تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815156841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فارس گزارش مي‌دهد:تعيين تكليف تندر 90 و پايان تهديدهاي خودروسازان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهد:تعيين تكليف تندر 90 و پايان تهديدهاي خودروسازان
خبرگزاري فارس: تصميم وزارت صنايع مبني بر از سرگيري پيش فروش تندر90 با قيمتهاي قبلي در جلسه محرابيان با مديران عامل ايران خودرو و پارس خودرو در حالي تكليف خريداران را مشخص و به نوعي آشفتگي موجود در بازار فروش اين خودرو را برطرف كرد كه برخي مسئولان شركتهاي خودروساز از اين تصميم اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، پس از مطرح شدن بحثهايي در خصوص غيراقتصادي بودن توليد تندر 90 از سوي خودروسازان در صورت حفظ قيمتهاي قبلي فروش اين خودرو، جلسات مختلفي با حضور نمايندگان شركتهاي خودروساز و مسئولين وزارت صنايع برگزار و پيش فروش اين خودرو تا زمان تعيين قيمت مشخص آن متوقف شد تا اينكه پس از اظهار نظرهاي فراوان كارشناسان در مورد كاهش قيمتهاي جهاني مواد اوليه و عدم توجيه افزايش قيمت تندر، در نهايت روز پنج‌شنبه هفته گذشته جلسه‌اي با حضور محرابيان، وزير صنايع و مديران عامل ايران خودرو و پارس خودرو برگزار و مقرر شد مرحله دوم پيش فروش و تحويل تندر 90 با قيمتهاي قبلي انجام شود.
عليرغم حضور منطقي و تفرشي در جلسه با محرابيان، برخي مسئولين دو گروه خودروسازي ايران خودرو و سايپا از جزئيات تصميم‌گيري انجام شده خبري نداشته و عنوان مي‌كنند اين موضوع را از طريق اخبار و رسانه‌ها متوجه شده‌اند.
علاوه بر اين، تلفن همراه مديران عامل ايران خودرو و پارس خودرو و همچنين مديركل صنايع خودرو و نيرو محركه وزارت صنايع تا زمان ارسال اين گزارش خاموش بوده و خبرنگار فارس نتوانست خبري در مورد جزئيات تصميم‌گيري اخير بگيرد. همچنين نعمت بخش، دبير انجمن خودروسازان نيز در اين مورد حاضر به گفت‌وگو با خبرنگار فارس نشد.

* جلسه براي توقف خط توليد تندر پارس خودرو

تصميم منطقي الزام خودروسازان به فروش تندر90 با قيمتهاي قبلي در حالي اتفاق افتاد كه مديران عامل ايران خودرو و سايپا پيشتر تهديد كرده بودند در صورتيكه قيمت اين خودرو افزايش نيابد توليد آنرا متوقف مي‌كنند. حال بايد ديد خودروسازان تا چه ميزان بر اين گفته خود پايبند هستند، هر چند قبلا خبرهايي مبني بر دو شيفته شدن خط توليد تندر 90 پارس خودرو نيز مطرح شده بود.
گزارش فارس از شركت پارس خودرو حاكي است پس از تصميم اخير مسئولين در مورد حفظ قيمتهاي قبلي تندر، جلساتي در اين شركت برگزار شده تا در خصوص توقف يا ادامه كار خط توليد تندر تصميم‌گيري شود.
روشني مقدم، قائم مقام مديرعامل سايپا در اين مورد به فارس گفت: در جلسه‌اي كه اخيرا در مورد قيمت تندر برگزار شد بذرپاش، مديرعامل سايپا حضور نداشت و ما نيز اخبار مربوط به اين موضوع را از طريق رسانه‌ها شنيده‌ايم.
وي در مورد احتمال توقف خط توليد تندر پارس خودرو نيز اظهار داشت: جلسه‌اي در اين مورد برگزار نشده و تصميمي نيز مبني بر توقف توليد اتخاذ نشده است.

* به تصميم وزارت صنايع پايبنديم

علي اصغر سرايي نيا، مدير فروش ايران خودرو نيز در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه از جزئيات تصميم اتخاذ شده در مورد قيمت فروش تندر 90 اطلاعي ندارد گفت: از شنيدن اين خبر متعجب شدم هر چند ممكن است توافق صورت گرفته باشد به نفع صنعت باشد.
وي با بيان اينكه خط توليد تندر متوقف نشده‌ است افزود: ايران خودرو در توليد و فروش تندر مطابق با خواست مسئولين وزارت صنايع عمل كرده و افزايش قيمتي در فروش توليدات نداشته‌ايم.
وي ادامه داد: با اتخاذ تصميم اخير در مورد تندر بايد به صنعت تسليت گفت هر چند اميدواريم تدابيري انديشيده شود كه در نهايت به نفع صنعت خودروسازي كشور باشد.

* تصميم وزارت صنايع، آشفتگي فروش تندر را برطرف كرد

هر چند تصميم‌گيري در مورد قيمت فروش تندر90 برخلاف خواست خودروسازان بود ولي تكليف خريداران را مشخص و به نوعي آشفتگي موجود در بازار فروش اين خودرو را برطرف كرد.
مهدي صادق، رئيس كميته صنعت كميسيون صنايع مجلس در اين مورد به فارس گفت: وجود آشفتگي در قيمت يك محصول، تنش‌هايي را براي توليد كننده و مصرف كننده به همراه خواهد داشت و به همين دليل يك سازمان يا وزارتخانه بايد به طور قطع و يقيين تصميم‌گيري لازم را انجام دهد تا توليد كنندگان و فروشندگان از بحران و آشفتگي خارج شوند.
وي با بيان اينكه وزارت صنايع متولي تعيين قيمت تندر90 است گفت: با توجه به اعتراضات بسياري كه از سوي مصرف كنندگان نسبت به عدم اطلاع از قيمت تندر90 صورت گرفت جلساتي با حضور اعضاي كميسيون صنايع و نمايندگان وزارت صنايع برگزار و بالاخره در اين مورد تصميم‌گيري شد.
به گزارش فارس، هر چند با تصميم درست وزارت صنايع تكليف قيمت تندر90 مشخص شد ولي بايد ديد آيا توليدكنندگان همچنان بر موضع قبلي خود يعني غير اقتصادي بودن توليد تندر مصر خواهند بود و بايد ديد نتيجه بزرگترين قرارداد خارجي توليد خودروي كشور به كجا مي‌رسد؟
انتهاي پيام/
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن