تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803376919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانمها، آقايان، خنده خاصيت دارد!


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: خانمها، آقايان، خنده خاصيت دارد!
آخرين باري كه خنديديد كي بود؛ يك خنده خوب و از ته دل كه صورت شما را سرخ كرده باشد و هنگام خنديدن پاهاي خود را به زمين كوبيده باشيد؟ از نظر روان شناسان, خنده واكنش هيجاني است كه زندگي شخصي و اجتماعي انسان را تحت تأثير قرار مي‌دهد و داراي ويژگي‌هايي است كه آن را از ديگر واكنش‌هاي هيجاني متمايز مي‌كند. خوشحالي و نشاط در زندگي پر استرس امروزي ما يكي از مباحث فراموش شده است كه بيش از پيش سلامت رواني ما را تهديد مي‌كند.

خوشبختانه توانايي خنديدن در همه ما وجود دارد و همه ما مي‌توانيم از اين لحظه تصميم بگيريم كه خندان و خوش رفتار باشيم. عادت به شاد بودن با تمرين و انتقال انديشه‌هاي شادي بخش به ذهن متبادر مي‌شود. از اين رو, هر روز خنديدن از ته دل را بياموزيد. يادتان باشيد كه در كنار كار و فعاليت به استراحت و تفريح احتياج داريد و در كنار رفتار جدي به شادي و نشاط نيازمنديد. فراموش نكنيد يكي از بزرگ‌ترين لذت‌هاي زندگي خنده است. سعي كنيد خود را شاداب و خندان نگه داريد.

انديشه‌هاي شاد

انديشه‌هاي شادي بخش موجب مي‌شود تا حوادث آن روز روند شادي آفريني به خود بگيرند. هنگامي كه بتوانيد انديشه‌هاي خود را تحت تسلط خود درآوريد، مي‌توانيد ادعا كنيد كه به كنترل شادماني خود نيز دست يافته‌ايد. به جاي هر انديشه ضعيف، فكري قوي و به جاي انديشه‌هاي منفي، افكار مثبت و به جاي كينه و رنجش، عشق و نيز به جاي افسردگي و ضعف، چالاكي را جايگزين كنيد، آنگاه پي‌خواهيد برد كه به اصول جادويي شاد زيستن دست يافته‌ايد. وقتي اصول شادمان زيستن را بياموزيد، به آساني مي‌توانيد با كمك آن هر چه بهتر زندگي كنيد لبخند زدن به يقين به شما انرژي فراوان و روحيه مناسبي مي‌دهد. به طوري كه درافزايش سلامت جسماني تان نيز مؤثر است. بنابراين راحت بخنديد, تحقيقات نشان داده است كه خنده علاوه بر ارتقاي سلامت رواني, ما را در برابر بيماري‌ها و دردها نيز محافظت مي‌كند و در نتيجه مي‌توان ازآن حتي در بيمارستان‌ها نيز استفاده كرد.

خنده به دليل تأثير گذاري مثبت بر دستگاه‌هاي عصبي و مغز، تنفس، گوارش، گردش خون و قلب و عروق و ديگر اندام‌هاي حياتي بدن نقش قابل توجهي در پيشگيري و درمان‌هاي بيماري‌ها برعهده دارد. وقتي كه خنديدن را به پايان رسانديد، به آرامي بنشينيد و فوايد آن را ببينيد. روح خنده و شادماني مانند پزشكي ماهر، بسياري از بيماري‌ها را درمان مي‌كند. گروهي از روان شناسان درباره خنده معتقدند كه خنده بهترين داروي درمان كننده است و اگر مي‌شد خنده را از داروخانه خريد، پزشكان براي انسان‌هاي بيمار و سالم روزي چند بار لبخند تجويز مي‌كردند. همچنين خنده نشانه بارز اعتماد به نفس, سلامت روان و احساس امنيت است. بررسي‌ها نشان مي‌دهند افرادي كه چهره‌اي خندان دارند، از اعتماد به نفس خوبي برخوردارند. به ياد داشته باشيد كه خنده‌هاي دلپذير، سرود نشاط آور روح و روان هستند بنابراين با شاد بودن روح خود را شفا دهيد زيرا صداهاي شادي آفرين نه تنها بدن را درمان مي‌كنند بلكه روح را هم شفا مي‌بخشند. و اما بهترين خنده، خنده كسي است كه آن قدر اعتماد به نفس دارد كه حتي مي‌تواند به خودش هم بخندد.

خنده از ته دل

از ته دل خنديدن، ايجاد خوش بيني و اعتماد به نفس را افزايش مي‌دهد و ترس و بدبيني را دور مي‌كند. هنگامي كه كسي را ملاقات مي‌كنيد يا يكي از دوستان قديمي خود را مي‌بينيد و يا هر روز صبح كه سركار مي‌رويد، تبسم كنيد اما مراقب باشيد كه لبخندتان ريشه‌دار و واقعي باشد. يادتان باشد كه خنده تمسخر‌آميز هرگز نمي‌تواند درمان كننده و آرام بخش باشد. همچنين خنده‌اي كه از سر بدگويي باشد نيز تسكين دهنده نيست. پديدآورنده شادي و نشاط باشيد و سود آن را مانند ميوه‌اي به چنگ آوريد. كسي كه از ته دل مي‌خندد، نشاط ديگران را فراهم مي‌سازد. او با انجام اين كار همچون ورزش به گردش خون خود كمك مي‌كند و موجب ماساژ عضلات شكم خويش مي‌شود. ما مي‌توانيم با خنديدن به بهبود و تقويت روابط خانوادگي يا زناشويي‌مان اقدام كنيم به ويژه آنكه مي‌توانيم با اين كار فرزنداني شاد و داراي اعتماد به نفس پرورش دهيم. يادتان باشد كه هيچ چيزي بهتر از يك لبخند كه از صميم قلب باشد، يك فرد مهاجم و خشمگين را آرام نمي‌كند. با خنده پيش از اخم كردن، از شر نگراني خلاص شويد.

افرادي كه هميشه لبخند بر لب دارند، از شكيبايي بيشتري در برابر دشواري‌هاي زندگي برخوردار مي‌شوند و توانايي بيشتري براي مبارزه با سختي‌ها و چالش‌هاي زندگي پيدا مي‌كنند.




 پنجشنبه 21 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن