تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806923767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار/وزير ارشاد در تئاتر شهر:آغاز ساخت و سازها از پنج سال پيش / موضوع تئاتر شهر سياسي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تكرار/وزير ارشاد در تئاتر شهر:آغاز ساخت و سازها از پنج سال پيش / موضوع تئاتر شهر سياسي نيست
محمدحسين صفار هرندي صبح ديروز با حضور در تئاتر شهر از بخش‌هاي مختلف مجموعه بازديد كرد و پاسخگوي پرسش‌هاي نمايندگان رسانه‌هاي گروهي درباره آسيب‌هاي واردشده به اين بناي فرهنگي شد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ وزير ارشاد پس از بازديد از بخشهاي مختلف تئاتر شهر در جمع خبرنگاران درباره اقدام وزارت ارشاد براي رسيدگي به وضعيت مجموعه و حفاريها و احداث سازه ضلع جنوبي آن گفت: به نظر بنده صورت مسئله نبايد گم شود. اصل مسئله اين است كه شهرداري قصد بنا كردن پروژه‌اي فرهنگي در كنار اين سازه مختص اهالي نمايش را دارد.

وي ادامه داد: ما با موضوعي با عمر بيش از پنج سال مواجهيم و ورود ما به وزارتخانه زماني بود كه بخش عمده ماجرا اتفاق افتاده و خارج از دسترس همكاران بود. از همان ابتدا با ابراز نگراني كارشناسان مجموعه و اهالي هنر مواجه شديم. اين سازه حساس است و مهندسان بايد درباره آن سخن بگويند. ولي سازه‌هاي متفاوت با ساختمانهاي ديگر بايد بيشتر مورد توجه باشند.

صفار هرندي افزود: گمان مي‌كنم يك اتفاق نادرست اين بوده كه كار با فرض احداث تأسيساتي روي زمين خالي آغاز شده و اين گودبرداري عميق و نزديك تئاتر شهر درست نبوده است. آثار اين اشتباه خود را نشان داده، يعني اگر دو سال پيش ابراز نگراني نسبت به آسيب‌پذيري تئاتر شهر شده امروز شاهد وقوع اين حادثه هستيم و شكافهايي در جنوب ساختمان ايجاد شده است.

بازديد وزير ارشاد از مجموعه تئاتر شهر

وي با اشاره به رايزني وزارت ارشاد با شهرداري به عنوان متولي و مجري پروژه و همچنين سازمان ميراث فرهنگي گفت: نمي‌دانم ميراث فرهنگي بيش از ابراز نگراني عملكردي در قبال تئاتر شهر داشته است يا نه، زيرا در استانهاي ديگر پروژه‌هاي مشابه را متوقف كرده است. گمان مي‌كنم اقدام سازمان ميراث فرهنگي براي حفاظت از تئاتر شهر بايد خيلي جدي تر باشد.

وزير ارشاد افزود: در اين مدت به صورت مكرر مشاور بنده با شهرداري وارد مذاكره شد و معاونت هنري نيز مستقيم با آنها مذاكراتي داشته است. آنچه ما شاهد بوديم اين است كه شهرداري به ويژه مهندس نوريان براي محترم شمردن نگرانيها و رفع مشكل اظهار همكاري داشتند و بخشي از ايجاد حريم و ايجاد سازه‌هاي ايمني در اين مدت به تبع همان همراهي بود.

صفار هرندي خاطرنشان كرد: البته واضح هست اقدامهاي انجام شده براي ايمني تئاتر شهر از طرف شهرداري كافي نبوده و بروز حادثه مي‌تواند فاجعه انساني در پي داشته باشد. در اين صورت تئاتر شهر هم از بين مي‌رود و به مخاطره‌ افتادن آن دغدغه جدي اهالي هنر است. بايد گفت برآوردهاي شهرداري اشتباه بوده و بايد براي احداث سازه ضلع جنوبي تئاتر شهر تجديد نظر شود.

وي اقدامهاي انجام شده را همكارانه ذكر كرد و گفت: ما با شهرداري در حد احداث يك مكان فرهنگي مثل مسجد همراهي مي‌كنيم. ولي اتفاقهايي كه افتاده و مايه نگراني است حاكي از آن است كه ساختمان در حال احداث بهره‌اي اوليه براي مكاني فرهنگي در خود ندارد و ما با بنايي تجاري روبرو هستيم. در اين صورت جاي گلايه وجود دارد كه نبايد چنين اتفاقي رخ دهد.

وزير ارشاد در پاسخ به سئوالي ديگر مبني بر احتمال تعطيلي تئاتر شهر براي جلوگيري از حوادث احتمالي گفت: ما بايد تلاش كنيم همزمان با افزايش ضريب ايمني تعطيلي ديگري در مجموعه نداشته باشيم. ما بايد به آرامش و اطمينان خاطر برسيم كه شاهد تعطيلي تئاتر نباشيم. بحث بازسازي كه براي اولين بار انجام شد ناظر به مسائل دروني ساختمان نظير تجهيزات و امكانات بود.

صفار هرندي درباره سياسي جلوه دادن مشكلات تئاتر شهر در آستانه انتخابات گفت: من نمي‌پذيرم كساني كه درباره تئاتر شهر موضعگيري كردند به خاطر مسائل سياسي است. اگر اينگونه باشد خنده‌دار است. چون مجري پروژه نمي‌تواند وكيل مدافع هم باشد. من شاهد بودم كارشناسان شهرداري آسيبهاي فعلي را ناشي از خاكبرداري دانستند و كسي فريادها و حركات تند بازيگران را باعث شكاف برداشتن ديوارها نمي‌داند.

وي افزود: همه مي‌دانند بحث عمراني ضلع جنوبي مجموعه باعث بروز اين آسيبها شده است. البته برخي مي‌گويند ايستگاه مترو مجموعه نيز در اين آسيبها بي‌تأثير نيست. احداث مترو نيز در كنار اين سازه دغدغه ما و هنرمندان بوده است. به هر حال نگاه ما نگاه همراهي و تعامل بوده و از اساس نخواستيم ناهمراهي نشان دهيم. ولي وقتي اين همراهي يكطرفه باشد و به دغدغه اهالي هنر توجه نشود موضوع فرق خواهد كرد.

وزير ارشاد درباره بازسازي داخلي تئاتر شهر و مشكلات بودجه آن نيز يادآور شد: در بودجه ما رقمي به اين عنوان جزو همان ارقام محدود پيش‌بيني‌نشده بود. ولي ما بخش قابل توجه ارقام بخشهاي ديگر را به بازسازي اختصاص داديم. خوشبختانه بخش قابل توجه مشكلات داخلي مجموعه مرتفع شد و به هر نسبت كه براي ما ميسر باشد و از طرف ديوان محاسبات مواخذه نشويم، قدمهايي جديتر براي بازسازي تئاتر شهر خواهيم برداشت.

وي درباره اطلاع‌رساني اتفاقها به رياست جمهوري و موضع وزارت ارشاد گفت: اينكه موضوع را در سطح مقامهاي عاليرتبه مطرح كنيم مناسب است. اما پيشنهاد به نهادي است كه در حال ساخت و ساز در ضلع جنوبي تئاتر شهر است. نبايد فراموش كرد طرف اصلي موضوع ما كجاست. اگر شهرداري مقاومت كند و به خواسته عمومي هنرمندان و اهالي فرهنگ و هنر توجه نكند، آنگاه اقدامهاي ديگر ضرورت مي‌يابد اما اميدوارم شهرداري تهران براي تغيير شرايط موجود اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش مهر ، صفار هرندي درباره ايرادهاي بازسازي داخلي مجموعه افزود: بخشي از بازسازي داخلي تئاتر شهر سليقه اي است. ما از مديراني استفاده كرديم كه تجربه طولاني در اين زمينه داشتند. آقاي مسعودشاهي چهره شناخته‌شده خدمتگذاري در فرهنگ و هنر هستند كه هدايت اصلي قضيه بازسازي با ايشان بود. البته دفتر فني وزارتخانه هم گاهي با نگاه اصلاحي در كنار بازسازي حضور داشت. بازسازي به صورت رها شده انجام نشد و حتي شخص بنده نيز با نگاه جزء به جزء مورد بررسي قرار دادم.

وي درباره متوقف كردن احداث سازه ضلع جنوبي تئاتر شهر گفت: قرار بوده ساختماني اينجا احداث شود با دو طبقه پاركينگ و يك طبقه مسجد. ولي چيزي كه شاهد آن هستيم با نگاه قبلي منافات دارد. طبيعي است همه نهادها هدفشان حفظ امنيت مردم است و جايي نمي‌تواند به عنوان كار فرهنگي و عمراني جان مردم را در معرض خطر قرار دهد. تأمين شرايط ايمني براي تئاتر شهر مهمترين نكته است و ما براي ايجاد شرايط امن مثل ميراث فرهنگي و شهرداري وارد گفتگو مي‌شويم.

وزير ارشاد در پايان خاطرنشان كرد: در 15 مركز استان 15 تالار بزرگ احداث خواهيم كرد كه داراي امكانات پيشرفته و كاربري چندگانه خواهند بود. اگر حركت به همين روال كنوني ادامه داشته باشد، اين سازه‌ها تا سه سال آينده قابل بهره‌برداري خواهد بود. در آن صورت از شهرداري تهران نيز انتظار داريم براي ساخت و ساز مراكز بزرگ فرهنگي شهر اقدام كند و اگر شهرداري تپه‌هاي عباس‌آباد را به ارشاد بدهد، تالارهاي فارابي را احداث خواهيم كرد.

در بازديد صفار هرندي از مجموعه تئاتر شهر، محمدحسين ايماني خوشخو معاون هنري وزير ارشاد، پرويز كرمي مدير كل وزارتي، محمد حيدري مدير تئاتر شهر و ايرج راد مدير عامل خانه تئاتر به همراه نمايندگان رسانه‌هاي خبري حضور داشتند.

يادآوري مي شود گودبرداري ضلع جنوبي مجموعه تئاتر شهر ـ كه تا پيش از آن به عنوان پاركينگ مجموعه مورد استفاده قرار مي‌گرفت ـ حدود پنج سال پيش انجام شده و در سالهاي اخير آسيبهايي به بناي تئاتر شهر وارد كرده است.
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن