تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820792721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
يك مسؤول هشدار داد؛ وضعيت اضطراري سوء تغذيه مادران و كودكان در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: كارشناس ارشد تغذيه معاونت سلامت وزارت بهداشت گفت: متأسفانه وضعيت سوء تغذيه كودكان و مادران در خراسان جنوبي اضطراري است.
مينايي در جلسه بررسي و بهبود تغذيه مادران باردار استان و كودكان خراسان جنوبي، رفع سوء تغديه در اين دو گروه را در گرو حمايت تمام نهادهاي حمايتي اعم از بهداشت، كميته امداد و بهزيستي دانست.
به گفته وي، براساس بررسي هاي صورت گرفته در كشور آمار سوء تغذيه مادران باردار و كودكان استان خراسان جنوبي به ويژه در شهرستانهاي نهبندان و سربيشه بسيار بالاست كه بايد اين امر مورد توجه جدي مسؤولان قرار گيرد.
قائم مقام كميته امداد خراسان جنوبي نيز در اين نشست با اشاره به طرحهاي حمايتي اين نهاد در بخش سلامت مادران و كودكان تصريح كرد: استان خراسان جنوبي به لحاظ شاخص هاي تعريف شده جزو سه استان محروم كشور شناخته شده است.
محمد اكبري نتايج اجراي طرح پيشگيري از سوء تغذيه كودكان زير 6 سال و مادران باردار را در استان مثبت ارزيابي كرد.
وي تعداد افراد معرفي شده طرح تغذيه به كميته امداد خراسان جنوبي را 4400 نفر عنوان كرد و افزود: از اين تعداد، دو هزار و 660 نفر از سبد غذايي بهره مند شده اند كه 291 نفر آنها تحت حمايت امداد بوده اند.
وي متذكر شد: سرانه پرداخت سبد غذايي به هر كودك زير 6 سال، 100 هزار ريال مي باشد كه از ابتداي امسال به 200 هزار ريال افزايش يافته است.
اكبري اذعان داشت: سبد غذايي مشتمل بر اقلامي اعم از برنج، عدس، روغن، لوبيا، عسل، گوشت مرغ، لبنيات و مغزگردو مي باشد.

به دليل رشد ترافيك در جاده هاي استان: 47 درصد راه هاي خراسان رضوي نياز به تغيير و بهسازي دارند

خراسان امروز - علي محمدزاده: مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوي گفت: 33 درصد از ترانزيت كل كشور از طريق پايانه هاي مرزي اين استان انجام مي شود.
مهندس سيدمهدي حسيني افزود: خراسان رضوي با داشتن 4 پايانه مرزي و جا به جايي 2 ميليون و 500 هزار تن كالا در سال يك سوم مجموع خدمات ترانزيت كالاي كشور را به خود اختصاص داده است.
وي اظهار داشت: 86 درصد مسافران استان از طريق ناوگان جاده اي، 9 درصد از طريق ناوگان ريلي و 5 درصد از طريق ناوگان هوايي جا به جا مي شوند.
همچنين با جا به جايي 17 ميليون تن كالا در سال، 6 درصد از مجموع جابجايي كالاي كشور به خراسان رضوي اختصاص يافته و اين در حالي است كه 5/8 درصد از راههاي شرياني (ترانزيتي) كشور در خراسان رضوي واقع شده كه اهميت ويژه اين استان را نشان مي دهد.
* طرح مطالعاتي احداث 2 پايانه بار در مشهد
حسيني ادامه داد: مجموعاً در استان خراسان رضوي 23 پايانه مسافري و 3 پايانه باري موجود است كه با توجه به حجم بالاي ورود و خروج كالا و مسافر به اين استان نيازمند افزايش امكانات موجود هستيم.
وي با اشاره به جابجايي 12 ميليون و 500 هزار تن كالا در 8 ماهه سال جاري در داخل استان، گفت: در اين زمينه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته ايم و در بخش مسافري نيز با جابجايي 16 ميليون نفر رشد 9 درصدي را شاهد بوده ايم.
وي تصريح كرد: همچنين در بخش حمل و نقل بين المللي نيز با جابجايي يك ميليون و 800 هزار تن كالا، نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد داشته ايم.
وي در رابطه با وضعيت راهها و جاده هاي خراسان رضوي نيز گفت: سطح راههاي استان از وضعيت مطلوبي برخوردار است اما با توجه به رشد روز افزون خودروها و افزايش مسافرتها و جابجايي كالا، لازم است، برنامه هاي ويژه اي براي تجهيز و نوسازي راهها طراحي شود.
حسيني با اشاره به انجام مطالعات صورت گرفته در شش محور اصلي استان افزود: تنها 153 كيلومتر از راههاي استان داراي امتياز A بوده و نزديك به 800 كيلومتر ديگر از اين محورها درجاتي از B تا F دارند كه لازم است نسبت به ارتقاي كيفيت آنها اقدام شود و با توجه به ميانگين رشد ترافيك راههاي استان كه 6 درصد مي باشد، پيش بيني شده است كه طي پنج سال آينده 47 درصد راههاي استان نياز به تغيير و بهسازي براي افزايش ظرفيت تردد دارند.
وي اظهار داشت: آفت جاده ها در كشور و استان استفاده بيشتر از ظرفيت موجود آنان است و با اتخاذ تمهيداتي مي توان اين مسأله را اصلاح كرد كه در اين رابطه همكاري تمامي دستگاه هاي ذي ربط ضروري است.
* افزايش سن ناوگان باري و مسافري
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوي گفت: مجموعاً در اين استان 44 هزار راننده با 24 هزار دستگاه كاميون، اتوبوس، ميني بوس و سواري كرايه بين شهري تحت پوشش 500 شركت كالا و مسافر فعاليت مي كنند و ميانگين عمر ناوگان مسافري در بخش اتوبوسها 14 سال، ميني بوس 21 سال و سواري 3 و در بخش ناوگان باري نزديك به 20 سال است كه با توجه به استقبال نكردن بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در اين بخش، شاهد افزايش سن ناوگان باري و مسافري هستيم.
وي افزود: اميدواريم با همكاري دولت و تسهيل مراحل اخذ تسهيلات بانكي توسط بخش خصوصي، ناوگان جوانتري داشته باشيم.
وي افزود: در سالهاي اخير يارانه قابل توجهي از سوي دولت به ناوگان حمل و نقل درون شهري اختصاص يافته و شاهد رشد قابل توجهي در اين بخش هستيم، اما در مقابل هيچ توجهي به ناوگان برون شهري نشده است، كه اميدواريم با توجه به حساسيت اين بخش، دولت توجه بيشتري به اين بخش داشته باشد.
* صدور 80 موافقت اصولي
وي با اشاره به صدور 80 موافقت اصولي براي احداث مجتمع هاي خدماتي - رفاهي در راههاي استان گفت: از اين تعداد تاكنون 7 مجتمع به بهره برداري رسيده و 4 مجتمع در دست ساخت مي باشد كه تا پايان سال آماده بهره برداري است و به طور كلي ارتقاي خدمات به مسافران جاده اي از اولويتهاي سازمان حمل و نقل و پايانه ها مي باشد.
حسيني در خصوص فعاليتهاي عمراني نيز گفت: طرح جامع پايانه مرزي لطف آباد و دو غارون در دست اجراست، زيرا 35 درصد از مجموع جابجايي كالاي استان و 15 درصد كالاي كل كشور از طريق پايانه مرزي لطف آباد صورت مي گيرد كه ضرورت تجهيز آن را دو چندان كرده است.
وي همچنين گفت: از عمده ترين فعاليتهاي صورت گرفته در راههاي استان براي كاهش ترافيك، كاهش تصادفها و تلفات جاده اي، استفاده از امكانات الكترونيكي در محورهاي مهم است كه در همين راستا با نصب دوربينهايي در چند محور، تصاوير ترافيك جاده اي از طريق فيبرنوري به مركز منتقل و مورد بهره برداري قرار مي گيرد و با توجه به راندمان بالاي اين كار، مقرر شده با همكاري مخابرات تعداد ديگري از محورها نيز به اين سيستم مجهز شوند.
حسيني در ادامه از بهره برداري وي همچنين از ايجاد بانك اطلاعات ناوگان حمل و نقلي در پايانه مرزي باجگيران خبر داد و افزود: با استفاده از اين بانك، مشخصات ناوگان و رانندگان عبوري مرزها در اختيار گمرك، حمل و نقل و ساير مراجع قرار گرفته و مورد بررسي قرار مي گيرد كه اين مسأله از بروز هرگونه مشكلي جلوگيري خواهد كرد.

معاون اول قوه قضائيه در خراسان شمالي : شوراهاي حل اختلاف در كشور عملكرد موفقي داشته اند

بجنورد- خبرنگار قدس: حجة الاسلام و المسلمين رئيسي معاون اول قوه قضائيه در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اعلام اينكه شوراهاي حل اختلاف عملكرد بسيار خوبي داشته اند، گفت: شوراهاي حل اختلاف از نهادهاي مردمي بسيار موفق بوده اند كه تاكنون در مسير رسيدگي به دعاوي در سطح كشور موفقيتهاي زيادي به همراه داشته اند.
وي افزود: اين شوراها در بسياري از زمينه ها گره گشا بوده و لازم است تا دستاوردهاي آن بيشتر به اطلاع مردم برسد.
وي با تأكيد بر اينكه در شوراهاي حل اختلاف عموماً طرفين دعوا رضايتمند از اين مرجع خارج مي شوند، اظهار داشت: براساس گزارشهاي رسيده 60 درصد از پرونده هاي ارجاعي به دستگاه قضايي اين استان در شوراهاي حل اختلاف رسيدگي مي شود كه اين رويكرد موجب جلوگيري از ورود پرونده ها به مراجع قضايي است.
همچنين با حضور معاون اول قوه قضائيه، استاندار خراسان شمالي، برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسؤولان، ساختمان شوراي حل اختلاف استان خراسان شمالي افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين ساختمان در سه طبقه و 1170 مترمربع زيربنا در كمتر از دو سال احداث شده است. براي احداث اين ساختمان چهار ميليارد و پانصد ميليون ريال از اعتبارات وزارت دادگستري هزينه شده است.
كيخسروي رئيس كل دادگستري خراسان شمالي در مراسم افتتاح اين مجتمع گفت: با تلاش اعضاي شوراي حل اختلاف استان 200 فقره قتل عمد و غيرعمد در اين استان به صلح و سازش انجاميده است.

لحظه ها

افزايش114 درصدي سرقت اتومبيل در بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس: فرمانده انتظامي شهرستان بجنورد از افزايش 114 درصدي سرقت اتومبيل در هشت ماه سال 87 نسبت به مدت مشابه سال قبل در اين شهرستان خبرداد.
سرهنگ احمد قرايي با اعلام اين مطلب گفت: همچنين در اين مدت سرقت منزل 28 درصد و سرقت مغازه هفت درصد كاهش داشته و سرقت موتورسيكلت 62 درصد افزايش داشته است.
وي افزود: در اين مدت كيف قاپي 39 درصد و سرقت احشام 14 درصد كاهش را نشان مي دهد.
وي در ارتباط با دلايل افزايش 62 درصدي سرقت موتورسيكلت اذعان كرد: متأسفانه اين افزايش از پيامدهاي بي توجهي مالكان موتورسيكلت در مورد نحوه نگهداري و عدم رعايت نكات ايمني اين وسيله نقليه است كه زمينه سرقت را ايجاد كرده است.
وي همچنين از بالا بودن آمار اعتياد به مواد مخدر خبرداد و تصريح كرد: با توجه به پايين آمدن سن اعتياد و بالا بودن آمار معتادان، اين مسأله براي ما بسيار نگران كننده بود كه جلسات متعددي هم در اين زمينه براي پيشگيري از اين مسأله برگزار شده است.
وي همچنين گفت: شهروندان بجنوردي براي جلوگيري از سرقت منازل خود نكات ايمني را در منازل خود به كار گيرند. سرهنگ قرايي افزود: يكي از راه هاي حفاظت از منازل، تهيه فهرست دقيق از لوازم منزل و ثبت شماره سريال وسايل، تعويض قفلهاي درهاي ورودي در هنگام خريداري يا نقل مكان به منازل جديد، مراقبت از كليدها، نصب قفلهاي ايمني بر روي تمامي درهاي ورودي و نصب حفاظ بر روي پنجره هاي همسطح با زمين مي باشد.
وي خاطر نشان كرد: همچنين عدم ارائه اطلاعات در مورد خود به اشخاص غريبه پشت تلفن، به كارگيري افراد مطمئن در منازل جهت كار، مطلع كردن همسايگان امين از نبودن در منزل و استفاده از چراغهاي تايمردار مي تواند در حفاظت از منازل و اموال بسيار مؤثر باشد. وي يادآور شد: خوشبختانه با عملكرد خوب نيروي انتظامي و همكاري خوب مردم در بحث رعايت نكات ايمني، آمار سرقت منازل در هشت ماهه سال جاري 28 درصد كاهش داشته است.

دستگيري 63 سوداگر مرگ در خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگار قدس: فرمانده انتظامي خراسان جنوبي از اجراي مرحله پنجم مانور منطقه اي مرصاد در استان خبرداد.
سرهنگ شرفي در جمع خبرنگاران گفت: اين مانور به مدت يك روز در استان اجرا شده است.به گفته وي، در اين مرحله از مانور، 921 كيلوگرم موادمخدر كشف و ضبط شده است.وي خاطر نشان كرد: در رابطه با كشفيات موادمخدر، 86 نقطه آلوده پاكسازي و 63 نفر از قاچاقچيان، توزيع كنندگان و حاملان موادمخدر در استان دستگير شدند.
خبر ديگري نيز حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف و ضبط هشت كيلو و 350 گرم موادمخدر در اين شهرستان شدند.
همچنين فرمانده انتظامي شهرستان سرايان از كشف محموله 1518 كيلويي موادمخدر در اين شهرستان خبرداد.سرهنگ عربزاده گفت: مأموران انتظامي سرايان حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون كه از زاهدان عازم گرگان بود، مشكوك شدند كه در بازرسي از اين خودرو هزار و 518 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد.
* كشف سوخت قاچاق در نهبندان و بيرجند
همچنين خبر ديگري حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف و ضبط 500 ليتر سوخت قاچاق در اين شهرستان شدند.
براساس اين خبر، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان حين گشت زني به يك خودرو دوو مشكوك و در بازرسي از آن 500 ليتر سوخت قاچاق را كشف و ضبط كردند. همچنين مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي علي آباد بيرجند موفق به دستگيري مسافر حامل 51 گرم كريستال و 59 گرم ترياك شدند.
از سويي فرمانده هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند از كشف هزار و 200 ليتر سوخت قاچاق در اين شهرستان خبرداد.وي گفت: رزمندگان هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند موفق به كشف هزار و 200 ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل شدند.به گفته وي، در اين رابطه، يك دستگاه خودرو نيز توقيف شد.
خبر ديگري نيز حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف و ضبط بيش از 32 كيلوگرم موادمخدر شدند.
پيرو اخبار واصله مبني بر حمل موادمخدر توسط دو نفر از قاچاقچيان، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان به محل اعزام و پس از بررسي، يك نفر از قاچاقچيان را دستگير كردند و از اين فرد 32 كيلو و 900 گرم موادمخدر از نوع ترياك كشف و ضبط نمودند.
* كشف 127 كيلوگرم موادمخدر در خوسف
همچنين فرمانده انتظامي بخش خوسف شهرستان بيرجند از كشف 127 كيلوگرم موادمخدر در اين منطقه خبرداد.شاهوردي گفت: مأموران انتظامي بخش خوسف حين گشت زني در حوزه استحفاظي خود به دو دستگاه موتورسيكلت در عمق كوير برخورد كرده و پس از تعقيب آنها موفق به كشف محل انبار موادمخدر شدند كه در مجموع 127كيلوگرم ترياك از اين محل كشف و ضبط نمودند.

با هوشياري پليس ؛ قاچاقچيان موادمخدر ناكام ماندند
مانه و سملقان- خبرنگار قدس: به دنبال اخبار و اطلاعات واصله، عاملان توزيع موادمخدر در شهرستان مانه و سملقان به دام افتادند.
فرمانده انتظامي شهرستان با بيان اين مطلب گفت: سه نفر از بندرعباس با همدستي فردي از شهرستان مانه و سملقان كه هم اكنون در زندان به سر مي برند، با يك دستگاه وانت پيكان و يك دستگاه پژو 405 مقدار 30 كيلو و 500 گرم ترياك را به طرز ماهرانه اي جاسازي و حمل مي كنند كه براساس يك سري اطلاعات و اخبار دقيق، پس از ورود به يكي از روستاهاي شهرستان، اين محموله كشف و ضبط گرديد.سرهنگ علي پاكدل همچنين تصريح كرد: در 9 ماه گذشته كشفيات موادمخدر 91 كيلو و 500 گرم از نوع ترياك، يك كيلو گرم كريستال، 6 هزار و 660 ليتر انواع مشروبات الكلي، پنج هزار و 375 عدد نوار و لوح فشرده مبتذل بوده است.
وي افزود: در اين مدت 99 درصد جرايم و سرقتها كشف گرديده است.وي با اشاره به فرا رسيدن سرما و يخبندان و مسير طولاني شهرستان كه پيچ و خمهاي بسيار خطرناكي دارد، رعايت مقررات رانندگي را بسيار لازم و ضروري دانست.

مدير كل بهزيستي خراسان شمالي تشريح كرد؛ خطرات و آثار سوء ازدواجهاي فاميلي

بجنورد- خبرنگار قدس: همايش پيشگيري از معلوليتهاي ذهني و جسمي و آموزش رفتارهاي زوج سالم و فرزند سالم در خراسان شمالي برگزار شد.
مدير كل بهزيستي خراسان شمالي در اين همايش گفت: افزايش اطلاعات، دانايي و آگاه سازي عموم در پيشگيري از ازدواجهاي فاميلي از اهداف برگزاري اين همايش مي باشد.
دكتر قرباني افزود: ما ميراث دار فرهنگ غني اسلامي هستيم كه در آن به تقويت بنيانهاي خانواده تأكيد شده است.
وي با اشاره به اينكه عدم اطلاع رساني و آگاهي خانواده ها موجب برخورد هايي با خانواده و فرزندان مي شود، خاطرنشان كرد: نتيجه چنين برخوردهايي دختران فراري، زنان آسيب ديده و كودكان خياباني است.
وي همچنين تصريح كرد: قبل از ازدواج براي جلوگيري از بيماري هاي ژنتيكي، آزمايشهاي ژنتيكي لازم و ضروري است و همچنين بايد از ازداوجهاي فاميلي به دليل عوامل سوء بعد از آن به شدت پرهيز كرد.
وي با اشاره به آمار زياد ازدواجهاي فاميلي در استان خراسان شمالي اظهار داشت: وجود يك فرزند معلول باعث رنج خانواده ها و گرفتن طعم سعادت و خوشبختي از آنان مي شود.

نصب 16 دستگاه دوربين كنترل سرعت در جاده هاي خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان خراسان شمالي گفت: در سال جاري 16 دستگاه دوربين كنترل سرعت به استان اختصاص داده شد كه در نقاط مكان يابي شده نصب خواهد شد.
مهندس شهركي ثانوي افزود: دوربينهاي تصويري در گردنه ها جهت رؤيت تردد ترافيكي و تابلوهاي اطلاع رساني پيام متغير در سه نقطه خروجي استان نصب خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: اين استان در بحث استفاده از تجهيزات كنترلي هوشمند جزو چهار استان برتر و در بحث كنترل توسط دوربينهاي كنترل سرعت دستي جزو پنج استان برتر كشور تلقي مي شود.

چه خبر

مشهد: معاون برنامه ريزي و توسعه شهرداري مشهد گفت: تفاهمنامه بين شهرداري مشهد و سه مركز علمي دانشگاه فردوسي مشهد، پارك علم و فناوري خراسان رضوي و جهاد دانشگاهي مشهد در حاشيه برپايي جشنواره نوآوري و شكوفايي در هفته پژوهش منعقد شد.
وي ضمن تأكيد بر امر پژوهش تصريح كرد: پژوهش بايد تقاضا محور و حرفه اي باشد تا مديران شهري با استفاده از نتايج آن بتوانند به اداره شهر به صورت علمي دست پيدا كنند.
* با هدف زيباسازي شهر مقدس مشهد، تمامي پلها و تقاطعهاي غيرهمسطح تا پايان سال جاري نورپردازي مي شوند. مهندس كاظمي، معاون خدمات شهري شهرداري مشهد با بيان اين مطلب افزود: وجود پلها و تقاطعهاي غير همسطح بويژه در كمربند شهر مي تواند ظرفيت خوبي براي طرح نورپردازي و زيباسازي باشد و به همين منظور نورپردازي اين بناها به صورت ويژه در دستور كار اين معاونت قرار گرفته است.
وي نورپردازي تقاطعهاي حافظ، انقلاب اسلامي، غدير، آزادي، استقلال، قائم، فهميده، خيام و فجر در كمربند شهر و ميدان راهنمايي و ميدان امام خميني(ره) در داخل شهر را در راستاي اجراي اين پروژه عظيم عنوان كرد.وي هدف كلي از اجراي اين طرح را زيباسازي شهر مشهد به منظور افزايش ساعت حضور توريست و افزايش جاذبه هاي گردشگري در شهر عنوان كرد.
* در مراسم اختتاميه كنگره چشم پزشكي، دكتر ديويد تيلور، رئيس انجمن بين المللي چشم پزشكي از دكتر سيامك زارع قنواتي عضو هيأت علمي دانشگاه مشهد، تقدير و لوح و جايزه ويژه اين انجمن جهاني را به وي اعطا كرد. نامبرده به دليل كسب بالاترين امتياز در آزمون بين المللي چشم پزشكي (ICO) در سالهاي اخير، در بين همه شركت كنندگان، مورد تقدير قرار گرفت.
بجنورد: كارگاه آموزش مهارتهاي زندگي (TOT) در مقطع پيش دبستاني در بهزيستي خراسان شمالي برگزار شد. مدير كل بهزيستي خراسان شمالي در آيين آغاز به كار اين كارگاه گفت: به دليل پيچيدگيهاي جامعه امروز، ضروري است كودكان درس مهارتهاي زندگي را نيز فرا گيرند.
وي با اشاره به فعاليت 175 مهد كودك در استان، آموزشهاي مهارتهاي زندگي را ضروري دانست و تصريح كرد: محتواي آموزش مهارتهاي زندگي توسط سازمان بهزيستي كشور و با همكاري وزارت آموزش و پرورش به مدت 8 سال در سطح كشور اجرا مي شود و مهد كودكها براي تمديد ادامه فعاليت و ارتقا بايد اين دوره را بگذرانند.
* مديرعامل سازمان حمل و نقل ترافيك مشهد گفت: اگر به صورت ريشه اي به مسأله ترافيك توجه شود، مي توان به حل مشكلات اين بخش اميدوار بود.
حميد قاسمي هنري مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد اظهار داشت: در اين راستا از سوي مسؤولان شهري، طرحهاي مطالعاتي در خصوص حل مشكلات ترافيكي شهر مشهد در حال اجراست كه مي توان به طرح جامع حمل و نقل شهر مشهد، طرح مطالعات خطوط سريع اتوبوسراني و مسيرهاي ويژه دوچرخه اشاره كرد.قاسمي هنري با اشاره به جمعيت زائر در شهر مشهد كه سالانه قريب به 24 تا 25 ميليون نفر را تشكيل مي دهد، گفت: بايد بتوان زاويه ديد را به وضعيت حمل و نقل و اجرايي ساختن برنامه ها هدايت كرد.
وي خاطرنشان كرد: توجه به ترويج توسعه حمل و نقل عمومي از مهمترين راهكارهاي اجرايي براي كاهش ترافيك شهري است.
خليل آباد: با حضور امام جمعه و تني چند از مسؤولان از بسيجيان و رزمندگان نمونه و دست اندركاران امور ورزشي سپاه ناحيه خليل آباد تقدير شد.
*با همكاري بانوان فرهنگي و دانش آموزان آموزشگاه دخترانه رضوان خليل آباد، مسابقه طبخ انواع كوكو و كباب سنتي در اين آموزشگاه برگزار گرديد.
در اين مسابقه كه با مشاركت بيش از 150 نفر از دانش آموزان و 50 نفر از بانوان فرهنگي برگزار شد براساس رأي داوران به 12 نفر از فرهنگيان و دانش آموزان برتر جوايزي اهدا گرديد.

هدف

اعلام اسامي تيمهاي برتر مسابقات فوتسال آموزشگاههاي بام و صفي آباد
بجنورد- خبرنگار قدس: مسابقات ورزشي در دو رشته آمادگي جسماني دختران و فوتسال پسران برگزار شد.
مسابقات آمادگي جسماني دختران در دو مقطع راهنمايي و متوسطه با شركت بيش از 85 نفر از منتخبان مدارس منطقه در سالن ورزشي شهيد نوروزي صفي آباد برگزار شد.
براساس اين خبر، در پايان مسابقات و در مقطع راهنمايي در رده سني 14، 13و 16 سال به ترتيب خانمها مولايي، محرابي و گنجي مقامهاي اول را كسب كردند و در مقطع متوسطه در رده سني 17، 16و 15 سال نيز به ترتيب خانمها قاصد، امامي و رضواني عنوانهاي نخست را به خود اختصاص دادند. همچنين يك دوره مسابقه فوتسال آموزشگاههاي منطقه بام وصفي آباد با شركت 34 تيم در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه برگزار شد.
در مقطع ابتدايي تيم شهيد مختاري صفي آباد اول شد، در مقطع راهنمايي و دبيرستان نيز تيمهاي شهيد احمد ارغياني و شهيد محمود ارغياني مقامهاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قهرماني دو ورزشكار خراسان شمالي در مسابقات فول كيك بوكسينگ كشور
بجنورد- خبرنگار قدس: يك دوره مسابقات قهرماني كشور سبك فول كيك بوكسينگ به ميزباني استان خراسان رضوي در شهرستان خواف برگزار گرديد و تيم منتخب سبك فول كيك بوكسينگ استان خراسان شمالي با حضور 25 ورزشكار در دو رده سني جوانان و بزرگسالان در اين مسابقات حاضر شد.
در پايان اين مسابقات، علي اماني در وزن 43- كيلو از بجنورد و فرهاد فرهاديان در وزن 48- كيلو از شيروان مقام اول را به خود اختصاص دادند.
همچنين مجتبي رضواني در وزن 54- كيلو از شيروان دوم شد. صالحي در 90+ كيلو گرم از شيروان، روح ا... روح شناس در 43- كيلوگرم از آشخانه، نعيمي در وزن 54- كيلو از آشخانه و احمدي در وزن 57-كيلوگرم از شيروان مقامهاي سوم را كسب كردند.
لازم به ذكر است، سرپرستي اين تيم را عظيم حميدي نسب و مربيگري تيم را نيز مهدي درآمد برعهده داشت.

درخشش كاراته كاران نهبنداني در مسابقات استاني

نهبندان-خبرنگار قدس: رئيس هيأت كاراته شهرستان نهبندان از درخشش كاراته كاران نهبنداني در مسابقات قهرماني سبك آزاد كاراته استان خراسان جنوبي خبر داد.
بهروز روشندل گفت: در اين دوره از مسابقات كه در بيرجند برگزار شد، كاراته كاران مدرسه هنرهاي رزمي اميد نهبندان نيز شركت داشتند كه در پايان در رده سني نونهالان جواد عباسي مقام سوم استاني در رده سني نوجوانان ابوالفضل مهرور و محمد شيخي مشتركاً مقام سوم استاني را كسب كردند و در رده سني بزرگسالان نيز جواد كوهي نارويي به مقام دوم استاني دست يافت.وي گفت:بهزاد سرگلزايي نيز به تيم انتخابي كاراته استان خراسان جنوبي راه يافت.

جشن باستاني كاران باشگاه ذوالفقار بردسكن
بردسكن- خبرنگار قدس: باستاني كاران باشگاه ذوالفقار شهر بردسكن مراسم جشني برگزار نمودند.
در اين مراسم كه با حضور جمعي از علاقه مندان به اين رشته ورزشي برگزار شد، باستاني كاران به انجام حركتهاي نمايشي از جمله گرفتن ميل، سنگ، چرخ، كباده و ... پرداختند.
در اين مراسم ورزشكاران با نواي مرشد ارزنده كشور محمد رضا كفاش زاده توأم با ذكر صلوات و اشعاري در وصف مولاي متقيان حضرت علي (ع) با شكوه وصف ناپذيري حركتهاي نمايشي را اجرا نمودند.

تيمهاي بخشداري صالح آباد به مسابقات استاني راه يافتند
صالح آباد - خبرنگار قدس: تيمهاي فوتسال و واليبال بخشداري صالح آباد در مسابقات روستاييان شهرستان تربت جام مقام اول را كسب كردند.
بخشدار صالح آباد با بيان اين مطلب گفت: اين تيمها متشكل از 25 نفر است و تحت حمايت مالي بخشداري مي باشند كه به زودي در ايام دهه فجر به نمايندگي از شهرستان تربت جام به مسابقات استاني اعزام مي شوند. محمد محمدي افزود: به منظور رفع مشكلات احتمالي تيمها جلسات هم انديشي مشتركي برگزار شده است و اعضاي تيمها هم از روحيه بسيار خوبي برخوردارند و در آمادگي كامل بسر مي برند و در صورت كسب مقام استاني جوايز ويژه اي به آنان اهدا خواهد شد.

برگزاري ورزش باستاني با حضور خانواده ها در سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: ورزش باستاني با حضور شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر سبزوار، ورزشكاران و خانواده ها در ورزشخانه ذوالفقار سبزوار برگزار گرديد.
عباس نارنجي مرشد سبزواري برگزاري ورزش باستاني با حضور خانواده ها در ورزشخانه را براي اولين بار عنوان كرد و گفت: شهرستان سبزوار داراي 5 زورخانه به نامهاي ذوالفقار، ولي عصر(عج)، پورياي ولي، سربداران و مولاي متقيان علي(ع) مي باشد كه هر زورخانه داراي 70 تا 100 ورزشكار مي باشد.
وي همچنين افزود: پيشكسوتان ورزش باستاني شهرستان افزون بر 50 نفر مي باشند. نارنجي از سيدحسن نقيب زاده، استاد جلالي، استاد سجادي، علي ناري و هادي حسن آبادي به عنوان پيشكسوتان مرشدي در اين ورزش نام برد. وي اضافه كرد: سيدعلي بيداد، فارابي، كاوه، رضا عباسي، حمابي و طالقاني از پيشكسوتان اين رشته ورزشي مي باشند.
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن