تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814691915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصرالله:مقاومت غزه مزدور كسي نيست/تلاش عربي براي تضعيف مقاومت تاسف بار است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نصرالله:مقاومت غزه مزدور كسي نيست/تلاش عربي براي تضعيف مقاومت تاسف بار است
دبيركل حزب الله لبنان با تاكيد بر اينكه مقاومت در لبنان و غزه مزدور و وابسته هيچ كس نيست، خاطر نشان كرد بايد مقاومت فلسطيني و رهبران آن را به حال خود گذاشت تا بتوانند بر اساس منافع ملت خود تصميم گيري كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شبكه تلويزيوني المنار لبنان،سيد حسن نصرالله شب گذشته در شامگاه عاشوراي حسيني در مجتمع سيدالشهداء در جنوب بيروت گفت : دولت آمريكا همچنان به پوشش تجاوزگري صهيونيستي به نوار غزه و اطمينان بخشي به اين رژيم براي امكان تحقق برخي اهداف علني و پنهاني ادامه مي دهد.

نصرالله تاكيد كرد : اسرائيل هرگز نمي تواند راه حلي را جز از طريق آمريكا بپذيرد، زيرا اسرائيل ابزار و آلت دست آمريكا و ژاندارم اين كشور در منطقه است.

وي خاطر نشان كرد : دولت آمريكا تنها طرفي است كه تجاوزگري اسرائيل را پوشش داده است و از وتو در شوراي امنيت براي جلوگيري از آتش بس استفاده كرده است.

دبيركل حزب الله گفت : تصميم گيري اكنون به بوش و دولت آمريكا مربوط است نه به اولمرت و ليوني

وي خاطر نشان كرد : رهبران مقاومت فلسطين تنها كساني هستند كه تصميم گيرنده و تنها طرفي هستند كه هر راه حلي را قبول يا رد مي كنند و تنها طرفي هستند كه شروط وضع مي كنند يا شروط را قبول يا رد مي كنند و هيچ چيزي نه از سوريه و نه ايران و نه هر طرف ديگر نمي تواند بر آنها تحميل شود، زيرا آنها خود داراي اراده هستند و اين مقاومت مبتني بر اراده مردمي است و هرگز شروط اسرائيلي را نمي تواند بپذيرد.

نصرالله گفت : گروههاي فلسطيني هنگامي كه تصميم گرفتند آتش بس را تمديد نكنند در برابر دو گزينه قرار داشتند : يا تمديد آتش بس با ادامه محاصره و مگر و رنج و يا پايان آتش بس براي فشار بر دشمن با هدف رسيدن به مرحله اي كه محاصره نوار غزه شكسته شود و آنها چاره ‌اي جز اين گزينه نداشتند،زيراجايگزين آن، باقي ماندن در محاصره‌ اي دشوار بود.

وي افزود : امروز برخي تلاش مي كنند كه به اين گزينه خدشه وارد كنند تا بگويند پايان آتش بس تصميمي سوري يا ايراني و تصميم ظالمانه اي بود و متاسفانه برخي حماس و مقاومت را مسئول جنگ معرفي مي كنند همانگونه كه برخي ما را مسئول جنگ 33 روزه جولاي 2006 معرفي كرده بودند و در تمام تاريخ پاسخ به عمليات اسارت با جنگ وحشيانه داده نشده است و امروز هم پاسخ به شليك موشكها با جنگ وحشيانه و بمباران و نابودي نوار غزه قابل توجيه نيست.

نصرالله به جنگ جولاي اشاره كرد و گفت : تاكيد مي كنم نه رهبران سوريه و نه رهبران ايران كه ما متهم هستيم در محورشان قرار داديم،در جريان اسارت اين نظاميان صهيونيست قرار نداشتند و ما عمليات اسارت نظاميان را انجام داديم و دشمن دست به جنگ وحشيانه زد كه از همان ابتدا براي آن برنامه ريزي كرده بود.

دبيركل حزب الله خاطر نشان كرد : برخي تلاش مي كنند مخالفت حماس و مقاومت فلسطين با شروط رژيم صهيونيستي را ناشي از منافع ايران و سوريه بدانند كه اين درست نيست، زيرا مقاومت غزه هرگز تسليم شروط اسرائيل نمي شود و اگر چنين تصميمي داشت با تمديد آتش بس و محاصره موافقت مي كرد و اين فاجعه اتفاق نمي افتاد.

نصرالله گفت : حتي زماني كه سعيد جليلي دبير شوراي امنيت ملي ايران به دمشق رفت و پس از ديدار با رهبران مقاومت فلسطين به لبنان آمد و با ما هم ديدار كرد،براي تصميم گيري و دستور به ما نيامد و به ما دستور بدهند. آنها با هدف گفتگو و بررسي چگونگي كمك با توجه توجه به توانمندي هاي خود مي آيند.

وي تاكيد كرد : مقاومت فلسطين و لبنان به هيچ كشوري در منطقه وابسته و مزدور هيچ كس نيست و تنها به وظيفه شرعي و ديني و اخلاقي خود عمل مي‌ كند،زيرا بهاي اين مقاومت را از خون فرزندان و عزيزان خود مي ‌پردازد و فشارها را تحمل مي كند و اين مسئله بايد براي همه روشن باشد.

دبيركل حزب الله اظهار داشت : من از مواضع اروپا و آمريكا و حمايت آنها از اسرائيل و منافع اين رژيم تعجب نمي كنم، اما تاسف بار از آن تلاش برخي كشورها و رهبران و نخبگان عربي براي تضعيف مقاومت و متهم كردن رهبران آن است.

نصرالله از جمله اهداف واقعي تجاوزات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را مخدوش كردن تصميم واقعي رهبران مقاومت فلسطين در تلاش براي نقض اراده و اين تصميم دانست.

وي گفت : اجازه دهيد رهبران فلسطيني هر تصميمي را كه براي منافع ملت فلسطين مناسب مي دانند، اتخاذ كنند.

دبيركل حزب الله افزود : روز گذشته مبارزان فلسطيني عملكرد جنگجويي بسيار خوبي ارائه كردند كه بيانگر اراده جهادي و شهادت طلبانه عالي و سطح بالايي از تاكتيك و هنر جنگي است و اسرائيلي ها حقايق صحنه را از افكارعمومي اسرائيل پنهان مي كنند.

نصرالله در ادامه به ناتواني كشورهاي اروپايي و عربي درباره غزه اشاره كرد و گفت : اروپا و طرح عربي خواستار برقراري آتش بس براي مدت 48 ساعت است و تلاش مي كند طرح سياسي ارائه كند كه هيچ گوش شنوايي وجود ندارد و هرگز نمي تواند كسي را حمايت كند،ترديد و وقت كشي و ضعف عربي براي همه روشن شده است؛ بله درخواستهايي براي برگزاري نشست سران عرب حتي با حضور هر تعداد مطرح شده است هر يك از سران عرب كه مي توانند دور هم جمع شوند و تصميم مناسبي بگيرند.

دبيركل حزب الله افزود: محوري كه درباره جنگ توافق كرد، محور احمقها است، زيرا جنگ اكنون نتايج معكوسي همانند جنگ لبنان داشته است.

سيد حسن نصرالله گفت : همه ما مي دانيم كه در سالها وماههاي گذشته، آمريكا و اسرائيل و برخي سران عرب تلاش مي كردند باور جهان اسلام را از بين ببرند و اين گونه القا كنند كه دشمن شما ايران است نه اسرائيل و آنها در اين مدت تلاش زيادي براي به راه انداختن جنگ طايفه اي و مذهبي كردند.

وي با اشاره به تلاشهاي فراوان برخي رژيمهاي عربي براي صلح با رژيم صهيونيستي كه به امضاي معاهدات سازش با اين رژيم منجر شد، گفت : برخي ديگر براي نزديك شدن به اسرائيل تلاش مي كنند در حالي كه بهبود روابطي كه اعراب به عنوان بهايي براي صلح با اسرائيل مي دهد، در نظر اين رژيم ارزشي ندارد.

نصرالله خاطر نشان كرد : جنگ عليه غزه بار ديگر به امت نشان داد كه دشمن ما، اسرائيل است كه زنان و كودكان را مي كشد و بيمارستانها و مدارس را ويران مي كند و به هيچ كس در جهان و حتي شوراي امنيت احترام نمي گذارد تا جايي كه اولمرت مي گويد شوراي امنيت اگر قطعنامه اي براي توقف جنگ صادر كند، به آن پايبند نخواهيم بود.

دبيركل حزب الله لبنان در پايان سخنان خود گفت : روز عاشورا، روز ياري و بيعت و تجدد موضع و وفاداري به مقاومت و تجديد دشمني با اسرائيل و شيطان بزرگي است كه به اسرائيل دستور مي دهد ملتهاي ما را بكشد و سرزمين ما را اشغال كند و سرزمين و اماكن مقدس ما را به اشغال خود درآورد.
 چهارشنبه 18 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن