تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805497851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايسنا از تجمع دانشجويان دختر مقابل سفارت‌خانه‌هاي ‌تركيه، آلمان، انگليس،‌ روسيه و فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارش ايسنا از تجمع دانشجويان دختر مقابل سفارت‌خانه‌هاي ‌تركيه، آلمان، انگليس،‌ روسيه و فرانسه
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دانشجويان دختر دانشگاه‌هاي الزهرا، شريعتي، دانشكده فني وليعصر و دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و برخي دانشگاه‌هاي ديگر عصر امروز(شنبه) در اعتراض به جنايات غزه مقابل سفارت‌خانه‌هاي تركيه، آلمان، انگليس،‌ روسيه و فرانسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانشجويان كه ابتدا تجمع خود را از مقابل سفارت تركيه آغاز كردند هدف از تجمع مقابل سفارت تركيه را به اين دليل دانستند كه تركيه تنها كشور اسلامي است كه سفارت اسرائيل در آن وجود دارد.

دانشجويان در مقابل سفارت تركيه شعارهايي چون "مرگ بر اسرائيل"، "مرگ بر آمريكا، "مرگ بر سازشكار، "درود بر فلسطين"، "يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا"، "الله اكبر"، "برادر مسلمان شهادتت مبارك"، "حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست"، "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست"، "خون حسين مي‌جوشد مسلمان مي‌خروشد"، "مرگ بر شيوخ آمريكايي"، "مرگ بر حسني نامبارك"، "اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده"، "خون حسين مي‌جوشد بسيجي مي‌خروشد"، "اردوغان اردوغان خجالت خجالت"، "سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن" را سر دادند.

در ادامه اين دانشجويان همراه با سر دادن شعارهايي چون "هيهات من‌ الذله"، "لبيك يا خامنه‌اي" مقابل سفارت آلمان تجمع كردند.

در اين تجمع، احمدي مسوول روابط عمومي بسيج درباره هدف از تجمع مقابل سفارت آلمان گفت: كشورهاي عضو شوراي امنيت موظفند كه مقابل هجمه‌هاي آمريكاي جنايتكار بايستند و اسرائيل را در شوراي امنيت محكوم كنند.

دانشجويان مقابل سفارت آلمان شعارهايي همچون "مسلمان به پا خيز خواهر تو كشته شد"، "آمريكا اسرائيل مرگ به نيرنگ تو".

دانشجويان همچنين در اعتراض به روزنامه‌هايي كه به گفته احمدي مسوول روابط عمومي بسيج به جاي منعكس كردن اخبار غزه، اخبار انتخابات رياست جمهوري را تيتر خود مي‌كنند شعار دادند "مرگ بر منافق".

اين دانشجويان كه به سمت سفارت انگليس در حركت بودند با توقف مقابل اين سفارت شعار دادند "دانشجو بيدار است از آمريكا بيزار است"،‌ "دانشجو بيدار است از انگليس بيزار است"، "اي رهبر آزاده از تو به يك اشاره از ما به سر دويدن"، "اي رهبر آزاده اطاعت اطاعت"، "سفارت انگليس تعطيل بايد گردد"، "سفير انگليسي اخراج بايد گردد"، "سفير صهيونيستي اخراج بايد گردد"، "اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد"، "حسني نامبارك اعدام بايد گردد".

اين دانشجويان در هنگامي كه پرچم اسرائيل را مقابل سفارت انگليس آتش مي‌زدند شعار دادند ‌"مرگ بر انگليس"، "مرگ بر اسرائيل"، "به روح به دم لبيك يا حسين"،‌ "انگليس بايد بدونه بسيج خسته نمي‌شه"، "مسلمان به پا خيز برادرت كشته شد".

دانشجويان در حالي كه به سمت سفارت روسيه در حركت بودند شعار مي‌دادند "اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده"، "نه سازش نه تسليم نبرد با اسرائيل"، "ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند"، "آمريكا در چه فكريه ايران پر از بسيجيه"، "آمريكا در چه فكريه خامنه‌اي خمينه".

دانشجويان دختر دانشگاه تهران كه در مقابل سفارت روسيه توقف نمودند هدف از تجمع خود مقابل سفارت روسيه را اينگونه مطرح كردند كه روسيه بايد از حق راي خود براي محكوميت اسرائيل در شوراي امنيت استفاده كند و به اين وسيله از مردم غزه حمايت كند تا نام روسيه در تاريخ به عنوان يك جوانمرد باقي بماند.

دانشجويان در پايان تجمع خود مقابل سفارت فرانسه تجمع كردند و شعار سر دادند "مرگ بر سازشكار"، "مرگ بر اسلام آمريكايي"، "مرگ بر ساركوزي صهيونيزم".

اين دانشجويان كه پرچم آمريكا و انگليس را مقابل سفارت فرانسه آتش زدند شعار مي‌دادند "سفارت فرانسه تعطيل بايد گردد"، "فلسطين پيروز است اسرائيل نابود است"، "دولتمردان عرب خجالت خجالت"، "هيهات من الذله".

اين تجمع كه كاراته‌كار دختر ايراني كه در مسابقات به دليل حفظ حجاب خود شركت نكرد حضور داشت با قرائت بيانيه‌ي بسيج دانشجويي دانشكده شريعتي، بسيج دانشجويي دانشگاه الزهراء، بسيج دانشجويي دانشكده فني وليعصر، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهراء و دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب به پايان رسيد.

در بيانيه بسيج دانشجويي دانشكده شريعتي آمده است:

چشم‌هاي منتظر كودكان صبح چهار ستون تن اين حرمله‌ها را آنچنان مي‌لرزاند كه همگي دست بر تيرهاي سه شعبه‌ي خصم و خشم و جهل محكم كرده‌اند.

ديدگانت را خوب بگشا. سنگ در برابر تير! و نگاه نازك كودكان مقابل بي‌حيايي اين دژخيمان! چه ميدان آشوبي و چه جنگ نابرابري؛ يادم مي‌افتد امام عشق را كه قرباني حج نيمه‌تمامش را 72 پاره به خداوند تقديم كرد، اما كي پاره‌هاي تن اين قربانيان چند دهه به 72 خواهد رسيد؟!

مرا شناختي؟ آري اينجا فلسطين است؛ تكيه‌اي از خاك اسلام است كه هر روز دستان تا آسمان قد كشيده، مردان و زنانش چون مناسك حج به رمي جمرات مشغولند.

تو اي مسلمان آيا نداي پيامبر را شنيدي كه فرمود: "هر كس صداي مظلومي را بشنود و او را ياري نكند، مسلمان نخواهد بود"؟ امروز غزه با نداي "هل من ناصر ينصرني" خود را از رگ‌هاي فرزندانش فرياد مي‌زند و تو چه نشستي آرام و خاموش، دست بلند كن به آسمان و براي آزادي خاك آزادگان "امن يجيب" بخوان تا اين غاصبان مستكبر بدانند كه "يدالله فوق ايديهم". و بي‌شك دستان دعاگوي شما و مشت‌هاي گره شده مردم مظلوم غزه به زودي ترجمان اين آيه خواهد شد پس به پا خيزيد تا همگان فرياد "هيهات من الذله" ما را بشنوند و بدانند كه امروز غزه تنها نيست.

متن بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه الزهرا بدين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

"اذن للذين يقاتلون بانهم ظلموا و ان الله علي نصرهم لقدير"

نزديك است كه آسمان از داغ فجايع غزه بر زمين و اهل آن فرو افتد و اگر نبود سرآمد معين و قضاي حتمي خداوند، بيم آن مي‌رفت كه هر آينه وارثان حكومت ننگين اسرائيلي و فرزندان آنان كه پيامبران خدا را آزرده و به قتل رساندند، همچون پدرانشان به هيات بوزينگاني مطرود مسخ شوند يا عذابي از آن ذلت‌آورتر و خفت‌بارتر بر سرشان نازل آيد. اين خونخواران صهيونيست به كدامين سرزمين مستقل اميدوارند؟ مگر نه اين است كه به وسيله‌ي پيامبرشان به آوارگي لعنت شده‌اند و به عقوبت آن كه دو بار در زمين سر به فساد برمي‌دارند به اذن خدا و به دست مومنان به خاك مذلت مي‌نشينند و براي خواريشان همين بس كه از زنان و كودكان در گهواره نيز مي‌ترسند و چرا نترسند كه كودك فلسطيني اگر در گهواره باشد همچون علي‌اصغر و اگر بزرگ شود همچون حسين (ع) حماسه مي‌سازد.

اينان كه بي‌شرمانه به در خون غلتاندن كودكان، زنان و مردان غزه افتخار مي‌كنند و منازعه‌ي عقايد و مكاتب را پيش مي‌كشند به زودي خواهند دانست كه غرقابي كه از خون فلسطينيان ساخته‌اند باتلاقي است كه نخست مكتب ملحدانه‌شان و بعد پيروان ذليل آن را در خود فرو خواهد كشيد.

امروز غزه فرقان است تا خدا پاك را از ناپاك و خالص را از منافق جدا سازد؛ آنان كه خون نوزادان و كودكان غزه را با جام شراب سر مي‌كشند و مستانه بر اجسادشان پاي‌كوبي مي‌كنند، بدانند كه بر خدا و مومنان آن چه كه از غيرت و حميت مرد عرب به دروغ مي‌بافتند، پوشيده نيست چرا كه هر چه آنان از بزدلي كم مي‌گذارند، زنان فلسطيني جبران مي‌كنند و آنانند كه شجاع زاده مي‌شوند، مقاوم، بالغ مي‌گردند، دلاور، به دنيا مي‌آورند و سرافراز به شهادت مي‌رسند!‌ آيا نداي قرآن پس از 1400 سال، هنوز در گوش اين دو رنگان از خدا بي‌خبر طنين نيفكنده كه آن هنگام كه هراسان از قبرها بيرون آيند و تنها، در برابر خدا حاضر گردند، چه پاسخ مي‌د‌هند وقتي كه پرسيده مي‌شود "باي ذنب قتلت" آيا وقت آن نيست كه از تكرار وقاحتشان بپرهيزند و از جهالت تاريخيشان بيرون آيند؟

امروز ما خواهران دانشجو به حضرت فاطمه (س) و حضرت زينب (س) اقتدا كرده و به نشانه‌ي همدردي و حمايت از زنان مظلوم و مادران داغدار غزه در برابر سفارت تركيه و آلمان گرد آمده‌ايم تا اگر هنوز مردانگي پابر جاست و مردي باقي؛ فرياد "هل من ناصر ينصرني" برآوريم و اكنون:

1- ما از دانشجويان آگاه و آزاده‌ي تركيه مي‌خواهيم كه به حكم انسانيت، از هر كيشي كه هستند به پا خاسته و ذلت سكوت در برابر وحشي‌گري‌هاي اسرائيل را نپذيرند و با تجمع و تحصن در مقابل سفارت اسرائيل، خواستار تعطيلي سفارت و پايان محاصره‌ي غزه شده و دامان خود و مردمشان را از آلايش به دستان خون‌آلود تروريست‌ها محفوظ دارند.

2- زمان آن رسيده كه مدعيان هميشه در فرياد حقوق بشر و برندگان صوري جايزه‌ي صلح نوبل و آناني كه شعار آزادي و اصلاحات سر مي‌دادند، حقانيت ادعايشان را به اثبات برسانند و دست از سكوت معنادارشان بردارند و بدانند كه پيوستن به جبهه‌ي حق به سود خودشان است و اگر امتناع كنند و غرور ورزند، خداوند از نصرت آنان بي‌نياز و خود ياري دهنده و كفايت كننده‌ي امور تمامي مظلومان جهان است.

بيانيه بسيج دانشجويي دانشكده فني وليعصر(عج) نيز بدين شرح است:

بسم الله‌القاصم‌الجبارين

من اصبح ولم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم

اينكه كه جنايات رژيم نامشروع صهيونيستي در كشتار وحشيانه مردم مظلوم و بي‌پناه غزه، در ميان سكوت بي‌شرمانه مجامع بين‌المللي و ديگر كشورها به ويژه كشورهاي اسلامي، اين مدعيان دروغين مسلماني، هر روز عمق و ابعاد تازه‌اي مي‌يابد، اين سوال‌ به ذهن هر انسان آزاده متبادر مي‌شود كه اگر دولت‌ها بدليل ضعف و زبوني خود كه ريشه در بي‌ديني آن‌ها دارد، با سكوت و يا همدستي بر فجايع صهيونيست‌هاي غاصب صحه مي‌گذارند، كجايند جوامع دانشگاهي و جوانان آزاد انديش، با وجدان و با شرف كشورهاي اسلامي؟ مگر نه اينكه ظلم‌ستيزي، عدالت‌خواهي و آرمان‌طلبي جزء تفكيك ناپذير هويت دانشجويي است؟

آيا هنگام آن نرسيده است كه با اعلام حضور، بيداري و تعهد اسلامي خود به دولت‌هاي بي‌كفايت هشدار و آن‌ها را از خواب غفلت بيدار كنند؟ و " به آنان خطر حضور اين كافر حربي در قلب سرزمين‌هاي امت اسلام را گوشزد نمايند؟"

به راستي بنا به فرمان ولي امر مسلمانان جهان، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي "دامت بركاته"، سران اين كشورها چه جوابي در برابر رسول الله (صلي‌الله عليه وآله وسلم) خواهند داشت؟ چه جوابي به ملت‌هاي خود كه يقينا عزادار اين فاجعه‌اند خواهند داد؛ به يقين امروز دل مردم مصر و اردن و ساير كشورهاي اسلامي پس از آن محاصره طولاني غذايي و دارويي لبالب از خون است.

ما دانشجويان بسيج دانشجويي ضمن اعلام آمادگي در راستاي عمل به فرمان مقام معظم رهبري خطاب به كليه مجاهدان فلسطين به همه مومنان دنياي اسلام، (كه فرمودند: به هر نحو ممكن موظف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بي‌دفاع غزه‌اند و هر كس در اين دفاع مشروع و مقدس كشته شود شهيد است و اميد آن خواهد داشت كه در صف شهداي بدر و احد در محضر رسول الله (صل الله عليه و آله) محشور شود) از مسئولين نظام جمهوري اسلامي درخواست مي‌كنيم ضمن به كارگيري تمام ظرفيت موجود در دولت در تحقق فرمان رهبر فرزانه و بيدار انقلاب اسلامي، نسبت به تعطيلي دفتر حافظ منافع مصر و سفارت كشورهاي اردن و انگليس در ايران اقدام جدي نمايند.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته

انتهاي پيام
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن