تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820920443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهكارهاي رئيس جامعه‌المصطفي العالميه براي حمايت از ملت فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: راهكارهاي رئيس جامعه‌المصطفي العالميه براي حمايت از ملت فلسطين
گروه سياسي: رئيس جامعه‌المصطفي العالميه راهكارهايي از جمله قطع روابط با رژيم صهيونيستي، تشكيل صندوق حمايت از فلسطين و تلاش براي نابودي اسرائيل را براي كمك به ملت فلسطين پيشنهاد كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني جامعه‌المصطفي العالميه، حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي رئيس اين مركز در گردهماييِ حمايت از مظلومان فلسطين در مدرسه‌ عالي امام خميني(ره) به توصيف نقشه‌ استكبار جهاني براي نابودي جهان اسلام پرداخت.

وي با اشاره به برپايي اين گردهم‌آيي اظهار اميدواري كرد اين‌چنين جلسات و گردهمايي‌هاي اعتراض‌آميزي باعث نابودي اسرائيل شود.

اعرافي در مورد دلايل حضور آمريكا در خاورميانه ابراز كرد: آمريكا در سال‌هاي اخير و در ادامه‌ طرح بلندمدتي كه براي خاورميانه درنظر گرفته بود، قصد داشت خاورميانه‌اي امن براي منافع آمريكا طراحي كند و بدين ترتيب، ‌حضور فرهنگي و اعتقادي آنان و تمدن غرب تضمين شود.

رئيس جامعه‌المصطفي العالميه به برنامه‌هاي آمريكا براي حضور در خاورميانه و تسلط بر منابع امت اسلام اشاره كرد و افزود:‌ آمريكا در سال‌هاي اخير براي پياده‌كردن طرح امنيت دروغين خود، راه‌هاي گوناگوني را امتحان كرد كه از جمله‌ آنها مي‌توان به اين مواردي از جلمه اسلام‌زدايي و زدودن بخش‌هاي جهادي اسلام از فرهنگ مسلمانان با واردشدن در نظام آموزشي و فرهنگي آنها، هجوم و اشغال كشورهاي اسلامي به منظور سيطره بر منابع امت اسلامي و تقويت حضور خود، از بين‌بردن حماس و حزب‌الله با هدف نابودي نماد مقاومت اسلامي و مظهر ثبوت و مقابله با طرح‌هاي دشمن اشاره كرد.

وي طرح‌هاي ديگر استكبار جهاني را براي زدودن اسلام از عرصه‌ جهان يادآور شد و خاطرنشان كرد:‌ استكبار جهاني، كشورهاي اسلامي را تحت فشار قرار مي‌دهد تا روابط خود را با اسرائيل عادي كنند كه متأسفانه، گاهي نيز در اين زمينه موفق بوده‌اند؛ آنها با اختلاف‌انگيزي و تفرقه‌افكني ميان امت اسلام مي‌كوشند قدرت مقاومت را از امت اسلامي بگيرند، آنها را از مسائل اصلي خود غافل كنند و به مسائل جزئي بپردازند. اين نقشه‌ كامل و جامعي است كه برنامه‌ريزي و پيگيري مي‌شود تا حضور همه‌جانبه صهيونيست‌ها و آمريكا را در خاورميانه زمينه‌سازي كند.

حجت‌الاسلام اعرافي به ناكام‌ماندن برنامه‌هاي شوم استكبار جهاني اشاره و تصريح كرد:‌ به لطف خدا، با وجود همه‌ سرمايه‌گذاري‌ها و برنامه‌هاي آمريكا و صهيونيست‌ها، طرح تسلط آنها بر خاورميانه ناكام مانده و نقشه‌هاي آنها در عراق، افغانستان، لبنان و حتي فلسطين با شكست روبرو شده است.

وي ادامه داد: اكنون پس از شصت‌سال، مقاومت اسلامي با رويكرد اسلامي و ديني در حال رسيدن به اهداف متعالي است و اين نخستين‌بار است كه مردم فلسطين از انفعال بيرون آمده‌اند و با تكيه بر مباني دينيِ قويِ اسلامي، مقاومت مي‌كنند. اكنون، ملت فلسطين نه تنها در برابر اسرائيل تسليم نمي‌شوند بلكه بيدار و فعال در برابر اشغالگران ايستاده‌اند و حادثه‌ غزه را با مقاومت اسلامي به پيروزي بزرگي براي فلسطين و شكست براي اسرائيل تبديل خواهند كرد.

رئيس جامعه‌المصطفي در بخش ديگري از سخنان خود راهكارهايي را براي حمايت از فلسطين و نابودي اسرائيل مطرح كرد كه مهم‌ترين اين راهكارها به شرح ذيل است:

1. هدف همه‌ امت اسلامي بايد حول محور نابودي اسرائيل باشد. همه بايد روي اين مسئله‌ مهم متمركز شوند و بكوشند انتخابات آزاد در فلسطين اشغالي برگزار شود.

2. بايد بر مقاومت اسلامي با مباني ديني و اسلامي تأكيد كرد.

3. امت اسلامي بايد دولت‌هاي اسلامي را تحث فشار قرار دهند تا منشور واحدي طرح كنند و در برابر اين ظلم بزرگ به پا خيزند.

4. بايد همه‌ روابط با اسرائيل، در همه‌ زمينه‌ها قطع شود. همه‌ ملت‌ها بايد دولت‌ها را تحت فشار قرار دهند تا تمام روابط سياسي، اقتصادي و... با اسرائيل قطع كنند و از هر گونه مذاكره و سازش با اسراييل جلوگيري شود.

5. بايد صندوق حمايت از فلسطين تشكيل شود و همه دولت‌ها و امت اسلامي از طريق اين صندوق، براي حمايت از مقاومت اسلامي اقدام كنند.

6. بايد دانشگاه‌ها و مراكز فرهنگي طرح احياي فلسطين را در برنامه‌هاي خود بگنجانند.

بنابر اين گزارش حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي در ادامه بر محوريت مسئله‌ فلسطين در دنياي كنوني تأكيد كرد و افزود: حوزه‌ها و علماي حوزه، هيچ‌گاه مسئله‌ فلسطين را فراموش نكرده‌اند. امروز هم اين مسئله براي جامعه‌المصطفي مهم و محوري است و اين نهاد براي حمايت از مقاومت اسلامي فلسطين آماده است.

وي غزه را نمادي از مقاومت ديني اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: امروزه، غزه نماد مظلوميت و محروميت، نماد مقاومت اسلامي در جهان و نماد دروغ‌گويي مدعيان حقوق بشر در دنيا است. ما ظلم و ستمي را كه بر فلسطين مي‌رود، محكوم مي‌كنيم و امت اسلامي نيز بايد براي حمايت از فلسطين، يكپارچه، اقدام كنند، محاصره‌ غزه را بشكنند و به نداي مظلومان فلسطين پاسخ دهند.
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن