تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816723884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرخ ريسك در بخش كشاورزي بالاتر از صنعت است


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: نرخ ريسك در بخش كشاورزي بالاتر از صنعت است
قائم مقام صندوق بيمه كشاورزي كشور:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: قائم مقام صندوق بيمه محصولات كشاورزي كشور با بيان اينكه نرخ ريسك در بخش كشاورزي بالاتر از صنعت است، بيان داشت: مديريت فراگير در بخش كشاورزي را با توجه به حدود وظايف هر سازمان دنبال مي‌كنيم تا اين ريسك به حداقل برسد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "محمدحسين صفرپور طاهر" با بيان اين مطلب اظهار داشت: با وجود اينكه خراسان رضوي جزو استان‌هاي متوسط خطر در حوزه ريسك محصولات كشاورزي و باغي قرار دارد، اما به دليل اقدامات خوب انجام شده در آن، مي‌تواند به عنوان يك الگو براي كشور معرفي شود.

وي مديريت يك بعدي در بخش كشاورزي را ناكارآمد دانست و تصريح كرد: بايد با يك تلاش جامع مديريت ريسك، قبل از وقوع رويدادهاي پرخطر، آنها را شناسايي و كنترل كنيم.

قائم مقام صندوق بيمه محصولات كشاورزي كشور مديريت ريسك را شامل چهار فرآيند شناسايي و تجزيه و تحليل ريسك، ارزيابي و اندازه گيري ريسك، روش‌هاي كنترل ريسك و كاهش ريسك عنوان كرد.

وي بيمه كشاورزي را ابزار مهمي براي اجراي سياست‌هاي توسعه بخش كشاورزي، منطقه‌يي كردن كشت و تركيب كشت مطلوب، اشاعه روش‌هاي نوين زراعي و دامي و جلوگيري از مهاجرت‌هاي بي‌رويه روستاييان دانست.

صفرپور طاهر ياد‌آور شد: هدفمند كردن يارانه‌هاي دولت، تنوع منابع مالي، بهبود ساختار اجرايي و نظارتي و ارتقاي كمي و كيفي خدمات بيمه‌اي از اهداف صندوق بيمه محصولات كشاورزي است.

وي عنوان داشت: در حال حاضر 96 محصول از 407 نوع محصول كشاورزي قابل توليد در كشور تحت پوشش بيمه قرار دارد كه 93 درصد از زمين‌هاي زراعي و 78 درصد از زمين‌هاي زيركشت محصولات باغي را پوشش مي‌دهد.

در ادامه رئيس سازمان جهاد كشاورزي خرسان رضوي گفت: تنها راه رقابت با دنيا در حوزه كشاورزي افزايش راندمان در توليد است كه اين مهم نيز با ايجاد امنيت در سرمايه گذاري محقق مي شود.

محمد اسماعيل‌نيا در همايش بيمه محصولات كشاورزي ويژه فرمانداران و بخشداران استان افزود: بايد با فراهم آوردن امنيت سرمايه‌گذاري بوسيله بيمه، ايجاد زيرساخت هاي لازم در حوزه آب و خاك و تامين نقدينگي كافي، شرايط افزايش راندمان در توليد محصولات كشاورزي را فراهم كنيم.

وي ادامه داد: در حال حاضر 30 درصد از محصولات باغات و مزارع خراسان رضوي تحت پوشش بيمه محصولات كشاورزي قرار گرفته است كه بايد شرايط لازم براي افزايش اين ميزان را ايجاد كنيم.

اسماعيل‌نيا با بيان اينكه در سال گذشته 7000 هكتار باغ انار در خراسان رضوي كف بر شد، افزود: 840 هزار هكتار باغ و مزرعه و 7 ميليون و 900 هزار راس دام سبك در استان بايد تحت پوشش بيمه قرار بگيرد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي از تامين سهم حق بيمه كشاورزي براي بيمه محصولات اين بخش در سال جاري خبر داد و گفت: كشاورزاني كه در گذشته بيمه شده‌اند، يا پول حق بيمه خود را پس مي‌گيرند و يا در حق بيمه سال آينده مشمول معافيت مي‌شوند.

وي اظهار داشت: با تلاش هاي صورت گرفته بيمه طيور نهادينه شده اما بايد بكوشيم اين فرهنگ در حوزه كشاورزي و باغداري نيز گسترش يابد.

اسماعيل‌نيا با اشاره به 18 هزار ميليارد ريال خسارت وارد شده به مجموعه كشاورزي و باغداري خراسان رضوي در سال گذشته گفت: اگر بيمه محصولات كشاورزي در ميان باغداران و كشاورزان نهادينه شده بود، مشكلات كمتري در اين زمينه به وجود مي آمد.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن