تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساماندهي يارانه‌ها نبايد به ابزار سياسي و انتخاباتي تبديل شود


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ساماندهي يارانه‌ها نبايد به ابزار سياسي و انتخاباتي تبديل شود
عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم گفت: تحول اقتصادي و ساماندهي يارانه‌ها ضروري است اما اين اقدام نبايد به ابزار سياسي و انتخاباتي تبديل شود.
فارس- اسدالله بادامچيان نماينده تهران در مجلس هشتم و قائم مقام حزب موتلفه اسلامي در ادامه نشست خبري امروز خود در پاسخ به سوالي در خصوص تحول اقتصادي و ساماندهي يارانه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر كميسيون مربوطه در حال نظرخواهي از كارشناسان براي رسيدن به جمع‌بندي است.
وي افزود: اظهار نظر در خصوص منتفي شدن پرداخت نقدي يارانه‌ها و تاكيد بر اين پرداخت آزاد است اما لايحه بايد در صحن علني مجلس به دقت مورد بررسي كارشناسي قرار گيرد تا بتوان در خصوص وضعيت يارانه‌ها تصميم‌گيري كرد.
بادامچيان در عين حال تحول اقتصادي و ساماندهي يارانه‌ها با اولويت پرداخت يارانه به بخش توليد را ضروري دانست و گفت: هر جا ضرورت داشته باشد يارانه به صورت نقدي پرداخت گردد بايد اين كار صورت گيرد و آنجا كه ضرورت ديگري ايجاب مي‌كند بايد روش مناسب‌تري در نظر گرفت. اما نبايد تحول اقتصادي ابزار سياسي و انتخاباتي شود.
اين نماينده ملت در ادامه خاطرنشان كرد: كشور نيازمند تحول اقتصادي است و دليل اين مساله آن است كه در طول 30 سال گذشته نسلي مدير، دلسوز، مجرب وعلاقمند به نظام بوجود آمده كه خواهان تغيير در اقتصاد است و توان اين كار نيز وجود دارد.
وي ادامه داد: دولت تاكيد كرده كه لايحه ساماندهي يارانه‌ها قبل از ارائه بودجه 88 مورد بررسي قرار گيرد تا مصوبات آن در لايحه بودجه آينده اعمال شود.اما تحول اقتصادي با شعار وشتابزدگي نمي‌شود و به دليل آنكه اين طرح به بودجه سال آينده نمي‌رسد به صورت ضمني تفاهم شد دولت آنچه نياز دارد در بودجه آينده ارائه كند تا ما تصميم‌گيري كنيم و در فرصتي مناسب به لايحه تحول اقتصادي بپردازيم.
اين فعال سياسي اصولگرا در ادامه سخنان خود متذكر شد: امكان دارد نظر كارشناسان دولت بر آن باشد كه يارانه‌ها ظرف سه سال آينده حذف شود. اما به دليل تفاهم اقتصاد ما با اقتصاد ديگر كشورها، اجراي اين نظريه بعيد است.
بادامچيان افزود: ايران در مرحله سازندگي قرار دارد و توجه به پروژه‌هاي عمراني نقدينگي و تورم ايجاد مي‌كند ويكي از راه‌هاي حل تورم پرداخت يارانه است و فكر نكنم يارانه از اقتصاد ايران حذف شود اما يارانه‌هاي دست و پا گير ومزاحم بايد هر چه سريع‌تر حذف شوند.
وي در خصوص ماليات بر ارزش افزوده نيز اظهار داشت: ماليات بر ارزش افزوده بهترين نوع ماليات است. و شيوه ماليات‌گيري فعلي بايد تغيير كند اما اين تغيير نيازمند پشتوانه قوي و ثبات و آرامش است.
" بخشي از شيوه ماليات‌گيري فعلي غلط و بخشي ديگر آن درست است و بايد ماليات بر ارزش افزوده به شكل بومي شكل گيرد و در اين عرصه نيز مانند ساير عرصه‌ها تقليد به ضرر ما خواهد بود.
نماينده تهران در مجلس هشتم گفت: دموكراسي غربي براي آنها خوب است و آنها را از بن‌بست نجات مي‌دهد و اقتصاد سرمايه‌داري وسوسياليستي و آزاد و بازار نيز براي همان جوامع كارساز است. اما دموكراسي غربي به درد ما نمي‌خورد و اقتصاد‌هاي فوق‌ الذكر نيز اسلامي نيست و ما نيازمند بومي‌سازي در سياست و اقتصاد هستيم.
بادامچيان تاكيد كرد كه قوه مقننه بايد تلاش كند شيوه ماليات‌گيري نادرست فعلي كه به مميزي اجازه مي‌دهد به صورت غيرواقعي و بر اساس تخمين‌هاي خود ماليات وضع كند عوض شده و ماليات‌گيري سيستماتيك گردد.
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص درآمدهاي نفتي و برداشت‌ دولت‌ها از صندوق ذخيره ارزي نيز توضيح داد: درآمدهاي ارزي مشخص است و هزينه كرد آنها حساب و كتاب دارد و اگر كسي سند و مدركي دال بر تخلف در هزينه كرد اين درآمدها ارائه كند كميسيون اصل نود مجلس آن را پيگيري مي‌كند.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد تحت تاثير جنگ رواني دشمن قرار گرفت و به شايعات در خصوص برداشت‌ها از حساب ذخيره ارزي دامن زد، افزود: برخي اصرار مي‌كنند كه ميزان موجودي حساب ذخيره ارزي اعلام شود اما اين حساب پشتوانه مالي دولت است و هيچ دولتي ميزان موجودي آن را نمي‌گويد تا مورد سوءاستفاده دشمن در بلوكه كردن دارايي‌ها قرار نگيرد.
"اينگونه نيست كه دولت‌ها بتوانند به صورت غيرمجاز از صندوق ذخيره ارزي برداشت كند و واقعا معتقدم اشخاصي كه مسئوليت دولت‌ها را به عهده داشته‌اند مثل آقايان ميرحسين موسوي، هاشمي رفسنجاني، خاتمي، و احمدي‌نژاد اهل خلاف نيستند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم در پاسخ به سوالي در خصوص استيضاح وزير جهاد كشاورزي كه محور سوال خبرنگاري بود اظهار داشت:‌ استيضاح حق نمايندگان ملت است اما هيئت رئيسه مجلس معتقد بود اين كار در شرايط فعلي انجام نشود و سعي كرد استيضاح كنندگان را راضي كند ولي آنها راضي نشدند.
بادامچيان افزود: دفاع هم حق وزير است و دولت هم حق دارد از عضو كابينه حمايت كند و قطعا نمايندگان ملت توضيحات وزير را مي‌شنوند و در نهايت بر اساس صلاحيت وزير و مصلحت در اين زمينه تصميم‌گيري خواهند كرد.
خبرنگار ديگري از وي در خصوص اظهار نظر يكي از نظريه‌پردازان دوم خردادي درخصوص بي‌خاصيت بودن اقليت مجلس هشتم سوال كرد،‌كه بادامچيان پاسخ داد اقليت مجلس بر اساس استراتژي تعامل وتفاهم با اكثريت به وظايف خود عمل مي‌كند و اگر كسي در پي اين است كه مجلس هشتم مانند مجلس ششم صحنه جناح‌بندي و اصطكاك و تقابل بين نمايندگان ملت شود، راه به جايي نمي‌برد.
خبرنگار ديگري از قايم مقام حزب موتلفه اسلامي در خصوص نقدهاي اين حزب به دولت‌ها سوال كرد كه وي پاسخ داد موتلفه اسلامي برخي نقدها را به صورت سري براي شخص نقد‌شونده مي‌فرستد و برخي ديگر را به صورت محرمانه مكاتبه مي‌كند و در عين حال در صورت لزوم به صورت علني به نقادي مي‌پردازيم اما ضمن نقد با دولت رفاقت داشته و از آن حمايت خواهيم كرد.
بادامچيان در اين نشست خبري با اشاره به جنايات اخير رژيم صهيونيستي در غزه، اين مساله را ننگ مدعيان حقوق بشر و نهادهاي بين‌المللي دانست و با اشاره به فرا رسيدن ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان كه مظهر آزادي و آزادگي است، ابراز اميدواري كرد امسال سال مرگ ظالمان باشد.
وي افزود: قدس سرزمين مقدس همه اديان است و صهيونيست‌ها به عنوان سلطه‌گران مستبد بي‌رحم و دست‌نشاندگان استعمار، در راستاي دين‌ستيزي اين محل مقدس را مركز درگيري و كشتار جنايت كردند تا از وحدت مسلمانان جلوگيري كنند.
اين فعال سياسي با تاكيد بر اينكه هرگاه ظالمان بر انجام جنايت شدت بخشند، عجز آنها بيش از پيش به نمايش درمي‌آيد و دوران مرگ و افول ظالمين فرا مي‌رسد گفت: براي پيروزي بر رژيم اشغالگر قدس شريف راهي جز مقاومت و مجاهدت همه جانبه بر مبناي ارزش‌هاي الهي و انساني وجودندارد و حماسه باشكوهي از سوي ملت‌هاي مبارز مسلمان در تاريخ رقم خواهد خورد.
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن