تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821018183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«مفاتيح‌الاسرار و مصابيح‌الابرار» در مركز پژوهشي ميراث مكتوب نقد و بررسي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «مفاتيح‌الاسرار و مصابيح‌الابرار» در مركز پژوهشي ميراث مكتوب نقد و بررسي مي‌شود
گروه انديشه: نشست نقد و بررسي كتاب «مفاتيح‌الاسرار و مصابيح‌الابرار( تفسير شهرستاني)» با حضور حجت‌الاسلام «محمدعلي مهدوي‌راد» و مصحح اثر «محمدعلي آذرشب» برگزار مي‌شود.
«زينب پيري» مدير روابط عمومي مركز پژوهشي ميراث مكتوب در گفت‌وگو با سرويس انديشه خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، در مورد شصت‌ونهمين نشست مركز پژوهشي ميراث مكتوب گفت: اين نشست با عنوان «نقد و بررسي كتاب مفاتيح‌الاسرار و مصابيح‌الابرار( تفسير شهرستاني)» دوشنبه دوم دي‌ماه 1387 از ساعت 16 ـ 18 در اين مركز برگزار مي‌شود.

وي در مورد سخنرانان اين نشست گفت: اين نشست با حضور حجت‌الاسلام ‌و المسلمين «محمدعلي مهدوي‌راد» و مصحح اثر «محمدعلي آذرشب» برگزار مي‌شود. مفاتيح‌‌الاسرار و مصابيح‌‌الابرار در دو جلد(عربي‌)، تأليف امام‌ محمد بن‌ عبدالكريم‌ شهرستاني‌؛ تصحيح‌ محمدعلي‌ آذرشب‌ است.

امام‌ محمد بن‌ عبدالكريم‌ شهرستاني‌ (در گذشته‌ به‌ سال‌ 548 ه.ق) يكي‌ از دانشمندان‌ بزرگ‌ سده‌ ششم‌ است‌. او در خراسان‌ زاده‌ شد و در مدارس‌ نظاميه‌ و مراكز علمي‌ روزگار خويش‌ به‌ عنوان‌ دانشمندي‌ آگاه‌ به‌ مذاهب‌ و انديشه‌هاي‌ گوناگون‌ و نيز منتقدي‌ توانا در عرصه‌ ديدگاه‌هاي‌ اعتقادي‌ شناخته‌ مي‌شد و در عين‌ حال‌ مفسري‌ آشنا با رمز و راز آيات‌ الهي‌ به‌ شمار مي‌رفت‌. از جمله‌ آثار او مي‌توان‌ به‌ «الملل‌ و النحل»، و «نهاية‌ الاءقدام‌ في‌ علم‌ الكلام»‌، و «المصارعة‌» و «مفاتيح‌الاسرار» اشاره‌ كرد.

تفسير مفاتيح‌ الاسرار و مصابيح‌ الابرار با مقدمه‌اي‌ ارزشمند در علوم‌ قرآني‌ به‌ رشته‌ تحرير درآمده‌ است‌ و شامل‌ تفسير سوره‌ حمد و بقره‌ است. شهرستاني‌ در اين‌ تفسير ديدگاه‌ها و انديشه‌هاي‌ قابل‌ ملاحظه‌اي‌ را درباره‌ آيات‌ الهي‌ بيان‌ كرده‌ است‌.

اين نشست عصر روز دوشنبه، دوم دي‌ماه 1387، ساعت 16 تا 18 در مركز پژوهشي ميراث مكتوب برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در اين نشست به آدرس تهران، ‌خيابان انقلاب، بين خيابان دانشگاه و ابوريحان، رو به روي سينما سپيده، ساختمان فروردين، شماره 1304، طبقه دوم، واحد 9 مراجعه كنند. ضمنا شركت در اين نشست براي عموم آزاد است.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن