و IP وي توسط ماموران امنيتي رديابي و ثبت شده است. سپس از وي خواسته مي شود گزارش اتهام خود را با كليك روي ضميمه نامه دريافت كند، اما اين فايل متني هم چيزي نيست به جز نسخه يي از يك بدافزار كه با نصب خود در سيستم رمزهاي عبور و شماره حساب هاي بانكي شما را حين اتصال به بانك هاي آنلاين، سرقت مي كند.

* Sinowal.VTJ يك پيشدستي فوق العاده

اين كد مخرب يكي از عجيب ترين و منحصر به فرد ترين ويروس هاي منتشرشده در سال 2008 ميلادي بوده است. در اين روش ابتدا نامه يي را در صندوق پستي خود مشاهده مي كنيد كه از طرف شخصي ناشناس برايتان ارسال شده و شخص ناشناس به شما گفته است تاكنون چندين بار از آدرس شما براي وي ويروس هاي خطرناكي ارسال شده است و اينكه وي به عمدي يا غيرعمدي بودن اين مساله اهميتي نمي دهد اما در صورت تكرار، اين مساله را با مستندات موجود به پليس اطلاع خواهد داد البته مستندات موجود براي اطلاع شما نيز به نامه ضميمه شده اند اگر شما دستپاچه روي اين فايل كليك داشته باشيد بايد گفت رايانه خود را در معرض حمله كرم Sinowal.VTJ قرار خواهيد داد كه يكي از مخرب ترين و سمج ترين ويروس هاي رايانه يي به شمار مي رود.

*Bat.Gen.D يك آشپز بي مزه

اگر به فايلي مشكوك برخورد كرديد كه نام آن «دستور پخت انواع كيك به شيوه اسپانيايي» بود روي آن كليك نكنيد. البته اگر هم روي آن كليك كنيد اتفاق خاصي نمي افتد چون در ابتدا همه چيز خوب پيش مي رود. اين فايل خود را دستورالعمل كامل آشپزي و پخت شيريني معرفي مي كند اما پس از مدتي مي فهميد در حقيقت اين كد، ابزاري را در رايانه شما نصب كرده كه خود يك موتور ساخت و توليد ويروس هاي رايانه يي به شمار مي رود و از اين به بعد داستان را خودتان حدس بزنيد.

* Aidreder.A يك شوخي با مرگ

تاكنون ويروس هاي زيادي توليد شده اند كه با موضوع پيشگويي آينده و فال بيني، كاربران را به دانلود فايل هاي آلوده تحريك كرده اند، اما بي شك اين ويروس سمج، عجيب ترين آنها است چون پس از نفوذ در سيستم، پيغام هايي را به صورت پي در پي به شما نمايش مي دهد مبني بر اينكه شما به زودي كشته خواهيد شد يا به نحو مرموزي خواهيد مرد. تصور كنيد اين پيغام ها به صورت پي درپي و آزارنده يي نيز براي شما نمايش داده شوند. مضاف بر اين اگر شما گزينه OK را كه در زير اين پيغام قرار داده شده كليك نكنيد، پنجره حاوي آن روي صفحه نمايش شما باقي خواهد ماند. شايد منتشركننده اين ويروس فكر كرده اين يعني اينكه شما با مرگ خود در آينده يي نزديك موافقيد.

* Banker.LLN همه خرابكاري هاي رئيس جمهور

اگر با يك فايل با تصوير پرچم ايالات متحده برخورد كرديد، حتماً به آن شك كنيد . به احتمال زياد اين فايل ، يك كرم رايانه يي آلوده است كه از طريق حافظه هاي جانبي، صندوق هاي پست الكترونيك يا از طريق كنجكاوي شما براي مشاهده يك فيلم اينترنتي جذاب از انتخابات اخير ايالات متحده در رايانه شما وارد شده است . رمزهاي عبور و اطلاعات بانكي شما هدف اصلي اين كرم محسوب مي شوند. پس يا از ضدويروس هاي به روز استفاده كنيد يا هفته يي يك بار تمام اطلاعات بانكي خود را تغيير دهيد.

* Banbra.GDB يك بي گناه ديگر

اگر روزي پليس به منزل شما مراجعه كند، شايد در را روي او باز و وي را به منزل خود راه دهيد و شايد از او درخواست مدارك شناسايي كنيد. در مورد انتشار كرم Banbra.GDB نيز دقيقاً همين شرايط حاكم است . اين بدافزار خود را به عنوان يك اطلاعيه پليسي جا مي زند و به كاربر اعلام مي كند متاسفانه از رايانه وي در يك حمله خرابكارانه اينترنتي استفاده شده و از وي مي خواهد اطلاعات مفصل را با مراجعه به لينك زير دريافت كند، به محض آنكه كاربر براي درخواست اطلاعات بيشتر، روي لينك موجود در پايين نامه كليك كند يك كرم اينترنتي به شكل نامحسوس در رايانه وي نصب مي شود و به سرقت اطلاعات شخصي وي مي پردازد. بر اساس اعلام PandaLabs، لابراتوارهاي امنيتي پاندا، با توجه به منسوخ شدن بسياري از روش هاي فريبكارانه كه كاربران را به دانلود فايل هاي آلوده يا كليك روي لينك هاي مخرب تحريك مي كنند، به كارگيري روش هاي جديد مانند استفاده از كدهايي به نام ترس افزار يا Shockware مورد توجه خرابكاران اينترنتي قرار گرفته است. اين نوع بدافزار كه نمونه هايي از آنها را در همين گزارش مورد مطالعه قرار داديد، با دستپاچه كردن كاربران و ايجاد ترس و دلهره آنها را به انجام عملكردهاي سريع و ناآگاهانه كه معمولاً بسيار ناايمن هستند، وادار مي كند. براي اطمينان از عدم وجود كدهاي مخرب در سيستم ها و شبكه هاي رايانه يي مي توانيد به ترتيب از برنامه هاي آنلاين و رايگان Panda ActiveScan و Panda MalwareRadar كه در آدرس www.infectedornot.com موجود است، استفاده كنيد.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن