تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نفوذ تروجان به افزونه‌هاي فايرفاكس


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نفوذ تروجان به افزونه‌هاي فايرفاكس
اينترنت- همشهري آنلاين:
كاربران مرورگر فايرفاكس توسط نرم‌افزار مخرب جديدي مورد هدف قرار گرفته‌اند.

اين تروجان كه به همراه يكي از برنامه‌هاي افزونه فايرفاكس منتشر مي‌شود، توسط متخصصان امنيتي موسسه BitDefender شناسايي شده‌است و Trojan.PWS.ChromeInject.A نام دارد.

به گفته ويورل كانجا؛ رئيس لابراتوار امنيتي شركت BitDefender اين نرم‌افزار مخرب به هنگام اجراي مرورگر فايرفاكس و با استفاده از جاوا اسكريپت به دنبال اطلاعات كلمه عبور كاربران از بيش از 100 وب‌سايت بانكي از جمله باركليز، واچوويا و پي‌پل مي‌گردد. سپس اين اطلاعات جمع‌آوري شده را به سروري در روسيه مي‌فرستد.

اين برنامه به وسيله دانلودهاي ناخواسته يا نفوذ در فايل‌هاي غير معتبر تكثير مي‌شود.

زماني كه اين برنامه خود را در سيستم عامل به ثبت مي‌رساند، به صورت فايلي به نام Greasemonkey ظاهر مي‌شود. Greasemonky نام يك سري از فايل‌هاي اجرايي مرورگر فايرفاكس است.

در حال حاضر شركت Bitdefender شناسه مخصوص اين تروجان را در بانك اطلاعاتي شناسه‌هاي ويروس‌‌ياب خود قرار داده‌است و شركت‌هاي سازنده ويروس‌ياب نيز به زودي اين شناسه را دريافت خواهند كرد.

در ماه مه امسال شركت مازيلا اعلام كرد كه بسته نرم‌افزاري زبان ويتنامي براي مرورگر فايرفاكس داراي مقداري از كدهاي HTML مخرب است كه تبليغات ناخواسته‌اي را به كاربران نمايش مي‌دهد. از همان زمان فايرفاكس همواره بانك نرم‌افزارهاي افزونه خود را عاري از ويروس و برنامه‌هاي مخرب نگاه مي‌دارد.

مرورگر اينترنت فايرفاكس 4 سال پيش معرفي شد و از آن زمان در برابر مرورگر اينترنت مايكروسافت اعتبار زيادي كسب كرد و اخيراً به دليل به روز شدن‌ها، كارايي و سرعت بالاتر نسبت به مرورگر مايكروسافت توجه كاربران زيادي را به خود جلب كرده‌است.

متخصصان معتقدند كه همين محبوبيت و بالا بودن تعداد كاربران مي‌تواند دليل هدف گرفتن آن توسط هكرها باشد.
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن