تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820733385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آجرلو خبر داد نگراني از افت تحصيلي دانشجويان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آجرلو خبر داد نگراني از افت تحصيلي دانشجويان
جام جم آنلاين: عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با ابراز نگراني نسبت به افزايش افت تحصيلي در دانشگاهها از مذاكره با وزير علوم خبر داد و گفت: وزارت علوم امكاني فراهم كند تا افرادي كه علاقه اي به رشته تحصيلي شان ندارند تغيير رشته دهند.


فاطمه آجرلو در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: پژوهش براي راهكارهاي كاهش بي علاقگي دانشجويان نسبت به رشته تحصيلي و كاهش افت تحصيلي در ميان دانشجويان يكي از موضوعاتي است كه در راستاي صيانت از سرمايه گذاري در حوزه وزارت علوم، ارتقاي سطح انگيزش تحصيلي و روشن تر حركت كردن در راستاي تربيت نيروي انساني ماهر مورد نياز براي رفع نيازمنديهاي جامعه لازم بود.

وي اضافه كرد: پژوهشي كه بر اساس آن درصد دانشجوياني كه در رشته اي غير از رشته مورد علاقه شان تحصيل مي كنند، مشخص شده است در وزارت علوم با نظارت شخص وزير علوم انجام شده و جامعه آماري بسيار پراكنده و گسترده اي داشته و شايد يكي از بهترين پژوهشها و دستاوردهاي وزارت علوم بوده تا بتواند بحث هاي مرتبط با تربيت نيروي انساني را ساماندهي كند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ادامه داد: اين پژوهش كه در وزارت علوم انجام شده كمك مي كند تا وزارت علوم راهكارهايي را نيز تدبير كند تا دانشجوياني كه به رشته تحصيلي شان علاقمند نيستند امكان تغيير رشته پيدا كنند و در رشته مورد علاقه شان ادامه تحصيل دهند. اين امكان تغيير رشته مي تواند به ادامه تحصيل با انگيزه بالاتر كمك كند.

فاطمه آجرلو با بيان اينكه "برخي از دانشجويان به دليل برخورداري از معافيت تحصيلي حاضر به تحصيل در هر رشته اي مي شوند، خواه رشته مورد علاقه شان باشد يا نه!" به مهر گفت: البته اين دسته از افراد براي ايجاد تاخير در اعزام به خدمت سربازي دست به اينگونه انتخابها مي زنند اما برخي نيز به دليل اينكه فرصت چنداني براي مطالعه عميق جهت قبولي در رشته مورد علاقه شان ندارند چنين اقدامي مي كنند.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن