تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815749974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد 84 درصدي واردات خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: رشد 84 درصدي واردات خودرو


سرمايه ، احمد بروغني: در حالي كه پيش بيني مي شد امسال با توجه به اتخاذ شرايط دشوار واردات خودرو به كشور اين روند با كاهش مواجه شود اما جديدترين آمار نشان مي دهد كه واردات قطعي خودروهاي سواري از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه به 43 هزار و 646 دستگاه به ارزش 791 ميليون و 58 هزار و 224 دلار رسيد.

اين حجم واردات به لحاظ تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 84 درصدي و به لحاظ ارزش رشد 67 درصدي را نشان مي دهد. پيش بيني شده بود روند واردات خودرو به كشور طي نيمه دوم امسال با كاهش چشمگيري مواجه شود، كه اين امر در آبان ماه اتفاق افتاد و سياست هاي دولت در راستاي كنترل واردات خودرو موثر واقع شد. اما به نظر مي رسد با توجه به كشش بازار خودروهاي خارجي در كشور ، وارد كنندگان به شيوه هاي جدي فروش و بازاريابي روي آورده اند و تسهيلات بيشتري را در اختيار خريداران قرار مي دهند كه اين امر زنگ خطري براي خودروسازان داخلي به شمار مي رود. همچنين طي آبان ماه 3 هزار و 269 دستگاه خودرو به ارزش 60 ميليون و 729 هزار و 201 دلار وارد كشور شد كه نسبت به ماه آبان سال گذشته كاهش 3 درصدي به لحاظ تعداد و كاهش63/10 درصدي به لحاظ ارزش داشته است. البته واردات خودرو در آبان ماه نسبت به ماه مهر بيش از هزار دستگاه افزايش يافت و اين در حالي است كه بازار خريد و فروش خودروهاي وارداتي هم چنان در ركود به سر مي برد. اين واردات در مهرماه نسبت به ماه شهريور امسال و همچنين مهر سال گذشته كاهش ويژه اي يافته بود. در هفت ماهه امسال 38 هزار و 269 دستگاه خودرو به ارزش 728 ميليون و 770 هزار دلار وارد كشور شده بود كه از لحاظ تعداد
7/88 درصد و از لحاظ ارزش 6/79 درصد افزايش يافته بود و در مهرماه نيز حدود دو هزار و 226 دستگاه خودرو سواري وارد شده بود.
اين در حالي است كه واردات قطعي خودروهاي سواري در شهريورماه به بيشترين سطح طي شش ماه نخست امسال رسيده بود. واردات خودرو در شهريور ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد 220 درصدي را نشان مي داد و به بيش از شش هزار دستگاه رسيده بوده كه در نوع خود قابل توجه است. هشت هزار و 781 دستگاه خودرويي كه در شهريور ماه وارد شده، داراي ارزشي معادل 126 ميليون و 263 هزار و 138 دلار بوده است، اما واردات تجمعي در خصوص واردات قطعي خودروهاي سواري تا پايان شهريورماه رشد كمتري داشته است. البته رشد 108 درصدي نسبت به مدت نيمه اول سال گذشته رشد كمي محسوب نمي شود. واردات خودرو تا پايان شهريورماه امسال 36 هزار و 43 دستگاه به ارزش 654 ميليون و 878 هزار دستگاه و 923 دلار بوده و اين در حالي است كه واردات خودرو در نيمه نخست سال گذشته نيز 17 هزار و 350 دستگاه بوده است. البته در مردادماه امسال شش هزار و 137 دستگاه واردات قطعي خودرو سواري به كشور انجام شد كه در اين ميان واردات خودرو در ماه شهريور حدود 43 درصد رشد را نسبت به مردادماه نشان مي دهد.واردات خودرو در مهرماه نيز نسبت به ماه قبل خود كاهش يافته بود . در حالي كه ركورد واردات قطعي خودروهاي سواري در شهريورماه به بيشترين سطح طي شش ماه نخست رسيده بود. در هفت ماهه سال جاري 38 هزار و 269 دستگاه خودرو به ارزش 728 ميليون و 770 هزار دلار وارد كشور شده است كه از لحاظ تعداد 7/88 درصد و از لحاظ ارزش 6/79 درصد افزايش يافت. واردات خودرو در مهرماه معادل دو هزار و 226 دستگاه بوده، در حالي كه در شهريور ماه، هشت هزار و 781 دستگاه خودرو با ارزشي معادل 126 ميليون و 263 هزار و 138 دلار وارد كشور شده بود.
در اين ميان و با توجه به مصوبه جامع دولت براي ساماندهي حمل و نقل عمومي و مصرف سوخت كه به تصويب وزيران عضو ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت رسيده و معاون اول رئيس جمهور آن را براي اجرا ابلاغ كرده است، قرار بود از ابتداي مهرماه براي شماره گذاري خودروهاي وارداتي شامل سواري، ون و وانت علاوه بر پرداخت 10 درصد ارزش گمركي، براي خودروهايي با مصرف شش ليتر و كمتر در 100 كيلومتر اسقاط يك خودرو فرسوده، براي خودروهاي با مصرف بيش از شش ليتر و كمتر از 10 ليتر اسقاط دو خودرو فرسوده و براي خودروهايي با مصرف بيش از 10 ليتر اسقاط سه خودرو فرسوده ضروري است. همزمان با كاهش قيمت خودروهاي داخلي طي يكي دو هفته اخير، بازار خودروهاي خارجي در اين مدت كاهش قيمتي را تجربه نكرد و حتي در برخي موارد قيمت اين خودروها افزايش يافت.يك فعال بازار خودرو در گفت و گو با «سرمايه» با اشاره به تاثيرگذاري بحث هاي مطرح شده مبني بر احتمال افزايش قيمت اين خودروها در پي افزايش احتمالي تعرفه هاي گمركي و همچنين نرخ شماره گذاري خودرو گفت: «در اين ميان افزايش قيمت خودروهايي مانند بنز و بي .ام.و كمتر مشهود بوده و در مورد خودروهاي ديگر مانند تويوتا بيشتر نمود پيدا كرده به طوري كه قيمت اين خودرو طي يك ماه اخير با افزايش 500 تا 600 هزار توماني همراه بوده است.» وي گفت: «در مورد بازار خودروهاي هيوندايي نيز قيمت سوناتو طي يك ماه گذشته از 7/40 ميليون تومان به 7/41 ميليون تومان رسيده است. به طوري كه قيمت هر دستگاه آزارا نيز از 52 ميليون تومان در ماه گذشته به حدود 5/53 ميليون تومان در روزهاي اخير رسيد.» وي گفت: «تويوتا كمري نيز اين روزها بازار خوبي ندارد و عرضه تعدادي از اين خودروها به شركت تاكسيراني باعث كاهش تقاضاي خريد آن در بازار شده ، هم اكنون هر دستگاه كمري 49 ميليون تومان خريد و فروش مي شود. قيمت پرادو نيز طي ماه اخير با افزايش يك ميليون توماني از60 ميليون به 61 ميليون تومان رسيد.»
واردات خودرو طي آبان ماه امسال در حالي افزايش يافته است كه واردكنندگان همچنان نسبت به ثبت سفارش براي واردات طي ماه هاي آينده اقدام مي كنند. اما عوارض دريافتي دولت از آنان نگراني هايي را به وجود آورده است. در اين رابطه مديرعامل نمايندگي انحصاري BMW در ايران گفت: « دولت به ازاي واردات هر دستگاه خودرو از حدود بيش از 110 درصد تعرفه با عناوين مختلف دريافت مي كند كه در اين ميان تجميع عوارض و ماليات هاي دريافتي تحت يك عنوان را خواستار هستيم.» علي رحيمي مديرعامل نماينده انحصاري واردكننده BMW (پرشيا خودرو)، با اظهار اين مطلب افزود: « در حال حاضر علاوه بر 90 درصد تعرفه واردات هر دستگاه خودرو، 10 درصد نيز تحت عنوان هزينه هاي تبصره 13 دريافت مي شود. اين در حالي است كه ما به اين رقم اعتراض داريم چراكه اين مبحث در قانون بودجه سال 86 بود و در قانون بودجه امسال چنين چيزي ديده نشده است.» وي خاطرنشان كرد: « علاوه بر هزينه هاي ياد شده، يك درصد از طرف وزارت راه، سه درصد ماليات دارايي و يك درصد عوارض شهرداري نيز از ما دريافت مي شود.» به گفته رحيمي «به ازاي واردات هر دستگاه خودرو مبلغ 5/1 ميليون تومان بابت خروج يك دستگاه خودرو فرسوده دريافت مي شود كه از ابتداي مهرماه اين رقم به 5/4 ميليون تومان براي شماره گذاري خودرو رسيد.»
در همين حال به نظر مي رسد دولت از هم اكنون براي سال آينده برنامه هاي ديگري را در دستور كار قرار داده است. به طوري كه بحث در مورد تعيين تعرفه واردات خودرو در سال آينده در وزارت صنايع كليد خورده و اين موضوع در جلسه قبلي شوراي سياستگذاري صنعت خودرو مطرح و مورد بررسي قرار گرفت. احمد نعمت بخش دبير انجمن خودروسازان گفت: «پيشنهاد مكتوب انجمن در مورد تعرفه واردات خودرو براي پنج سال آينده به شوراي سياستگذاري صنعت خودرو ارائه شده و هم اكنون اين موضوع در شورا در حال بحث است.» وي ادامه داد: «خودروسازان از وزارت صنايع خواسته اند تا طبق لايحه اي از هيات دولت بخواهد تا بخشي از مقررات مالي دولت اصلاح شود كه امكان كاهش تعرفه واردات فول CKD خودرو فراهم شود.» وي افزود: « در حال حاضر تعرفه واردات خودرو به صورت CBU به كشور 90 درصد است كه ما خواستار تعيين تعرفه 80 درصدي براي سال آينده هستيم البته به شرطي كه تعرفه واردات خودرو به صورت فول CKD نيز از 64 درصد فعلي به 50 درصد برسد.» نعمت بخش با بيان اينكه «تعرفه واردات خودرو به صورت CBU طي چهار سال اخير از 168 به 90 درصد كاهش يافته است» گفت: « اين درحالي است كه تعرفه واردات فول CKD خودرو تنها چهاردرصد كاهش يافته و در اين مدت از 68 درصد به 64 درصد رسيده است. »وي با اشاره به مخالفت قطعه سازان با كاهش تعرفه واردات خودرو به صورت CKD گفت: «هم اكنون تعرفه واردات قطعات خودرو بين 64 تا 25 درصد است و ممكن است قطعه سازان در مورد قطعاتي كه با تعرفه 25 درصدي وارد مي شوند، مشكل پيدا كنند ولي ما خواستار كاهش تعرفه 64 درصدي به 50 تا 20 درصد هستيم.» به گفته وي «تعرفه 25 درصدي بيشتر به واردات قطعات خودروهاي سواري با ميزان ساخت داخل بيش از 56 درصد مانند پرايد و پژو اختصاص دارد و خودروهاي با ميزان ساخت كمتر از 65 درصد مانند ماكسيما مشمول تعرفه 64 درصدي مي شوند.»
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن