تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820855243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با همراهي گروه «شيدا» محمدرضا لطفي قطعه‌ي «چاووش» را در تالار كشور اجرا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با همراهي گروه «شيدا» محمدرضا لطفي قطعه‌ي «چاووش» را در تالار كشور اجرا كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي

تالار بزرگ وزارت كشور شامگاه گذشته ـ 24 آذرماه ـ ميزبان استاد محمدرضا لطفي و گروه موسيقي «شيدا» بود.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برنامه اين گروه كه در بخش اساتيد بيست‌وچهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر اجرا مي‌شود، در بخش نخست با تك‌نوازي تار استاد لطفي آغاز شد و پس از دقايقي، ساز تنبك هم همراه آن شد.

لطفي بخش نخست اين كنسرت را با غزلي از حافظ با مطلع «گفتم غم تو دارم گفتا غمت سرآيد»... آغاز كرد و پس از آن نيز قطعه‌اي ديگر را اجرا كرد.

بخش نخست اين كنسرت كه حدود 40 دقيقه به‌طول انجاميد با غزل ديگري از حافظ با مطلع «گل بي‌رخ يار خوش نباشد /// بي‌باده بهار خوش نباشد» و با آواي «يا دوست يا دوست»،«الله مدد الله‌ مدد» به پايان رسيد.

پس از 15 دقيقه آنتراكت بخش دوم برنامه با همراهي جواناني از گروه موسيقي «شيدا» اجرا شد.

در اين بخش استاد لطفي كه در وسط اين گروه جاي گرفته بود به نواختن ساز اكتفا كرد و مسووليت اجرايي آواز را برعهده اعضاي جوان گروه خود قرار داد.

دراين بخش گروه همنوازان «شيدا» قطعه‌ «چاووش6» را كه توسط استاد لطفي بازسازي شده است، به اجرا درآوردند.

برنامه اين بخش نيز با اجراي قطعه «ايران اي سراي اميد» سروده هوشنگ ابتهاج به پايان رسيد.

واين‌گونه تضادهاي شكل‌يافته كهن ما با صلح و دوستي و آيين مهر ايراني و اسلامي باعث افتخار ايرانيان گردد. اگرچه تا آن روز راه دراز است اما ما هنرمندان و ملت ايران اميد خود را از دست نخواهيم داد و تلاش مي‌كنيم كه هرروز كيفيت كارهايمان را بالا برده و راه دشوار امروز را به فردايي مطمئن تبديل نماييم.

با اين اجرا ما اعضاي شيدا ياد و خاطره‌ي تمامي شهيدان قبل و دوران جنگ تحميلي و همه‌كساني كه جانشان را در راه آرمان ملت ايران گذرانده‌اند، گرامي داشته و براي همه آنها طلب آمرزش كرده و دعا مي‌كنيم تا روح همه آنها قرين رحمت و محبت دوست گردد.

از خون جوانان وطن لاله دميده /// از ماتم سرو‌قدشان سرو خميده»

به گزارش ايسنا، اعضاي گروه شيدا كه در بخش دوم محمدرضا لطفي را همراهي مي‌كردند عبارتند از: محمد معتمدي آواز، عليرضا شاه‌محمدي آواز، فرخ مظهري تارابريشم، حميدرضا خبازي تار، پويان بيگلر: تار، مازيار شاهي:تار، بهاره فياضي: تار، هنگامه مشهدي‌الاصل: تار، حميد سكوتي: سه‌تار ابريشم، سپيده مشكي:سه‌تار، هادي آذرپيرا:عود، نيره فخري: عود، آريا محافظ: سنتور، نسترن هاشمي:سنتور، حميدرضا خلعتبري: كمانچه، بهنوش بهنام‌نيا: كمانچه، گوهرناز مسائلي:تنبك، احمد مستنبط: تنبك، عيسي شكري: دف، الميرا نصيري: دف، آزاده شمس: قيچك، هوشمند عبادي: ني، نفيسه طباطبايي: ني.

به گزارش ايسنا، محمدرضا لطفي امشب «چاووش 8 » را در دومين شب اجرا خواهد كرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن