تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821106786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو فراكسيون زنان مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر دادتلاش‌ فراكسيون زنان مجلس براي فعال كردن شوراي فقهي زنان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو فراكسيون زنان مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر دادتلاش‌ فراكسيون زنان مجلس براي فعال كردن شوراي فقهي زنان
خبرگزاري فارس: عضو فراكسيون زنان مجلس با تاكيد بر اينكه مجلس در برابر زنان جامعه مسئول است، از تلاش‌ اين فراكسيون براي فعال كردن شوراي فقهي زنان خبر داد.


فاطمه آجرلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، اظهار داشت: اهتمام به رفع مشكلات جامعه زنان نبايد مختص به فراكسيون زنان باشد؛ بلكه بايد به عنوان يك موضوع جدي در دستور كار مجلس قرار گيرد.
وي افزود: نمايندگي در مجلس جنسيتي نيست و همه نمايندگان، اعم از مرد و زن، نماينده تمام اقشار جامعه هستند و بايد در جهت رفع مشكلات زنان در اين حوزه نيز وارد شوند.
آجرلو تصريح كرد: تامين سلامت جسماني و رواني زنان در نهايت سلامت و امنيت اخلاقي و رواني كل جامعه را به دنبال خواهد داشت.
وي در ادامه به تلاش‌هاي فراكسيون زنان مجلس براي فعال كردن شوراي فقهي زنان اشاره كرد و گفت: در دوره قبل در ديداري با مقام معظم رهبري، موضوع تشكيل شوراي فقهي زنان را مطرح كرديم؛ كه ايشان ضمن موافقت با اين موضوع، دستور تشكيل شوراي فقهي زنان را صادر كردند و ما هم اكنون در حال پيگيري اين كار هستيم.
عضو فراكسيون زنان مجلس درباره برنامه‌هاي آتي اين فراكسيون نيز گفت: مهمترين ‌مبحثي كه اكنون در حال پيگيري آن هستيم، مبحث قانون و لايحه حمايت از خانواده است؛ كه در دستور كار كميسيون قضايي مجلس قرار دارد و ما در اين زمينه با اين كميسيون همكاري مي‌كنيم.
وي درباره سير تصويب اساسنامه اين فراكسيون خاطرنشان كرد: هر چند تدوين اين اساسنامه به پايان رسيده، اما به دليل ورود برخي از بانوان در اين فراكسيون، منتظر اظهار و اعمال نظرهاي آنها درباره اساسنامه هستيم.
آجرلو با اشاره به اهداف تدوين اين اساسنامه تصريح كرد: بررسي مشكلات زنان، پيگيري لوايح مربوط به زنان، حضور زنان مجلس در مجامع بين المللي، نظارت بر حسن اجراي قوانين مرتبط با زنان و انعكاس نيازهاي زنان جامعه از اهداف تدوين و تصويب اين اساسنامه است.
وي همچنين تاكيد كرد: اهتمام به اجرايي شدن قوانين موجود در حوزه زنان از ديگر اهداف تدوين اين اساسنامه است؛ چرا كه در حوزه قانونگذاري كمبود نداريم؛ ولي در حوزه اجرايي گهگاه با مشكلاتي روبرو هستيم.
نماينده مردم كرج در مجلس در پايان بر لزوم توجه ويژه به منشور حقوق زنان عنوان و خاطرنشان كرد: اين منشور با در بر گرفتن تمام ابعاد نيازمندي‌هاي جامعه زنان، يك قانون رسمي و ابلاغ شده است و اگر هر سال براي آن برنامه‌ريزي و تعيين بودجه‌ شود، در مدتي كوتاه به يك جامعه سالم در تمام ابعاد آن دست مي‌يابيم.
انتهاي پيام/ر
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن