تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820899053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديمتري مدودف:براي تامين منافع ملي روسيه در صورت لزوم به زور متوسل مي‌‏شويمبه دنبال برقراري روابط قابل‌‏قبول با آمريكا هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: ديمتري مدودف:براي تامين منافع ملي روسيه در صورت لزوم به زور متوسل مي‌‏شويمبه دنبال برقراري روابط قابل‌‏قبول با آمريكا هستيم


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس‌‏جمهوري روسيه با ابراز اميدواري نسبت به برقراري روابط قابل‌‏قبول روسيه‌‏ـ‌‏آمريكا در دولت جديد واشنگتن اعلام كردكه مسكو براي تامين منافع ملي روسيه درصورت نياز از زور نيز استفاده مي‌‏كند.

به گزارش "ايلنا" به نقل از خبرگزاري رويتر، «ديمتري مدودف»، رئيس‌‏جمهوري روسيه در مصاحبه روز چهارشنبه خود اعلام كرد كه روسيه اين حق را دارد تا با استفاده از زور از منافع ملي خود حمايت كند و مسكو هيچ‌‏گاه تلاش دولت‌‏هاي غربي براي سهيم شدن در منافع ملي اين كشور را تحمل نخواهد كرد.
رئيس‌‏جمهوري روسيه با اشاره به جنگ قفقاز در تابستان گذشته گفت: «جنگ روسيه و گرجستان در ماه آگوست نشان داد كه گاهي اقدامات خشونت‌‏آميز غيرقابل اجتناب است.»
مدودف گفت: «اعتقاد قلبي ما اين است كه منافع ملي روسيه با تمامي امكاناتي كه در دسترس ما است، بايد تضمين شود. البته در درجه اول با استفاده از ابزار بين‌‏المللي و قانوني اما در صورتي كه لازم بود بايد از عامل زور نيز استفاده كرد.»
رئيس‌‏جمهوري روسيه در مصاحبه‌‏اي كه از اكثر شبكه‌‏هاي تلويزيوني اين كشور پخش مي‌‏شد، گفت: «در حال حاضر بحران و ركود اقتصادي بزرگترين چالش كاخ كرملين در دهه گذشته است.»
مدودف در مصاحبه خود بار ديگر با هشدار به كشورهاي اروپايي دربار استقرار پايگاه‌‏هاي موشكي آمريكايي در اروپاي شرقي اعلام كرد كه در صورت استقرار اين پايگاه‌‏ها، مسكو نيز در نظر دارد تا پايگاه‌‏هاي موشكي را در «كالينگراد» مستقر كند.
وي همچنين صريحا از پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) و رهبران اروپايي و آمريكايي براي گسترش سريع اين پيمان در جمهوري‌‏هاي به جامانده از شوروي سابق انتقاد كرد.
وي در اين‌‏باره گفت: «امروز من عميقا تلاشي را براي بازگرداندن روسيه به جايگاه خود احساس مي‌‏كنم. اما اگر اتفاقاتي كه در گذشته به وقوع پيوست و نتايج امروز را در پي داشت بار ديگر تكرار شود، يقينا نتايجي را در آينده خواهيم ديد كه فرق چنداني با امروز ندارد.»
مدودف در ادامه سخنان خود به رهبران اوكراين هشدار داد در صورتي كه كي‌‏يف موفق به پرداخت 2 ميليون دلار هزينه خط لوله گاز نشود، احتمالا اول ماه ژانويه ارسال گاز به اين كشور را متوقف خواهد كرد.
وي هم‌چنين ابراز اميدواري كرد كه در دوران رياست‌‏جمهوري «باراك اوباما»، رئيس‌‏جمهوري منتخب آمريكا پس از به قدرت رسيدن در بيستم ماه ژانويه روابط موثرتر و قابل‌‏قبول‌تري ميان مسكو و واشنگتن برقرار شود.
مدودف تاكيد كرد: «من دوست دارم كه رابطه‌اي بر اساس همكاري متقابل مسكوـ‌‏واشنگتن برقرار شود؛ ما در سال‌هاي اخير تلاش زيادي داشته‌‏ايم اما فرصت‌ها براي توسعه روابط عادي با آمريكا از بين رفت و اطمينان دارم كه ما در اين‌‏باره مقصر نبوديم.»
پايان پيام

كد خبر: 464972
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن