تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815406397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فاز اول پايلوت يائسگي در مراكز بهداشتي درماني دامغان اجرا شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فاز اول پايلوت يائسگي در مراكز بهداشتي درماني دامغان اجرا شد
سمنان- خبرگزاري مهر: سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان دامغان گفت: همزمان با 5 شهر كشور فاز اول پايلوت يائسگي در مراكز بهداشتي درماني دامغان اجرا شد.

محمد كاظم زينعلي در گفتگو با خبرنگار مهر در دامغان گفت: زنان در همه گروههاي سني جمعيت بيشتري را به خود اختصاص مي دهند و عمر متوسط و اميد به زندگي آنان بيشتر از مردان است.

وي افزود: زنان نسبت به مردان از معلوليت و ناتواني هاي بالاتري برخوردارند و كيفيت زندگي پايين تري دارند.

زينعلي گفت: اداره سلامت ميانسالي وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي برنامه پايلوت يائسگي را تدوين و در پنج شهر كشور از جمله دامغان بصورت فاز اول به اجرا گذاشته شده است.

وي تصريح كرد: در صورت موفقيت، اين برنامه را در سراسر كشور نيز اجرا خواهيم كرد.

عضو كميته اجرايي كشوري برنامه يائسگي به خدمات ارائه شده در اين طرح اشاره كرد و گفت: غربالگري در خصوص بيماريهاي پرفشار خون، چربي خون، ديابت، تيروئيد و سرطان، بررسي علائم يائسگي و درمان مناسب آن از مهمترين برنامه هاي اين مي باشد.

وي اظهار داشت: اين طرح از 25 خرداد سال 87 آغاز شده است كه تا كنون پنج هزار و 126 نفر مراجعه نموده و از نظر سلامتي تحت معاينات كادر پزشكي و آموزش شيوه هاي زندگي سالم قرار دارند.

محمد كاظم زينعلي گفت: خدمات بهداشتي درماني دامغان در هفت مركز بهداشتي شهري و پنج مركز بهداشتي درماني روستايي و 34 خانه بهداشت در روستاها توسط پرسنل بهداشتي ارائه مي گردد.

سرپرست شبكه بهداشت و درمان دامغان افزود: قبل از اجراي اين طرح با تكميل پرسشنامه از 10 درصد اين زنان در مرحله اول از نظر كميت عوارض دوران يائسگي و در مرحله دوم از نظر نگرش، آگاهي و عملكرد مورد بررسي هاي لازم به عمل آمد.

وي گفت: برنامه پايلوت يائسگي در شهرستان دامغان، زنان 45 تا 60 ساله را تحت پوشش قرار مي دهد.
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن