تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820767347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست ديني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي وشوراي جهاني كليساها برگزارمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست ديني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي وشوراي جهاني كليساها برگزارمي شود
فرهنگي. معارف. نشست ديني
پنجمين نشست ديني مركز گفتگوي اديان سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي و شوراي جهاني كليساها، با عنوان دين و زندگي مسالمت آميز ‪ ۲۳‬و ‪ ۲۴‬آذرماه در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حجت‌الاسلام علي اكبر رشاد رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، حجت الاسلام سيد مهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام محمد جعفر علمي عضو هيات علمي دانشگاه باقرالعلوم قم، حجت‌الاسلام سيد ابوالحسن نواب رئيس دانشگاه اديان و مذاهب قم وحجت‌الاسلام عبدالعلي توجهي عضو هيات علمي دانشگاه شاهد، اعضاي هيات علمي ايران در اين نشست را تشكيل مي‌دهند.

ميهمانان خارجي اين برنامه نيز از اعضاي شوراي جهاني كليساها هستند كه به سرپرستي ريما بارسوم مدير اجرايي ارتباطات اسلام و مسيحيت شوراي جهاني كليساها در ژنو، براي شركت دراين نشست ديني به تهران مي‌آيند.

پروفسور هيدي هادسل دوناسمنتو، رئيس حوزه علميه هارت فورد و مدير مركز آموزشي وابسته به شوراي جهاني كليساها در بوسني، جرگن اسكولر نيلسن استاد مطالعات اسلامي دانشكده الهيات دانشگاه كوپن هاگ دانمارك، جين كلاود گيلبه باست استاد دانشگاه لائوس سوئيس و متخصص اسلام و گفتگوهاي بين الادياني، گري واچيكوراس اسقف كليساي ارتدوكس سوئيس و مسئول امور آموزشي موسسه تحصيلات تكميلي مركز الهيات ارتدوكس وسامر اللحام از سوريه از ديگر ميهمانان خارجي اين نشست هستند.

به گزارش ايرنا همچنين اسقف اعظمسيبوه سركيسيان خليفه ارامنه تهران و شمال ايران از اعضاي هيات علمي از طرف شوراي جهاني كليساها در اين نشست حضور خواهد يافت.

در خصوص آغاز ارتباط مركز گفتگوي اديان با شوراي جهاني كليساها بايد گفت كه اين ارتباط به سال ‪ ۱۳۷۴‬باز مي‌گردد، در اين سال آيت الله محمدعلي تسخيري رياست وقت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ملاقاتي با دبير كل شوراي جهاني كليساها در ژنو داشت كه به دنبال آن ارتباطات رسمي مركز گفتگوي اديان با اين شورا برقرار و گفتگوي مقدماتي در موردبررسي كلي اسلام و مسيحيت پيرامون صلح و عدالت با حضور انديشمندان مسلمان و مسيحي در ژنو برگزار شد.

از آن زمان تاكنون مركز گفتگوي اديان چهار نشست را با عناويندين و دنياي معاصر، نقش آينده دين در ژنو، اديان و پديده جهاني شدن و اخلاق وسياست به صورت متناوب در تهران و ژنو برگزار كرده كه ضمن تبادل آراء و نظرات در موضوعات نشست‌ها توانسته به راهكارها و اشتراكات زيادي برسد.

قابل ذكر است شوراي جهاني كليساها به منظور هماهنگي دو كليساي بزرگ جهاني ارتدوكس و پروتستان در سال ‪۱۹۴۸‬تاسيس شده و مركز آن در شهر ژنو كشور سوئيس قرار دارد.

اين شورا هم اكنون با عضويت بيش از ‪ ۳۴۰‬كليسا و سازمان دهي ‪ ۴۴‬فرقه كليسايي ارتدوكس و پروتستان در بيش از‪ ۱۰۰‬كشور جهان فعاليت دارد.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن