تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820981499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نفت خبر داد: توقف عرضه بنزين 100 توماني از سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: معاون وزير نفت خبر داد: توقف عرضه بنزين 100 توماني از سال آينده
از سال آينده به تدريج قيمت بنزين به سمتي مي رود كه در پايان سه سال، اين فرآورده نفتي با قيمت 90 درصد فوب خليج فارس در داخل كشور به فروش برسد كه اين موضوع درقالب طرح تحول اقتصادي ديده شده است.
به گزارش ايسنا، اكبر تركان- معاون امر برنامه ريزي وزير نفت- با بيان اين مطلب اظهار كرد: به اين ترتيب در سال آينده قيمت هاي 400 تومان براي بنزين آزاد و 100 تومان براي قيمت بنزين سهميه اي وجود خارجي نخواهد داشت.
وي افزود: با اجراي اين طرح قيمت بنزين در ايران به تدريج و طي سه گام به قيمت 90 درصد فوب خليج فارس عرضه خواهد شد.
به گفته او پس از تصويب لايحه هدفمندكردن يارانه ها، طي سه گام اين قيمت اعمال مي شود; همچنين پيش بيني مي شود در سه سال آينده نفت از قيمت حدود 40 دلار افزايش پيداكرده و به بيش از 52 دلار در سال آينده برسد كه اين رقم به ترتيب در دو سال پس از آن به 60 و 75 دلار افزايش پيدا مي كند.
تركان با بيان اين كه اين مراحل با دقت سياست گذاري شده است، توضيح داد: در مرحله اول برنامه ريزي شده كه اين تغيير قيمت به صورت تدريجي انجام شود. سپس در مراحل بعدي پايه ريزي و عملياتي شدن قيمت واقعي بنزين (90 درصد فوب خليج فارس) محقق خواهد شد.
وي با تاكيد بر اين كه لازم است براي ساير فرآورده هاي نفتي نيز اين سياست گذاري ها انجام شود، خاطرنشان كرد: براي نمونه قيمت جهاني نفت گاز از بنزين گران تر است، ولي نفت گاز در اقتصاد ايران اثري متفاوت از شرايط جهاني دارد و در بخش هاي حمل و نقل و مصارف صنعتي به كار مي رود، بنابراين ملاحظاتي كه در مورد قيمت نفت گاز صورت مي گيرد در مقايسه با قيمت بنزين بيشتر خواهد بود; در اين خصوص سال آينده قيمت بنزين به فوب خليج فارس نمي رسد و اين رقم براي سه سال آينده برنامه ريزي شده است.
او با اشاره به مجموعه بودجه واردات بنزين و نفت گاز در سال 1387 كه 3/3 ميليارد دلار بوده است، گفت: اين در حاليست كه تا پايان سال هزينه مورد نياز حدود 7.5 ميليارد دلار خواهد بود كه از كسري 4/2 ميليارد دلاري حكايت مي كند. هم اكنون قيمت بنزين در هر تن 355 دلار، تحويل در خليج فارس است كه به ازاي هر ليتر حدود 330 تومان مي شود.
به گفته تركان اين درحالي است كه واردات بنزين در اوايل امسال حدود قيمت 1200 دلار در هر تن بوده ولي محاسبات مبني بر اين است كه متوسط قيمت وارداتي بنزين از ابتداي سال تاكنون 700 دلار بر تن بوده است. در اين راستا بنزيني كه با قيمت 1250 دلار در هر تن وارد شده در شرايط آزاد با قيمت 400 تومان به فروش رسيده و هم اكنون بنزيني كه به قيمت 350 دلار در تن وارد مي شود نيز با قيمت 400 تومان فروخته مي شود.
همچنين غلامحسين نوذري در نشست اتاق بازرگاني درباره قيمت نفت در بودجه سال آينده اظهار كرد: قيمت نفت براي سال آينده بين 35 تا 40 دلار پيش بيني شده كه تصور مي شود قيمت 37/5 دلاري در بودجه منظور شود.
به گفته او در حال حاضر برخي از كشورها با قيمت 35 تا 40 دلار از جرگه توليدكنندگان نفت خارج مي شوند و بعضي ديگر از كشورها توليد نفت شان حتي تا قيمت 60 دلار در هر بشكه متوقف خواهد شد.
نوذري با تاكيد بر اينكه به نظر مي رسد قيمت 80 دلار براي هر بشكه نفت توجيه سرمايه گذاري براي توليد نفت را به همراه خواهد آورد، خاطرنشان كرد: در غير اين صورت برنامه توليد آتي به تدريج از مسير توليد و توسعه خارج مي شود. براي اينكه در بلندمدت مصرف كنندگان ضرر نكنند و نفت كافي براي دوران پس از بحران جهاني وجود داشته باشد، بايد قيمت نفت هم اكنون به سطح منطقي برسد.
پيش از اين وزير امور اقتصادي و دارايي تاكيد كرده بود: قيمت نفت در بودجه سال آينده با احتياط لازم پيش بيني مي شود كه براي اين امر نيز جلساتي تشكيل شده تا عددي قابل اعتماد واتكا در نظر گرفته شود.
شمس الدين حسيني با اشاره به اينكه با وجود كاهش درآمدهاي نفتي مشكلي در سال آينده نخواهيم داشت عنوان كرده بود: قرار است قيمت نفت در بودجه سال آينده با احتياط لازم پيش بيني شود كه براي اين امر نيز جلساتي تشكيل شده تا عددي قابل اعتماد و اتكا در نظر گرفته شود.
به گفته وي با بكارگيري تجربه و توان مديريتي براي تعيين رقم مناسب نفت در بودجه با بهره گيري از مديريت مناسب مي توان قيمت نفت را تا 40 دلار در نظر گرفت.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن