تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820748670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارنامه سياه بوش، تابلوي عبرتي براي اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارنامه سياه "بوش"، تابلوي عبرتي براي "اوباما"
"جورج بوش" رييس جمهوري آمريكا در دوره حكمراني بر كاخ سفيد كارنامه سياهي را براي خود ثبت كرد كه يكي از تلخ ترين برگهاي اين پرونده سياه، مي تواند پرتاب كفش خبرنگار عراقي به سوي او باشد.


"انتفاضه كفش خبرنگار" تنها يك برخورد ساده نبوده، بلكه پيام جوشش خوني بود كه به نمايندگي از همه مظلومان جهان در وجود يك خبرنگار شجاع و روشن در برابر يك دولتمرد سردمدار جنگ، خونريزي و بي عدالتي سرريز كرد.
بوش در شرايطي مي خواهد كاخ سفيد را با كارنامه سياه ترك كند كه در عرصه داخلي و نيز بين المللي به عنوان يك دولتمرد جنگ طلب، مردود، منفور و ناكام شهرت يافته است.
اتخاذ سياست هاي ضد بشري بوش و سازمان سيا، كاخ سفيد را به "كاخ افكار سياه" مبدل كرده است. همچنين تحميل كردن ميلياردها دلار هزينه جنگي به اقتصاد آمريكا به دنبال حمله نظامي به افغانستان و عراق و تحقق نيافتن اهداف بوش و درگير كردن آمريكا با چالش هاي داخلي وخارجي، بخشي از كارنامه پرفراز و نشيب بوش بوده است.
بوش به جاي ساماندهي به اوضاع اقتصادي آمريكا و نيز ايفاي نقش معقول در عرصه نظام بين الملل و دفاع از دموكراسي و دفاع از حقوق بشر واقعي، با حمله به افغانستان و عراق مسير حركت ديپلماسي كشور خود را به بيراهه هدايت كرد.
كشتار هزاران زن ومرد بي دفاع در كشورهاي مظلوم عراق و افغانستان و دفاع از رژيم نامشروع ونژادپرست اسراييل و افزايش كشتار مردم بي دفاع در سرزمين هاي اشغالي همه و همه برگ هاي شرم آوري از پرونده شوم بوش رييس جمهوري مدعي حقوق بشر آمريكا است.
پيامد سياست هاي خصمانه و لشكركشي بوش به خاورميانه منجر به باتلاقي شده كه ماندن و يا عبور از اين باتلاق پرچالش، هزينه هاي مادي و سياسي زيادي را براي آمريكا در برداشته و همچنان دارد.
وضعيت اسفبار اقتصادي آمريكا و اعزام نيرو به كشورهاي افغانستان و عراق و مرگ صدها نظامي اين كشور در جريان لشكركشي به اين كشورها " تابلوي عبرت و مبرهني" براي "باراك اوباما" رييس جمهوري منتخب آمريكا است.
بوش ديروز پرمدعا آمد و امروز ناخواسته دارد مي رود، البته اين رسم روزگار است كه سران حكومت هايكي پس از ديگري مي روند اما آنچه مي ماند، تاريخ است و وقايع رخداده در روز شمارتاريخ است كه بوش با دست خود و بي تدبير كارنامه ناخوشايندي را براي خود در تاريخ رقم زد.
كشته شدن بيش از چهارهزار نظامي مهاجم در عراق تنها يك قلم رسوايي در كارنامه سياه بوش است كه مردم آمريكا هرگز از كنار اين مساله راحت نخواهد گذشت.
در اين ميان، زيان هاي مالي جنگ عراق و افغانستان كشور آمريكا را متحمل هزينه هاي اقتصادي سنگيني كرد تا جايي كه از 696 ميليارد دلار بودجه نظامي سال گذشته آمريكا، 189 ميليارد دلار براي هزينه جنگ عراق و افغانستان پيش بيني شد.
اين در حالي است كه آمريكا ميلياردها دلار دراين زمينه هزينه كرده و روند اين هزينه ها با وجود مشكلات اقتصادي آمريكا همچنان ادامه دارد.
حال بوش با همه مشكل آفريني ها و چالش هاي اساسي براي آمريكا لنگه كفش را پيش از بركشيدن كفش و از دور خارج شدن خورد، تا بلكه اوباما با چشمان باز و عبرت از سرنوشت بوش براي جبران مافات و كسب محبوبيت براي خود و كشورش، نقش آفريني متمايزي از بوش داشته باشد.
از: مظفر عدالت نسب - دفتر شهركرد
سيام**671**1377
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن