تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820949349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غزه در آتش و خون / نگاهي به مهمترين رويدادهاي غزه در ‪۲۴‬ساعت گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: غزه در آتش و خون / نگاهي به مهمترين رويدادهاي غزه در ‪۲۴‬ساعت گذشته
سياسي. غزه. خارجي
تهران - ادامه تظاهرات در كشورهاي اروپايي در اعتراض به نسل كشي اسراييلي ها در غزه و به زد وخورد كشيده شدن تظاهركنندگان با پليس در برخي كشورها از مهمترين اخبار غزه در حوزه اروپا و آمريكا است .

موج تظاهرات ضد اسراييلي در اعتراض به ادامه نسل كشي در غزه سراسر اروپا را فرا گزفته است .

در پاريس رزو شنبه تظاهرات بي‌سابقه‌اي با حضور يكصد هزار نفر در مخالفت با رژيم صهيونيستي و محكوميت كشتار مردم بي‌پناه غزه برگزار شد كه با درگيري پليس با مردم و دستگيري ‪ ۱۸۰‬نفر از تظاهركنندگان به پايان رسيد.

برخي شهرهاي آمريكا از جمله واشنگتن نيز صحنه تظاهرات عليه جنايات اسرائيل در غزه بود.

در يك اقدام كم سابقه چند هزار نفر از مردم و فعالان جامعه مدني آمريكا در يك گردهمايي اعتراض آميز در واشنگتن خشم خود را از عملكرد رژيم صهيونيستي در غزه و سياست يك طرفه حمايت دولت آمريكا از اين رژيم ابراز كردند.

در سوئد معترضان پرچمهاي اسراييل را به منظور نشان دادن خشم خود از حملات به آتش كشيده و به كنسولگري آمريكا در ادينبورگ و اسكاتلند كفش پرتاب كردند.

در لندن نيز دو مامور پليس به علت درگيري با تظاهركنندگان خشمگين كه قصد واژگون كردن حصارهاي سفارت اسراييل را داشتند، مجروح شدند.

هزاران نفر از مردم كانادا نيز روز شنبه در حمايت از مردم فلسطين در غزه به خيابان‌ها ريختند و خواستار پايان جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه شدند.

همچنين صدها نفر از مردم اوكراين روز شنبه با برپايي تظاهرات ضد صهيونيستي در شهر سيمفروپول شبه جزيره كريمه واقع در جنوب ا ين كشورجنايات صهيوينست‌ها در منطقه نوار غزه را بشدت محكوم كردند.

در يونان نيز تظاهركنندگان پرچم آمريكا و رژيم صهونيستي را به آتش كشيدند.

مسلمانان شهر اينزبروك در غرب اتريش نيز عصر شنبه با برگزاري راهپيمايي خشم و انزجار خود از حمله رژيم اشغالگر قدس به مردم بي‌دفاع غزه را اعلام كردند.

تظاهرات عليه حملات وجنايت‌هاي رژيم صهيونيستي درغزه از سوي مردم آلمان روزشنبه به اوج خود رسيد و دهها هزار نفر در دهها شهر اين كشور ضمن ابراز انزجار و نفرت خود ازاين جنايت ها، حمايت دولت آلمان را نيز از اين حملات محكوم كردند.

جمع زيادي از مردم اسپانيا به دعوت انجمن زنان سياه پوش با حضور مقابل سفارت رژيم اشغالگر قدس در مادريد عليه اين رژيم دست به تظاهرات زدند.

ازسوي ديگر واكنش‌ها و پشتيباني مقامات ، احزاب و گروه‌ها از مردم ستمديده غزه ادامه دارد .

به پيشنهاد و هماهنگي وزارت امورخارجه يونان، شماري از كودكاني كه بر اثر حملات ددمنشانه رژيم اشغالگر قدس به نوار غزه زخمي شده‌اند به بيمارستان‌هاي يونان منتقل مي‌شوند.

همچنين ديمتريوس موگني رئيس هيئت پزشكي اعزامي از يونان به باريكه غزه تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي از سلاح‌ها و بمب‌هاي غيرمجاز و ممنوعه ضد غيرنظاميان در غزه استفاده مي‌كند.

گروهي از يهوديان سرشناس انگليس روز شنبه از نخست وزير اين كشور خواستند سفير انگليس را از تل آويو فراخواند و از حمايت از رژيم اسراييل دست بردارد.

ويتوريو انيولتو نماينده ايتاليايي پارلمان اروپا نيز گفت: پيشنهاد قطع ارتباط بازرگاني كشورهاي عضو اتحاديه اروپا با اسراييل سه شنبه هفته جاري دركميسيون خارجي پارلمان اروپا ارايه و بررسي خواهد شد.

توبياس فبوگر عضو كميسيون سياست خارجي پارلمان نيز اروپا گفت: انگلا مركل صدراعظم آلمان از مناقشه غزه سوء استفاده مي‌كند.

همچنين در چارچوب تلاش‌هاي بين‌المللي براي پايان دادن به حملات رژيم صهيونيستي به غزه ميگل آنخل موراتينوس وزير خارجه اسپانيا در سفر دوره اي به خاو ميانه روز دوشنبه راهي مصر، سوريه ، سرزمين اشغالي و فلسطين مي شود.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن