تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804602139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علامه فضل‌الله: صبر و مقاومت، پيروزي را براي غزه و شكست را براي دشمن رقم مي‌زند اعراب و مسلمانان بايد همچنان با موجوديت اسراييل در منطقه مخالفت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: علامه فضل‌الله: صبر و مقاومت، پيروزي را براي غزه و شكست را براي دشمن رقم مي‌زند اعراب و مسلمانان بايد همچنان با موجوديت اسراييل در منطقه مخالفت كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

علامه فضل‌الله تاكيد كرد كه جنگ رژيم صهيونيستي به غزه موجب شد جنبش حماس جايگاه بالاتري نزد ملت‌هاي عرب و مسلمانان پيدا كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علامه محمد حسين فضل‌الله، مرجع شيعه لبنان در خطبه‌هاي نماز جمعه بيروت با اشاره به تداوم حملات رژيم صهيونيستي به نوارغزه گفت: كشتار جمعي ملت فلسطين به روش كينه توزانه‌ي نازي‌ها هم چنان ادامه دارد و با توجه به بالا رفتن آمار شهدا و زخمي‌هاي اين حملات و شهادت دهها كودك فلسطيني اين آمار و ارقام در گفت‌وگو‌هاي بين‌المللي و عربي به عنوان يك زنگ خطر و فاجعه انساني در نظر گرفته نمي‌شود بلكه در اين مذاكرات تنها به دعوت جهت توقف خشونت‌ها اكتفا مي‌شود.

علامه فضل‌الله گفت: آمريكا از طريق مسوولان كاخ سفيد سعي دارد، جنبش حماس را مسوول اوضاع غزه بداند همانطور كه صدراعظم آلمان نيز چنين اظهارات مشابهي را بيان مي‌كند به طوري كه گويا روش نازي‌ها را اين بار در سوزاندن فلسطينيان در كوره‌هاي آدم سوزي تكرار مي‌كند.

وي افزود: در شرايطي كه آمريكا بر ضرورت عدم كشته شدن غير نظاميان در حملات اسراييل تاكيد مي‌كند، اين حملات هوايي با استفاده از هواپيماهاي آمريكايي انجام مي‌شود كه جزدر جنگ‌هاي بزرگ از آن‌ها استفاده نمي‌شود.

مرجع شيعه لبنان تاكيد كرد: تمام كساني كه تنها توقف خشونت را خواستار شده و جلاد و قرباني را با يكديگر برابر دانسته‌اند، مي‌دانند آنچه كه گروه‌هاي مبارز مقاومت انجام مي‌دهند واكنش به حملات اسراييل به غزه، محاصره‌ي اين منطقه، ويراني منازل فلسطينيان بر سر صاحبانشان و ويراني مساجد بر سر نمازگزاران است اما دولت آمريكا بار ديگر هم پيمان يهودي‌اش را در جنايات و سياست‌هاي توسعه طلبانه‌اش ياري مي‌دهد.

وي ادامه داد: تكرار اظهارات مبني بر اين كه هدف از اين حملات تغيير حقايق سياسي و پايان دادن به قدرت حماس است، بر اين امر دلالت دارد كه اين حمله بخشي از تلاش كشورهاي عربي و بين‌المللي عليه اين جنبش مجاهد و مبارز است و سعي دارند مردم فلسطين را عليه حماس تحريك كرده و اين جنبش را در تحريم و حملات وحشيانه و جنون آميز اشغالگران عليه مردم فلسطين سهيم بدانند.

علامه فضل‌الله تاكيد كرد: اما به نظر من اين جنگ موجب شده كه حماس از جايگاه والاتري نزد ملت‌هاي عرب و مسلمان برخوردار شود و اين امر از طريق تظاهرات‌هاي گسترده‌ي مسلمانان و اعراب در اعتراض به حملات اسراييل كه كشورهاي عربي را مسوول اين حملات مي‌دانند، به اثبات رسيده است.

به گزارش دفتر اطلاع‌رساني علامه فضل‌الله، اين مرجع شيعه هم چنين عنوان داشت: اظهارات مسوولان اسراييلي مبني بر اين‌كه حمله اسراييل با هماهنگي برخي از كشورهاي عربي و يا موافقت آنها انجام شده نيز اين مساله را تاييد مي‌كند و حتي در اظهارات برخي مسوولان عرب نيز شاهد هستيم كه آنها حماس را مسوول نتايج حملات وحشيانه‌ي دشمن به غزه دانسته‌اند و به روش آمريكا از دشمن مبني بر بهانه دفاع از خويش سلب مسووليت كرده‌اند و علاوه بر آن تصميم‌گيري همراه با تاخير آنها در برگزاري نشست بررسي اوضاع غزه موجب شد كه اسراييل از اين فرصت براي تحقق اهدافش در حمله به غزه استفاده كند.

مرجع شيعه لبنان با اشاره به طرح صلح كشورهاي عربي و اسراييل كه دشمن آن را بر اساس قاعده‌ي چشم پوشي كشورهاي عربي از حقوقشان دنبال مي‌كند، عنوان داشت: حتي هدف از سخن گفتن از مصالحه‌ي ملي فلسطين نيز وادار نمودن حماس به پذيرش چشم پوشي‌هايي است كه تشكيلات خودگردان فلسطين در برابر اسراييل نموده است بدون آنكه اين چشم پوشي‌ها با هر گونه چشم پوشي متقابل اسراييل در مسايل مختلف اعم از حق بازگشت آوارگان فلسطيني،‌ يهودي سازي بيت‌المقدس، ساخت شهرك‌هاي يهودي نشين، ساخت ديوار حايل و سيطره بر منابع آبي كرانه باختري همراه باشد.

علامه فضل‌الله گفت: ملت‌هاي عرب و مسلمان از مصر و اردن انتظار دارند كه تنها به محكوم كردن اقدامات اسراييل و برگزاري كنفرانس‌هايي كه هيچ گونه نتيجه‌اي را براي حل و فصل حملات و محاصره‌ي اسراييل بر نوار غزه به همراه ندارد، اكتفا نكنند بلكه موضعي قدرتمند در برابر اسراييل اتخاذ كنند كه دست كم شامل فرا خواندن سفيرانشان از رژيم صهيونيستي باشد اما متاسفانه تاكنون چنين اقدامي كه دال بر موضع قدرتمند اردن و مصر باشد اتخاذ نشده است.

علامه فضل‌الله هم چنين اظهار داشت: اتحاديه اروپا كه به ملت‌هايش و مسايل حياتي و موضع‌گيري‌هاي سياسي آنها احترام مي‌گذارد با برگزاري نشستي در سطح وزيران امور خارجه براي بررسي اوضاع غزه توقف حملات را خواستار شد در حالي كه رهبران عرب در اين جنگ مصيبت بار و فاجعه آميز كه ريشه در فرهنگ كينه توزي و نژادپرستي يهوديان عليه اعراب و مسلمانان دارد چنين موضعي اتخاذ نكردند و علاوه بر آن در بيانيه‌ي پاياني نشستشان پيامي غير مستقيم را به اسراييل براي توقف حمله به غزه ارسال كردند تا به آمريكا بگويند كه اعراب به جاي گوش دادن به خواسته‌هاي ملت‌هايشان گوش به فرمان اين كشور هستند.

مرجع شيعه لبنان خاطر نشان كرد: اين جنگ، جنگ عليه حماس نيست بلكه جنگ عليه هرگونه پافشاري بر اصول ملي فلسطين در مقوله‌ي آزاد سازي است كه دولت يهودي طي 60 سال گذشته نتوانسته است ملت فلسطين را از پافشاري بر اين اصول باز دارد و به همين دليل طرح محاكمه‌ي گروهي عليه آنان را با محاصره، حمله، بستن گذرگاه‌ها و مصادره‌ي اراضي فلسطين به شكل تدريجي اعمال مي‌كند.

مرجع شيعه لبنان تاكيد كرد: ما در مواضع غربي و برخي كشورهاي عربي شاهد نوعي همدستي و تباني‌هاي منفي هستيم كه با اصول و ارزش‌هاي حقوق بشر منافات دارد زيرا آنها كه به حقوق مردم يهودي احترام مي‌گذارند هيچ گونه حقي براي مردم فلسطين قايل نيستند و به همين دليل اشغالگران اسراييلي نيز هيچ احترامي براي مردم فلسطين قايل نمي‌شوند.

علامه فضل‌الله تاكيد كرد: از نظر ما اين مقاومت و پايداري ساكنان غزه و مقاومت قدرتمند جنبش‌هاي مبارز فلسطين از طريق موشك‌هايشان موجب شكست همه جانبه‌ي اين جنگ خواهد شد و پيروزي را براي مردم صبور غزه به رغم قربانياني كه در اين راه داده‌اند، رقم خواهد زد همانند همان پيروزي كه مقاومت لبنان براي اين كشور رقم زد.

وي ادامه داد: ما از ارسال كمك‌هاي پزشكي و غذايي كشورها به غزه استقبال مي‌كنيم اما سوالمان اين است كه چرا اين كمك‌ها قبل از جنگ به ويژه از سوي كشورهاي عربي براي لغو محاصره‌ و يا كاهش آن انجام نشد.

وي هم چنين عنوان داشت: قوانين بين‌المللي و توافقنامه‌ي اسراييل و مصر هرگز مانع از بازگشايي گذرگاه‌ رفح نمي‌شود لذا چرا برخي از مسوولان مصري مانع از اين امر مي‌شود.

علامه فضل‌الله تاكيد كرد: ما به جهان عرب و اسلام هشدار مي‌دهيم كه غرب، اسراييل را در مركز منطقه قرار داد تا بين كشورهاي منطقه جدايي افكند و با سيطره بر جهان عرب آنها را وادار به تسليم پذيري در قبال سياست‌هاي غرب كند به ويژه آنكه با دادن سلاح‌هاي پيشرفته هم چون سلاح هسته‌يي به اسراييل خواست تا آن را به يك قدرت منطقه‌اي تبديل كند تا بتواند بدون واكنش جهان اقدام به كشتار گروهي ملت‌ ما كند.

علامه فضل‌الله تاكيد كرد: اين وضعيتي است كه جهان عرب طي 60 سال گذشته در جنگ صهيونيست‌ها تحت حمايت آمريكا و بيشتر كشورهاي غربي با آن رو به رو بوده است لذا تا زماني كه اين رژيم براي تحقق اهداف آمريكا و غرب در ايجاد تنش و بحران در منطقه وجود داشته باشند صلح عادلانه‌اي كه تضمين كننده‌ي حقوق آزادي غرب و كرامت ملت‌هاي منطقه باشد برقرار نخواهد شد و به همين دليل ملت‌هاي عرب و مسلمان بايد بر موضع مخالف با موجوديت اسراييل در منطقه باقي بمانند.

وي ادامه داد: چنانچه برخي كشورهاي عربي هم چون مصر اينچنين مي‌پندارد كه صلحش با اين دولت يهودي فرصت تحقق ثبات و امنيت را فراهم كرده است بايد اعتراف كند كه اهداف اين دولت در سيطره بر منطقه موجب تضعيف قدرت مصر خواهد شد و اسراييل را به عنوان بزرگترين قدرت در منطقه باقي خواهد گذاشت.

مرجع شيعه لبنان خاطر نشان كرد: اما موضع‌گيري مردمي در لبنان موضعي برجسته بود كه حاكي از سياست مشترك در رويارويي با دولت يهودي و ضرورت از بين بردن اشغالگري است.

انتهاي پيام
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن