تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820962835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بارسلونا و روزهاي رويايي پپ گوارديولا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بارسلونا و روزهاي رويايي "پپ گوارديولا"
رقابت هاي ليگ فوتبال باشگاه هاي اسپانيا "لاليگا" در حالي تعطيلات زمستاني خود را پشت مي گذارد كه بارسلونا با هدايت "پپ گوارديولا" سرمربي جوان و 37 ساله خود روزهاي رويايي را سپري كرده و با فاصله 10 امتيازي نسبت به تيم دوم، در صدر جدول رده بندي قرار دارد.


به گزارش ايرنا،‌ رقابت هاي لاليگاي اسپانيا در حالي آغاز شد كه بارسلونا تيم مردمي و محبوب ايالت كاتالان 2 فصل سياه و ضعيف را پشت سرگذاشته بود و نتايج اين تيم بزرگ به حدي دور از انتظار و باور نكردني بود كه "فرانك رايكارد" سرمربي آبي و اناري پوشان به طرز محترمانه اي از سوي "خوان لاپورتا" مدير باشگاه بارسلونا كنار گذاشته شد.
قبل از آغاز مسابقات اين فصل، خوان لاپورتا به دنبال جايگزين مناسبي براي رايكاردي بود كه طي حضور 5 ساله خود در نوكمپ، 2 عنوان قهرماني در لاليگا و يك عنوان قهرماني جام باشگاه هاي اروپا را براي هواداران متعصب كاتالاني به ارمغان آورده بود.
با اين اوصاف همگان انتظار داشتند تا مربي نامداري جايگزين رايكارد شده و بر روي نيمكت داغ سرمربيگري بارسا بنشيند و در حالي كه هر روز نام مربيان سرشناسي همچون "خوزه مورينيو"، "رونالد كومان" و " ماركو فان باستن" به گوش مي رسيد، خوان لاپورتا هدايت تيم خود را به گوارديولاي جوان سپرد.
اين اقدام دور از انتظار و البته شجاعانه لاپورتا، انتقادهاي فراواني را در برداشت به طوري كه "يوهان كرايف" مرد تاريخ ساز باشگاه بارسلونا از اين انتخاب ابراز نارضايتي كرده و آينده بارسا را تاريك توصيف كرد.
اما پپ گوارديولا يكي از برترين بازيكنان تاريخ باشگاه به حساب مي آمد و در بين هواداران متعصب كاتالان داراي جايگاه ويژه اي بود كه همين امر، اين سرمربي جوان را به كار و تلاش و از بين بردن بحران هاي موجود در باشگاه ترغيب كرد.
گوارديولا كه در دوران بازيكني پرافتخار و نامدار بود تا قبل از انتصاب به سرمربيگري بارسلونا هيچ آوازه اي در بين مربيان نامدار جهان نداشت و تنها سرمربيگري بارسلوناي "ب" را در كارنامه خود مي ديد.
اين مربي تازه كار در فصل نقل و انتقالات چندان به دنبال نام هاي بزرگ نبود و اشتباه مربيان قبلي بارسا را تكرار نكرد و با شناخت نقاط ضعف تيم، "دانيل آلوز" و" سيدو كيتا" از سويا، "جرارد پيكه" از منچستر يونايتد و در نهايت "الكساندر هلب" از آرسنال را به خدمت گرفت كه در اين تصميمات نيز بسياري از كارشناسان شروع به انتقاد كرده و خريدهاي تازه را مناسب نمي دانستند.
بارسلونا در نخستين ديدار فصل برابر نومانسيا تن به شكست يك بر صفر داد و در هفته دوم برابر رسينگ سانتاندر در نيوكمپ به تساوي يك بر يك قناعت كرد كه پس از اين ديدار فشار رسانه ها و مخالفان گوارديولا به اوج خود رسيد.
اما لاپورتا از سرمربي تازه كار خود حمايت قاطع كرد تا مردان كاتالان به يكباره دگرگون شده و با پياده كردن دستورات تاكتيكي گوارديولا در 14 بازي بعدي خود به آمار عجيب 13 پيروزي و يك تساوي دست يابند.
حالا بارسلونا با 41 امتياز از 16 ديدار مقتدرانه در صدر جدول ايستاده و 10 امتياز از سويا تيم دوم جدول پيش است، خوشحالي هواداران بارسا زماني بيشتر شد كه مردان كاتالان در "ال كلاسيكو"، رئال مادريد رقيب پايتخت نشين خود را با 2 گل شكست داده و اختلاف خود را به بي سابقه ترين رقم در چند سال اخير يعني 12 امتياز رساندند.
نظم منحصر به فردي كه پپ در اردوي بارسا برپا كرده به همراه تاكتيك هاي نوين و بهره گيري مطلوب از نفرات باعث صدرنشيني اين تيم شده و حالا هيچ مخالفي شجاعت انتقاد از بارساي رويايي پپ را ندارد، حتي كرايف هميشه معترض هم از شرايط فعلي تيم تعريف و تمجيد كرده است.
تيمي كه در ابتداي فصل با جدايي" رونالدينيو" و "دكو "ستاره هاي گران قيمت فوتبال اروپا كمتر كارشناسي براي آنان شانس قائل بود، حالا يكه تاز لاليگا شده و حريفان ريز و درشت خود را پشت سر هم و با تعداد گل هاي فراوان شكست مي دهد.
خط حمله ويرانگر بارسا در پيروزي هاي اخير نقش فراواني داشته است، "ليونل مسي" ستاره بزرگ فوتبال جهان به همراه" ساموئل اتوئو" و "تيري آنري" در اين فصل درخشش فوق العاده اي داشته و بارها دروازه حريفان را گلباران كرده اند به طوري كه بارسا تا پايان هفته شانزدهم با تفاضل گل مناسب مثبت 38 آمار جالب توجهي را رقم زده است.
بارسا در ليگ قهرمانان نيز با اقتدار به مرحله حذفي صعود كرده و بايد به مصاف ليون از فرانسه برود كه به نظر مي رسد براي پيروزري و صعود به جمع هشت تيم پاياني مشكلي داشته باشد.
قهرمان هجده دوره لاليگا يكي از معدود تيم هاي است كه تمامي جام هاي موجود در رده باشگاهي را در اروپا فتح كرده است و اين فصل بهترين فرصت براي بردن جام هاي ديگر است.
بارسا در آغاز مجدد رقابتهاي لاليگا روز شنبه 14 دي ماه ميزبان مايوركا بوده و تا پايان نيم فصل اول 3 بازي ديگر در پبش دارد، كه به نظر نمي رسد مايوركا، اوساسونا و دپورتيو لاكورنيا هم رقباي خطرناكي براي مردان سختكوش گوارديولا باشند.
هرچند تا پايان مسابقات اين فصل لاليگا 22 بازي باقي مانده است، اما اگر تيم بارسا دچار افت نشده و به اين روند ادامه دهد، قهرماني بارسا در ليگ اسپانيا بسيار محتمل بوده و به نظر مي رسد كاتالان ها بايد به سومين قهرماني خود در جام قهرمانان فكر كنند.
اتفاقي كه اگر به وقوع بپيوندد "گوارديولا" را در اوج جواني به محبوبيت دو چندان در بين هواداران رسانده و اين مربي جوان را در بين بهترين هاي جهان قرار مي دهد.
3783
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن