تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821006368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعاليت‌هاي مدرسه علميه امام سجاد(ع) شيراز تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: فعاليت‌هاي مدرسه علميه امام سجاد(ع) شيراز تشريح شد
گروه خبرنگاران افتخاري / سيد جعفر فاطمي نوش آبادي: معاون آموزش مدرسه علميه امام سجاد(ع) شيراز فعاليت‌هاي علمي، آموزشي، پژوهشي و فرهنگي طلاب اين مدرسه را تشريح كرد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام «نوايي» معاون آموزش مدرسه علميه امام سجاد(ع) شيراز به قدمت مدرسه علميه امام سجاد(ع) اشاره كرد و گفت: اين مدرسه در سال 1331 تجديد بنا شد و به مدرسه «آقا‌قاسم» معروف بوده است كه از حدود 20 سال قبل، توليت اين مدرسه و حسينيه موقوفه آن به عهده آيت‌الله پاك‌دل است.

وي افزود: اين مدرسه از سال 1377 تحت پوشش مركز مديريت حوزه علميه قم قرار گرفت و امروز بسياري از طلاب فارغ‌التحصيل اين مدرسه در حال تبليغ، تدريس و تحقيق هستند و برخي از آنان از فضلاي حوزه محسوب مي‌شوند.

معاون آموزش مدرسه علميه امام سجاد شيرازگفت: 60 طلبه از پايه 1 تا 6 در اين مدرسه مشغول به تحصيل هستند. بسياري از طلاب بعد از گذراندن سطح يك به قم اعزام مي‌شوند تا از درياي علم مراجع عظام و اساتيد برجسته حوزه بهره‌مند شوند.

وي گفت: در تلاش هستيم امكانات آموزشي و رفاهي طلاب را توسعه دهيم تا روند ادامه تحصيل براي طلاب آسان‌تر شود.

حجت‌الاسلام نوايي به مدارس ديگري كه زير نظر اين مدرسه اداره مي‌شوند، اشاره كرد و گفت: مدارس علميه امام رضا(ع) مخصوص طلاب افغاني مقيم شيراز، صادقيه به عنوان محل اسكان مسكن طلاب معيل و قواميه به عنوان مركز فعاليت‌هاي تحقيقي ـ پژوهشي طلاب از مدارس تحت پوشش اين مدرسه هستند.

معاون آموزش مدرسه علميه امام سجاد(ع) افزود: طلاب اين مدرسه در مسابقات فرهنگي مانند مقاله‌‌نويسي، خوشنويسي، شعر و رشته‌هاي ديگر شركت مي‌كنند و امسال دو نفر از طلاب در مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا(س) مقام اول و دوم را به دست آوردند.

وي به فعاليت‌هاي ديگرفرهنگي اين مدرسه اشاره كرد و گفت: برگزاري اردوهاي تفريحي، زيارتي، سياحتي و علمي و فعاليت‌‌هاي ورزشي از برنامه‌‌هاي هر ساله اين مدرسه است.

حجت‌الاسلام «نوايي» به سطح علمي طلاب مدرسه امام سجاد اشاره و اظهاركرد: برخي طلاب اين مدرسه در استان حائز رتبه ممتاز شده‌‌اند كه در مجله ارمغان حوزه نام آن‌ها منتشر شده است و اين حوزه در بين مراكز آموزشي استان از موقعيت خوبي برخوردار است.

وي افزود: مباحثه، كلاس منبر و سخنراني و جلسه اخلاق و روضه‌خواني و مداحي ويژه طلاب در اين مدرسه برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام نوايي به فعاليت‌هاي پژوهشي اين مدرسه اشاره كرد و گفت: پژوهش در زمينه كتب شهيد مطهري، برگزاري كلاس‌هاي توجيهي در راستاي طرح مطالعاتي شهيد مطهري از برنامه‌هاي اين مدرسه است.

معاون آموزش مدرسه علميه امام سجاد(ع) تصريح كرد: تجهيز امكانات رفاهي و آموزشي طلاب، هزينه نيست، بلكه سرمايه‌گذاري است و مسئولان حوزه بايد نسبت به اين مسأله توجه بيشتري داشته باشند.
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 456]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن