تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805290334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره كارآفرينان برتر استان اصفهان ، دهه فجر امسال برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جشنواره كارآفرينان برتر استان اصفهان ، دهه فجر امسال برگزار مي‌شود
اصفهان - خبرنگار اطلاعات: همزمان با دهه مبارك فجر امسال چهارمين جشنواره كارآفرينان برتر استان اصفهان با محوريت نوآوري، خلاقيت و شكوفايي برگزار مي‌شود.‌

مرتضي ماندني، رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان اصفهان، در يك نشست مطبوعاتي و راديو تلويزيوني در جمع خبرنگاران اين مطلب را اعلام كرد و گفت: چهارمين جشنواره كارآفرينان برتر استان اصفهان در دو مرحله استاني و ملي با هدف شناسايي و معرفي كارآفرينان و استفاده از توانمندي‌هاي آنها، ترويج و توسعه فرهنگ كارآفريني، خلاقيت و نوآوري در بخشهاي غيردولتي، دستيابي به راهكارهاي ايجاد و توسعه اشتغال با كمترين سرمايه‌گذاري و ايجاد بستر مناسب به منظور تعامل بيشتر ميان فعالان عرصه اقتصادي و كارآفرينان پانزدهم بهمن ماه آينده در اصفهان برگزار مي‌شود.

وي افزود: همه كارآفرينان منتخب در بخشهاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، كشاورزي، صنعت و خدمات در سطح جشنواره استاني مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند و باتوجه به سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 30 نفر به عنوان كارآفرين برتر معرفي خواهند شد.

ماندني خاطرنشان كرد: همزمان با برگزاري اين جشنواره، نمايشگاه بزرگ نيز پانزدهم تا هجدهم بهمن ماه به هدف معرفي فعاليتهاي دولت نهم و عملكرد سي ساله نظام در عرصه كار و توليد برگزار خواهد شد.

او در ادامه با بيان اينكه استان اصفهان بعد از تهران با دو ميليون و 800 هزار نفر، بالاترين جمعيت كارگري كشور را به خود اختصاص داده است، گفت: نرخ بيكاري در استان اصفهان در ابتداي برنامه چهارم توسعه در سال 84، 7/12 درصد بوده است و در بهار امسال به 7/8 درصد رسيده است.

وي تصريح كرد: براساس سند توسعه اشتغال استان قرار شده است تا پايان سال 88 نرخ بيكاري استان به نرخ يك رقمي 8 درصد برسد و تا پايان برنامه توسعه چهارم 326 هزار فرصت شغلي ايجاد شود.

ماندني همچنين به افزايش نرخ بيكاري در بهار امسال اشاره كرد و گفت: سياست انقباضي بانكها، خشكسالي سال گذشته و تاثير آن بر بخش كشاورزي، سرماي شديد و يخبندان زمستان گذشته و از بين رفتن زيرساخت‌ها و تحريم‌هاي اقتصادي از جمله عوامل افزايش نرخ بيكاري در بهار امسال بوده است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه آموزش‌هاي عالي در كشور بايد متناسب با نياز بازار كار باشد، گفت: براي مهياشدن بسته بكارگيري نيروي انساني فارغ‌التحصيل دانشگاهها بايد در بخش فني - مهندسي، همزمان با تحصيل، دانشجويان در كارخانه‌هاي صنعتي كارورزي انجام دهند.

وي گفت: طرح كارورزي فارغ‌التحصيلان دانشگاهها توسط وزارت كار و امور اجتماعي و سازمان‌هاي كار و امور اجتماعي استانها، توسط دستگاههاي اجرايي استاني با پذيرش كارورز و معرفي آنها به واحدهاي پذيرنده اجرا مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: پرداخت كمك هزينه كارورزي براي مقاطع مختلف تحصيلي نيز از جمله براي كارداني 50 درصد حداقل حقوق دستمزد تعيين شده توسط شوراي عالي كار، كارشناسي 70 درصد و براي كارشناسي ارشد 90 درصد تعيين شده است.

ماندني همچنين تصويب قانون كار، برقراري مقرري بيمه بيكاري و تصويب قانون مشاغل سخت و زيان‌آور را از جمله دستاوردهاي مهم سي‌ساله انقلاب اسلامي در عرصه كار و توليد بيان كرد.

در ادامه اين نشست خبري عليخاني معاون روابط كار سازمان كار و امور اجتماعي استان اصفهان نيز با اشاره به كاهش 9 درصدي آمار شكايت‌هاي كارگري و كارفرمايي در سال‌جاري، گفت: در حال حاضر 173 شوراي سازش در واحدهاي كارگري استان مشغول فعاليت هستند كه از مجموعه پرونده‌هاي واصله به شورا 60 درصد آن‌ها به طور سازشي و توافقي رسيدگي شده است.‌

عليخاني با اشاره به وجود تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي در استان گفت: وجود 128 انجمن صنفي كارفرمايي و 254 نماينده كارگري و 45 انجمن صنفي كارگري با پرهيز از هرگونه مساله سياسي و حزبي و نيز تشكيل كميته‌هاي حفاظت و بازرسي، نقش بسيار موثري در حل و فصل مشكلات جامعه كارگري استان داشته است.همچنين پرنده، معاون اشتغال و امور اجتماعي سازمان كار و امور اجتماعي استان با اشاره به اعتبارات بنگاههاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين گفت: مجموع اعتبارات سال‌هاي 84، 85 و 86 براي استان اصفهان سه هزار ميليارد تومان بوده است.

وي افزود: در اين سه سال، 74 هزار و 140 طرح به مبلغ سه هزار و 413 ميليارد تومان و اشتغال 202 هزار و 612 نفر به كل شبكه بانكي كشور معرفي شده است.

وي افزود: از اين تعداد طرحهاي ارسال شده به بانكها 41 هزار و 132 طرح در شبكه بانكي تصويب شده است.

او، ميزان اعتبارات بنگاههاي اقتصادي زودبازده در سال جاري را 256 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اولويت اين اعتبار براي طرح‌هايي است كه سال گذشته تصويب شده‌اند و يا طرح‌هاي نيمه‌تمام هستند.

معاون اشتغال و امور اجتماعي سازمان كار و امور اجتماعي استان همچنين درخصوص عملكرد اشتغال مجدد بيمه بيكاري گفت: در استان اصفهان 14 هزار نفر كارگر زيرپوشش بيمه بيكاري داريم و براي نخستين بار وزارت كار طرحي را اجرا كرده كه براساس آن همه كارفرماياني كه از نيروهاي بيمه بيكاري استفاده كنند، از تسهيلات ده ميليون تومان به ازاي جذب هر نفر بيكار با سود دو درصد برخوردار خواهند شد.

وي افزود: دسته ديگر تسهيلات اين طرح مربوط به خود فردي است كه از بيمه بيكاري استفاده مي‌كند تا براي خود شغل ايجاد كند.

وي گفت: در سطح استان به 86 كارگاه، مبلغ 12 ميليارد تومان از محل اعتبار اشتغال مجدد، تسهيلات پرداخت شده و بيمه 1100 نفر از افرادي كه بيمه بيكاري دريافت مي‌كردند، قطع و اين افراد مشغول بكار شده‌اند.

وي درخصوص اشتغال اتباع خارجي نيز گفت: از ابتداي امسال تاكنون از 12 هزار و 496 كارگاههاي مختلف بازديد و 6 هزار و 850 تبعه خارجي غيرمجاز در سطح استان شناسايي و 2 هزار و 458 نفر كارگر ايراني، جايگزين اتباع خارجي شده‌اند.

پرنده افزود: داشتن برگ اقامت و مجوز تردد، پروانه كار محسوب نمي‌شود و ما امسال براي اشتغال مجاز اتباع بيگانه، 3 هزار و 140 پروانه كار صادر كرده‌ايم.

او گفت: امسال متقاضيان بازنشستگي پيش از موعد در مشاغل سخت و زيان‌آور هزار و 251 نفر بودند كه براي 258 نفر توسط سازمان تامين اجتماعي حكم بازنشستگي پيش از موعد صادر شد




 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن