تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817752560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساكرنت و مرد سال فوتبال دنيا همه‌ي مدعيان «بالون ده اور»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ساكرنت و مرد سال فوتبال دنيا همه‌ي مدعيان «بالون ده اور»
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

بهترين بازيكن سال ‌٢٠٠٨ فوتبال اروپا برگزيده شد. كريستيانو رونالدو، بازيكن پرتغالي منچستريونايتد در رقابت با ديگر نامزدهاي كسب اين عنوان توانست، توپ طلاي فوتبال اروپا را از آن خود كند. او سال پيش اين عنوان را به كاكا، ستاره‌ي برزيلي ميلان واگذار كرد و در مكان دوم جاي گرفت. ليونل مسي، از بارسلونا و مرد شماره ي سه سال پيش فوتبال اروپا اين بار نفر دوم شد. فرناندو تورس اسپانيايي از ليورپول جاي ستاره‌ي آرژانتيني آبي – اناري‌ها در فصل گذشته را گرفت و سومين بازيكن برتر اروپا در سال ‌٢٠٠٨ شناخته شد. حال پرسش اين است كه مرد سال فوتبال جهان در سال ‌٢٠٠٨ كيست؟

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ژانويه‌ي سال ‌٢٠٠٩ برترين بازيكن سال ‌٢٠٠٨ فوتبال جهان انتخاب مي‌شود. پايگاه اينترنتي "ساكرنت" نامزدهاي اصلي رسيدن به اين عنوان را معرفي كرد و از خوانندگانش خواست تا به گزينه‌ي موردنظر خود راي بدهند. نكته‌ي جالب در ميان نامزدهاي اعلام شده از سوي اين پايگاه اينترنتي آن بود كه نام كاكا در اين فهرست جايي ندارد و به جاي او فرانك ريبري، بازيكن مسلمان و فرانسوي بايرن مونيخ حضور دارد اما، در فهرست اعلام شده از سوي فيفا نام كاكا به جاي ريبري ديده مي‌شود.

به گزينه‌هاي موردنظر ساكرنت و علت انتخاب آنها از سوي اين سايت نگاهي مي‌اندازيم.

* ليونل مسي: وارث ديگو

اين بازيكن آرژانتيني در فصل ‌٢٠٠٥-2004 براي نخستين بار با پيراهن بارسلونا در لاليگا به ميدان رفت و از همان زمان بود كه نابغه‌ي فوتبال شناخته شد و البته جانشين شايسته‌ي ديگو آرماندو مارادونا. سرمربي تيم ملي آرژانتين پس از آن كه بازي اين بازيكن هموطنش را ديد، گفت: «وارثم را به چشم خودم ديدم.»

انريكه دومينكس، سرمربي سال‌هاي پيش مسي درباره‌ي بازيكن جوانش گفته بود: «او مي تواند با توپ كارهايي را انجام بدهد، كه هر منطق فيزيك آن را رد مي‌كند.» مسي در سيزده سالگي‌اش راهي اسپانيا شد تا در آن جا به دليل اختلالات رشد مورد درمان قرار بگيرد. او آن زمان تنها ‌٤٣/١ قامت داشت. كارلس ركساچ، مدير وقت بارسلونا براي به خدمت گرفتن اين بازيكن جوان چندان كه بايد سرعت به خرج نداد تا در نهايت نخستين قرارداد او روي "دستمال" نوشته شود!

مسي در اين ميان در تيم ملي آرژانتين و بارسلونا به ستوني تبديل شده است. از قدرت بازي خواني بالايي برخوردار است و با تكنيك درخشان خود از پس خط دفاعي حريف برآمده، آن طور كه گويا هيچ ديوار دفاعي در كار نبوده است. سرعت و قدرت دريبل زني بالايش باعث شد تا مسي به كابوس مدافعان حريف تبديل شود.

* كريستيانو رونالدو: پادشاه مبالغه

او نخستين بار در جريان رقابت‌هاي يورو ‌٢٠٠٤ بود كه توانست در عرصه ي بين‌المللي براي خود نامي دست و پا كند. درست يك سال پيش از آن منچستريونايتد ‌١٧ ميليون يورو براي اين بازيكن نوجوانان پرداخت كرده بود. براي خريد او اكنون رقم يكصد ميليون يورو هم به گوش مي‌رسد.

زماني كه كريستيانو رونالدوي بزرگ شده در "ماديرا" ‌١٢ سال بيشتر نداشت، از سوي استعدادياب‌هاي اسپورتينگ ليسبون كشف شد و به مدارس فوتبال شبانه‌روزي اين باشگاه صاحب نام پرتغالي برده شد. رونالدو بعدها گفت: «روزي كه بايد پدر و مادرم را ترك مي‌كردم و به اسپورتينگ مي‌رفتم، همزمان غمگين‌ترين و زيباترين لحظه‌ي زندگي‌ام بود.»

او در جريان جام جهاني ‌٢٠٠٦ خشم بازيكنان و هواداران تيم ملي انگليس را موجب شد و آن هم زماني بود كه باعث اخراج وين‌روني، مهاجم هم باشگاهي‌اش در منچستريونايتد از زمين بازي شد. روني حتي رونالدو را به كتك كاري تهديد كرد و كار به جايي كشيد كه حتي اين پرتغالي‌ ديگر نمي‌خواست به جزيره بازگردد. با اين حال سرآلكس فرگوسن بازيكن خود را متقاعد كرد تا همچنان در اولدترافورد بازي كند. او تنها در عرض چند ماه از دشمن ملي به قهرمان ملي تبديل شد. كريستيانو رونالدو سهم بسزايي در قهرماني‌هاي ‌٢٠٠٧ و ‌٢٠٠٨منچستريونايتد در ليگ برتر و هم‌چنين ‌٢٠٠٨ ليگ قهرمانان اروپا داشت. ستاره ي شياطين سرخ در رقابت‌هاي يورو ‌٢٠٠٨ پايين از حد انتظارها ظاهر شد.

كريستيانو رونالدو، "پادشاه مبالغه" بازيكني بسيار تكنيكي و فني است كه با جرج بست فقيد مقايسه مي‌شود. ستاره ي ساليان دور شياطين سرخ درباره ي او گفته بود: «بازيكنان بسياري با من مقايسه شده‌اند، با اين حال نخستين بار است كه با تعريف و تمجيدها از او و مقايسه‌اش با خودم موافقم.»

* فرانك ريبري: مخترع بايرن جديد

خوزه پريرا روزگاري درباره‌ي فرانك ريبري گفته بود:«حتي يك تير برق هم مي‌توانست تشخيص بدهد كه فرانك بازيكن برجسته‌اي بود، با اين حال همواره بايد يك چشم به او داشت. درست همان طور كه به يك ظرف شير روي اجاق گاز. او يك جوان خياباني است.»

ازآن جا كه در ابتدا كارها آن طور كه بايد پيش نمي‌رفت، ريبري ناچار بود به عنوان كارگر ساختماني كار كند تا بتواند از پس تامين هزينه‌هاي مالي‌اش بربيايد.

مسير او براي رسيدن به بايرن مونيخ در فصل ‌٢٠٠٧-2006 از استاد برست، متز، گالاتاسراي و المپيك مارسي گذشت. اين فرانسوي با ‌٢٥ ميليون يورو پيش قرارداد، گران قيمت‌ترين تازه وارد تاريخ بايرن بود. پرداخت هر سنت براي او مي‌ارزيد. او مونيخي‌ها را با عملكرد بسيار خوب خودش به قهرماني بوندسليگا و جام حذفي آلمان رساند و در سال ‌٢٠٠٨ دومين بازيكن خارجي بود كه تاكنون توانسته‌اند فوتباليست سال آلمان بشوند.

روزنامه‌اي اين فرانسوي را "مخترع بايرن جديد" ناميد. ريبري پيش از رقابت‌هاي يورو ‌٢٠٠٨ به عنوان يكي از ستارگان احتمالي رقابت‌ها شمرده مي‌شد. اما، در سومين بازي مرحله ي گروهي به دليل آسيب ديدگي تعويض شد و در ادامه، به دليل پارگي تاندون زير تيغ جراحان قرار گرفت. او دراين فاصله دو بار آماده شده و به آمادگي آرماني‌اش رسيده است.

فرانك ريبري فوتباليست پرقدرتي است كه در كارهاي هجومي توانايي‌هاي گوناگوني دارد. او تنها در سمت بازي ساز و طراح چندان كارايي ندارد. ريبري در ميانه ي ميدان به طور همزمان يك آرتيست و يا يك آنارشيست به نظر مي‌رسد. او را با زين‌الدين زيدان مقايسه مي‌كنند.

* ژاوي: رهبر اركستر ستارگان

بازيكن خط مياني تيم ملي اسپانيا با نام كامل ژاويرهرناندس كرئوس محصول و پرورش يافته ي بارسلونا است و از جوانان اين تيم كاتالاني راه خود را به تيم ملي اسپانيا باز كرده است. ژاوي با اين تيم در يورو ‌٢٠٠٨ به قهرماني دست يافت و بهترين بازيكن اين تورنمنت هم لقب گرفت. او پيش از اين در رقابت‌هاي يورو ‌٢٠٠٤ و همچنين جام هاي جهاني ‌٢٠٠٢ و ‌٢٠٠٦ حاضر بود.

ژاوي تا پيش از سال ‌٢٠٠٨ با بارسلونا به بزرگترين موفقيت‌هاي ورزشي‌اش دست يافته بود. "مغز متفكر بارسا" در سال‌هاي ‌١٩٩٩، ‌٢٠٠٥ و ‌٢٠٠٦ با باشگاهش قهرمان اسپانيا شد. بارسلونا در مه ‌٢٠٠٦ قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد، هر چند ژاوي در ديدار پاياني برابر آرسنال به ميدان فرستاده نشد.

هافبك مياني بارسلونا بازيكني در خدمت تيم و تكنيكي است كه هنرش "بازيخواني" حريف است. او خيلي زود به شيوه ي بازي حريف پي مي‌برد و در نتيجه جريان بازي را عوض مي‌كند. قدرت دوندگي بالا باعث مي‌شود تا او تقريبا در تمام نقاط زمين حاضر باشد. روزنامه‌اي درباره‌ي او نوشته بود: «ژاوي – رهبر اركستر ستارگان.»

* فرناندو تورس: بزرگترين بازيكن تمام ادوار اسپانيا

تورس در تابستان ‌٢٠٠١ به گونه‌اي بحث برانگيز و جنجالي وارد صحنه ي اول فوتبال اسپانيا شد. او در دومين بازي‌اش براي باشگاه دسته دومي آتلتيكومادريد (آن زمان) در حالي كه تنها ‌١٧ سال سن داشت، هفت دقيقه پس از ورودش به ميدان گل پيروزي تيمش را به ثمر رساند و هواداران و البته كارشناسان را به يك اندازه شگفت زده كرد.

آلفردو دي‌استفانو، بازيكن قرن اسپانيا درباره‌ي او پيش‌بيني كرد: «تورس مي‌تواند يكي از بزرگترين بازيكنان تمام ادوار اسپانيا بشود.»

"ال نينو" در سال ‌١٩٩٥ در يازده سالگي‌اش راهي آتلتيكومادريد شد. تنها ‌١٥ سال سن داشت كه نخستين قرارداد حرفه‌ايي‌اش را دريافت كرد. ‌١٧ ساله بود كه براي تيمش نخستين بار در لاليگا به ميدان رفت.

فرناندو تورس خيلي زود به بازيكني موثر تبديل شد. او در ‌١٤٥ بازي براي آتلتيكومادريد روي هم رفته ‌٦٢ گل به ثمر رساند و در فصل ‌٢٠٠٨ -2007 در ازاي ‌٣٨ ميليون يورو راهي ليورپول شد و با اين تيم قراردادي شش ساله را امضا كرد. اين مهاجم در پايان همان فصل با ‌٢٤ گل زده دومين گلزن برتر رقابت‌هاي ليگ برتر شد. تورس در فصل جاري در ‌٩ بازي پنج گل به ثمر رساند. جان لوكا ويالي، مهاجم سال‌هاي پيش تيم ملي ايتاليا درباره‌ي او گفت «در زندگي‌ام هيچ مهاجمي را با توانايي‌هاي بهتر از او نديده‌ام.»

تورس در سپتامبر سال ‌٢٠٠٣ نخستين بار براي تيم ملي اسپانيا به ميدان رفت. در جريان رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا در پرتغال او بازيكني جانشين و تعويضي بود. چهار سال بعد او يكي از ستارگان اسپانيا شد. او پس از آن كه در بازي‌هاي مرحله‌ي گروهي عملكرد فوق‌العاده‌اي را از خود بروز داد، د ر ديدار پاياني رقابت‌هاي يورو ‌٢٠٠٨ در بازي برابر تيم ملي آلمان مهم ترين گل دوران فوتبال خود را تاكنون به ثمر رساند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن