تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815441973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛آسوشيتدپرس: سياه چاله ديپلماسي خاورميانه در انتظار اوباماست


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛آسوشيتدپرس: سياه چاله ديپلماسي خاورميانه در انتظار اوباماست
؛

باراك اوباما، رئيس جمهور منتخب آمريكا، پس از گذشت روزها از تجاوز اسرائيل به غزه، به ناگاه به اعلام موضع در اين زمينه پرداخته است و در دومين اظهارنظر خود در اين مورد مجددا وعده داد كه بلافاصله پس از آغاز تصدي رياست جمهوري اش، پرونده صلح خاورميانه را در دستوركار قرار دهد. اين درحالي است كه وي پيشاپيش يادآور شد كه اين اقدام به معناي كنار گذاشتن تمام سياست هاي خاورميانه اي دولت بوش نيست. بر همين اساس برخي رسانه هاي بين المللي ضمن پيش بيني ناكامي وي اعلام كردند، سياه چاله ديپلماسي خاورميانه در انتظار اوباماست.

درحالي كه بنابر گزارش ها، پيشروي نيروهاي اسرائيلي در عمق نوار غزه ادامه دارد، باراك اوباما، رئيس جمهوري منتخب آمريكا بار ديگر گفته است كه بلافاصله پس از آغاز دوره رياست جمهوري اش براي حل بن بست در روند صلح خاورميانه، دست به كار مي شود.

به گزارش بي بي سي او در يك مصاحبه تلويزيوني در آمريكا گفت هيئت ويژه اي را مسئول رسيدگي به مناقشه خاورميانه خواهد كرد و تلاش مي كند قبل از تاريخ ٢٠ ژانويه كه تاريخ شروع دوره رياست جمهوري اوست، اعضاي اين تيم تكميل شده باشد تا بهترين افراد ممكن براي رسيدگي سريع به روند صلح خاورميانه دست به كار شوند.

ولي او اظهارات سابق خود مبني بر اين كه اسرائيل حق اساسي دفاع از خود را دارد، تكرار كرد و هشدار داد كه او به طور خودكار تمام اصول دولت جورج بوش را در مورد خاورميانه صرفا بر اساس سياست هاي حزبي، كنار نخواهد گذاشت.

در همين حال، ايهود المرت نخست وزير اسرائيل گفت اين كشور به هدف هاي خود از عمليات نظامي در غزه نزديك تر مي شود.

در واكنش به اين اظهارات آسوشيتدپرس طي تحليلي عنوان داشت صلح در خاورميانه در كانون سياست خارجي آينده آمريكا نخواهد بود.

به گزارش فارس، خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي اعلام كرد: سياه چاله سياست خارجي خاورميانه بيش از نيم قرن است كه ديپلماسي آمريكا را به شدت درون خود كشيده است و با اين كه «باراك اوباما» هنوز وارد كاخ سفيد نشده اما انتظار وي را مي كشد.درحالي حمله اسرائيل به نوار غزه معماي هميشگي منطقه خاورميانه را براي دولت جديد آمريكا سخت تر كرد كه اين حمله ادامه داستان طولاني ديگري از بحران و مناقشات خونين ميان اسرائيل و فلسطينيان است.اين خبرگزاري آمريكايي در ادامه نوشت: با وجود جنگ در غزه نشانه هايي وجود دارد كه مناقشه اسرائيل- فلسطين، ممكن نيست و نبايد پس از روي كار آمدن اوباما كانون سياست خارجي آمريكا در خاورميانه باشد.خردجمعي در آمريكا از ديرباز بر اين باور بوده است كه صلح اسرائيل- فلسطين تغييري اساسي در منطقه خاورميانه ايجاد خواهد كرد.اين خبرگزاري خارجي در ادامه با اشاره به اظهارات اوباما درباره پرداختن به ايران و سوريه در دولت خود مدعي شد كه هم ايران و هم سوريه دستاوردهاي زيادي خواهند داشت و از سوي ديگر در واقع در صورت تعامل اوباما با آن ها چيزي براي از دست دادن ندارند.

به همين دليل برخي از استراتژيست ها لزوم تغيير اساسي در سياست آمريكا را ضروري مي دانند. خبرگزاري فارس در ادامه مي افزايد اين گزارش درحالي منتشر مي شود كه اوباما در گفت و گو با شبكه آمريكايي «اي بي سي» تصريح كرد كه از روز اول خدمتش در كاخ سفيد به مسائل خاورميانه خواهد پرداخت اما آن چه مسلم است اين است كه سران جديد كاخ سفيد نيز با رويكرد جانبدارانه و حمايت از رژيم صهيونيستي و با زيرپا گذاشتن حق مسلم مردم فلسطين، بهانه تراشي هاي بي اساس براي برنامه هسته اي صلح آميز ايران و ادامه اشغال عراق و افغانستان، خاورميانه را به يكي از مناطقي تبديل خواهند كرد كه مانند گذشته شكست سياست خارجي آن ها را نشان خواهد داد و سياه چاله اي واقعي براي چهل و چهارمين رئيس جمهوري آمريكا خواهد بود.
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن