تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815597860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

این قورباغه کوچک، زهرآگین‌ترین جانداران کره زمین است!


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: این قورباغه کوچک، زهرآگین‌ترین جانداران کره زمین است!


قورباغه نیزه سمی به عنوان یکی از زهرآگین ترین جانداران بر روی کره زمین شناخته می شود زیرا سم یکی از این قورباغه های پنج سانتیمتری برای کشتن ۱۰ مرد بزرگسال کافی خواهد بود. بومی های ساکن کلمبیا برای قرنها از سم قدرتمند این جاندار برای زهرآگین کردن سرنیزه های خود در هنگام شکار یا جنگ استفاده می کردند.
این دوزیستان کوچک که از رنگ طلای یکدستی برخوردارند، تنها یک نمونه از ۱۰۰ نوع گونه مختلف قورباغه های نیزه سمی هستند که ابعاد آنها از ۲٫۵ تا ۵ سانتیمتر متغیر است.
زیستگاه این جانداران بخشی کوچک از جنگلهای بارانزا در سواحل اقیانوس آرام در کلمبیا است و در حالی که تعداد آنها در محدوده کوچک زیستگاهشان بسیار زیاد است، از بین رفتن سریع جنگلهای باران زا باعث شده نام این قورباغه ها در لیست گونه های در حال انقراض قرار گیرد.
رنگ این جانداران که به عنوان ابزاری برای فراری دادن شکارچیان مورد استفاده قرار می گیرد، متناسب با موقعیت زندگی آنها سبز کمرنگ، نارنجی و طلایی است و غذای خود را از حشرات، جیرجیرکها، مورچه ها، سوسکها و موریانه ها تامین می کنند.
دانشمندان هنوز منبع این سم کشنده را در بدن قورباغه های کوچک پیدا نکرده اند اما احتمال می رود این دوزیستان سمهای گیاهی که در بدن شکارهای آنها وجود دارد را به خود جذب می کنند، زیرا انواعی از این قورباغه ها که در انزوا و به دور از حشرات بومی زیستگاهشان زندگی می کنند، به هیچ وجه سمی نیستند.
بر اساس گزارش لایوساینس، گروه های مختلف تحقیقاتی بر روی کاربردهای احتمالی پزشکی سم قورباغه نیزه سمی طلایی مطالعات زیادی انجام داده اند که یکی از دستاوردهای ترکیبی از سم این جاندار نوعی مسکن به شدت قوی است.

۲۴ شهریور ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن