تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820995764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانك ملي، اتهامات دادستان ناحيه جنوبي نيويورك را سياسي خواند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: بانك ملي، اتهامات دادستان ناحيه جنوبي نيويورك را سياسي خواند
بانك ملي ايران بيانيه اخير مقام هاي قضايي امريكا مبني بر تحريم شركت هاي "آسا" و " آساكورپ " را به لحاظ همكاري با بانك ملي ايران ، سياسي خواند.


به گزارش روابط عمومي بانك ملي ايران،‌ براساس بيانيه اخير مقام هاي قضائي امريكا، كفيل دادستان ناحيه جنوبي نيويورك و (اف.بي.آي) طي دادخواست مدني از دادگاه تقاضا كرده اند كه شركت هاي " آسا " (Assa ) و " آساكورپ " به لحاظ همكاري با بانك ملي ايران ، تحريم شوند.
اين گزارش حاكيست: دادستان ناحيه جنوبي نيويورك با طرح شكوائيه اي، در صدد توقيف و ضبط اموال آنها بويژه سهام مالكانه شركت هاي مذكور در ساختمان 650 خيابان پنجم منهتن نيويورك بر آمده و در توجيه اقدام هاي خود مدعي شده اند كه اگرچه شركت "آسا "در كشور انگلستان به ثبت رسيده و داراي تابعيت انگليسي است ،ولي چون سهامداران آن شهروندان ايراني هستند و ايرانيان مذكور از طرف بانك ملي فعاليت مي كنند، بنابراين غيرمستقيم متعلق به بانك ملي ايران مي باشند.
در بيانيه يادشده، دليل اتخاذ اين تصميم به روشني اعلام نشده و تنها مستند قانوني ذكر شده، بند " يك " قانون فدرال امريكا در مورد مقررات مربوط به معاملات ايران (مصوب 1995)‌ است كه خزانه داري امريكا به موجب آن "‌صادرات هرگونه كالا،‌خدمات يا فناوري به ايران،‌ ممنوع اعلام شده" و ادعا شده در شركت مذكور از مفاد اين قانون تخطي شده است .
با وجود آنكه اين اقدام دادستان نيويورك و اعلام مقام هاي قضائي آمريكا، ظاهراً‌ يك امر حقوقي است ، ولي واضح است كه اساساً‌ يك اقدام سياسي بوده و هدف آن تحت الشعاع قرار دادن پرونده شكايت بانك ملي ايران از تصميم 23 ژوئن 2008 اتحاديه اروپا است و با توجه به نزديك شدن موعد دادرسي، اعلاميه مذكور با هدف تحت الشعاع قرار دادن افكار عمومي و مراجع اروپايي، انتشار يافته است.
بانك ملي ايران تمام اتهام ها و ادعاهاي مطروحه از جانب دادستان ناحيه جنوبي نيويورك را تكذيب و به صراحت اعلام مي كند كه به عنوان مهمترين بانك ايراني، همواره از نظر حقوقي و عملياتي از دولت مستقل بوده و دولت هيچگونه مداخله يا نفوذي در عمليات بانك يا امور روزانه آن و حتي امور اداري آن نداشته و ندارد . همچنين شخصيت حقوقي بانك ملي از دولت كاملاً‌ منفك و مستقل است.
بانك ملي هيچگاه درگير معاملات غيرقانوني يا پولشويي نبوده و تنها به ارائه خدمات بانكي در چارچوب مقررات و رويه هاي بانكي بين المللي پرداخته و هيچگونه حمايت مالي يا روابط بانكي نسبت به امور مرتبط سازمان ملل و اتحاديه اروپا نداشته است و با اين وصف مبادرت به چنين اقدام هايي آنهم نسبت به شركت هايي با تابعيت غير ايراني و اعمال فشار به بانك ملي ايران، از سوي مقام هاي قضايي كشوري كه مي كوشند آنرا مهد دموكراسي و آزادي معرفي كنند، در هزاره سوم تمدن بشري، امري است كه بسيار جاي تأمل دارد.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن